Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rariteiten Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Schitterend topic

Facel Vega

Frans automerk, failliet gegaan in 1962. Er zijn wss slechts zo'n 3000 wagens gebouwd. Met Ami V8'en tot 390pk
    Last edited by ; 30/11/2007, 14:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      55 zijn er gemaakt

De helft 'gewone' exemplaren.
      De andere helft clubsports met rolkooi, brandblussersysteem, brandvrije kuipjes, aangepaste remmen en aangepaste koppeling.

3746cc met 300pk @ 6500tpm, mijn absolute lievelingswagen

Idem

Gemaakt door Bertone, met een 260pk V8 van Dodge erin.
      In '54 heeft deze de designprijs op het salon van Turijn gekregen.
      Dank voor de rechtzetting! Zo leren we in dit topic allemaal weer wat bij, hé. Als je een auto post is het natuurlijk altijd leuk als je er wat info bij kan geven.

Comment

Monteverdi Hai

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
            Dank voor de rechtzetting! Zo leren we in dit topic allemaal weer wat bij, hé. Als je een auto post is het natuurlijk altijd leuk als je er wat info bij kan geven.

Deze mag hier ook wel vind ik: Porsche 959, 200 van gemaakt en zonder twijfel het beste staaltje techniek van de jaren 80. Bill Gates en Paul Allen hebben er elk eentje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
              Monteverdi Hai

Voorgesteld in 1970 op het salon van Genève. Helaas slechts 2 proto's van gebouwd. Voor zover ik weet de enige Zwitserse supercar.

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
              De Panter 6!!! Echt een absurditeit op wielen. Vind het wel een geweldig leuke wagen!

Comment

Deze mag hier ook wel vind ik: Porsche 959, 200 van gemaakt en zonder twijfel het beste staaltje techniek van de jaren 80. Bill Gates en Paul Allen hebben er elk eentje.
                En ik heb eens gelezen dat het Bill Gates nog eens het 3-voudige van een 959 heeft gekost om dat ding in de US op de baan te krijgen. Of dat verhaal klopt weet ik echter niet zeker...

Comment

En ik heb eens gelezen dat het Bill Gates nog eens het 3-voudige van een 959 heeft gekost om dat ding in de US op de baan te krijgen. Of dat verhaal klopt weet ik echter niet zeker...
                  De 959 was niet gehomologeerd voor de openbare weg in de states. Porsche was niet bereidt 2 exemplaren af te staan voor de crashtests. Er waren echter wel een hoop Amerikaanse liefhebbers die eentje hadden, maar die mochten dus geen meter op het openbare asfalt rijden.Jerry Seinfeld heeft er ook eentje.
                  Sinds 2004 of 2005 mogen ze echter wel ingeschreven worden. Dus waarschijnlijk zullen enkele eigenaars er een hoop geld tegenaan gesmeten om dat gedaan te krijgen.

Comment

McLaren M6GT (Chevrolet V8 met 400pk)

Maserati 5000 GT

Maserati bouwde het onderstel en de klant moest bij een carrosserriebouwer (Bertone, Ghia, Pininfarina,...) langsgaan voor de koets. Een 30-tal zijn ervan gebouwd, begin jaren 60.

Porsche 550 Spyder

Comment

Damn, die Brunei dude heeft écht wel speciale dingen staan.

Comment

Maserati 5000 GT

Maserati bouwde het onderstel en de klant moest bij een carrosserriebouwer (Bertone, Ghia, Pininfarina,...) langsgaan voor de koets. Een 30-tal zijn ervan gebouwd, begin jaren 60.

60's Maserati's

Comment

McLaren M6GT (Chevrolet V8 met 400pk)

Maserati 5000 GT

Die McLaren M6GT is er onrechtstreeks voor medeverantwoordelijk dat ik een autofanaat ben geworden. Als kind keek ik namelijk enorm veel naar een film die mijn oudere broer op TV had opgenomen. Nu weet ik ondertussen dat dat de pilootaflevering was van de TV serie 'Hardcastle & McCormick'. In die film reed de held rond in een supersportwagen genaamd de Coyote. Die Coyote bleek een aangepaste kitcar te zijn (Montage) waarvan het design was gebaseerd op de McLaren.

Die 5000GT op de foto, was die niet van de Shah van Perzië? Die heeft er in elk geval één gehad.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Damn, die Brunei dude heeft écht wel speciale dingen staan.
                          Echt niet normaal, hé! Die familie heeft zonder overdrijven Rolls Royce recht gehouden in de jaren voordat ze overgenomen werden. Dankzij de extra inkomsten van hun speciale wagens kon Rolls het hoofd boven water houden.

Comment

Brunei Astons...

Comment

De 959 was niet gehomologeerd voor de openbare weg in de states. Porsche was niet bereidt 2 exemplaren af te staan voor de crashtests. Er waren echter wel een hoop Amerikaanse liefhebbers die eentje hadden, maar die mochten dus geen meter op het openbare asfalt rijden.Jerry Seinfeld heeft er ook eentje.
                              Sinds 2004 of 2005 mogen ze echter wel ingeschreven worden. Dus waarschijnlijk zullen enkele eigenaars er een hoop geld tegenaan gesmeten om dat gedaan te krijgen.
                              er is nu een bedrijf in de states dat zich bijna uitsluitend bezighoudt met ombouwen van 959's zodat ze voldoen aan de amerikaanse wetgeving... desgewenst worden ze ook motorisch en qua onderstel enzo aangepast (imho not done maja...)
                              959's ooit eens per toeval eentje in 't wild tegengekomen, echt de max

Comment

Mercedes C111 (met wankelmotor)

R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Ook de Kadett 4x4 kende ik niet.
                                  De Kadett 4x4 kreeg een tweede leven, hij werd nl ingezet in het rallycross gebeuren (John Welch).
                                  R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                  Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                  Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Eén van de drie 308 GT/M's:

Comment

Brunei Astons...

FANTASTISCH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                                        De Kadett 4x4 kreeg een tweede leven, hij werd nl ingezet in het rallycross gebeuren (John Welch).

Dit is de Kadett waarmee Guy Colsoul ooit deelnam aan Paris-Dakar.

Comment

damn... hier staan mooie karretjes tussen... meer van dat
                                          btw hoeveel auto's heeft die brunei dude nu eigenlijk? en heeft die er ook moderne?

Comment

Working...
                                          X