Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rariteiten Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichten
    damn... hier staan mooie karretjes tussen... meer van dat
    btw hoeveel auto's heeft die brunei dude nu eigenlijk? en heeft die er ook moderne?
    De Brunei collectie zou tussen de 3000 en de 5000 auto's bevatten. Dit gaat van relatief gewone wagens over staatswagens (Rolls, Bentleys, ...) over 'gewone' supercars (bijvoorbeeld een aantal McLaren F1's, Dauer 962's, ...) tot de zogenaamde Brunei Specials. Ook zouden er verschillende F1's in de collectie zitten. Er wordt gefluisterd dat elke Formule 1 die kampioen werd sinds 1988 in Brunei te vinden zou zijn, dikwijls het chassis waar het kampioenschap mee behaald werd.

Hier kan je een (verouderde) lijst van de wagens vinden. Ben wel niet zo zeker in hoeverre deze correct is. http://www.autoblog.nl/archive/2006/...tan-van-brunei

Comment

Nog eens wat speciallekes:

Lancia Hyena Zagato: Een zekere Nederlander en Zagato besloten half jaren '90 op basis van de Lancia Delta Integrale een exclusiever model te maken. Hoewel de Fiat groep daar in eerste instantie mee instemde werkte men later tegen door enkel complete Delta's te willen leveren. De kosten werden daardoor zo hoog dat de wagen veel te duur verkocht moest worden. Er zijn een stuk of 20 exemplaren van gebouwd. (Ik dacht 29.)

Lynx Eventer: Op basis van de Jaguar XJS maakte koetswerkbouwer Lynx sinds 1982 de Eventer. Van deze rasechte Shooting Brake zouden er zo'n 65 exemplaren zijn gebouwd.

Aston Martin Virage Shooting Brake: Aston Martin maakte half jaren '90 deze shooting brake. Er werden 4 stuks van gebouwd. Ook heeft men op basis van de Virage een 4-deurs sedan en 5-deurs break gebouwd.

Last edited by ; 06/12/2007, 16:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten

Lynx Eventer: Op basis van de Jaguar XJR maakte koetswerkbouwer Lynx sinds 1982 de Eventer. Van deze rasechte Shooting Brake zouden er zo'n 65 exemplaren zijn gebouwd.

In nederland staat er zo eentje te koop.

Is nr 18 van 83 gebouwden

Comment

De Brunei collectie zou tussen de 3000 en de 5000 auto's bevatten. Dit gaat van relatief gewone wagens over staatswagens (Rolls, Bentleys, ...) over 'gewone' supercars (bijvoorbeeld een aantal McLaren F1's, Dauer 962's, ...) tot de zogenaamde Brunei Specials. Ook zouden er verschillende F1's in de collectie zitten. Er wordt gefluisterd dat elke Formule 1 die kampioen werd sinds 1988 in Brunei te vinden zou zijn, dikwijls het chassis waar het kampioenschap mee behaald werd.

Hier kan je een (verouderde) lijst van de wagens vinden. Ben wel niet zo zeker in hoeverre deze correct is. http://www.autoblog.nl/archive/2006/...tan-van-brunei
          B-E-A-utifull

Comment

Lancia Hyena Zagato: Een zekere Nederlander en Zagato besloten half jaren '90 op basis van de Lancia Delta Integrale een exclusiever model te maken. Hoewel de Fiat groep daar in eerste instantie mee instemde werkte men later tegen door enkel complete Delta's te willen leveren. De kosten werden daardoor zo hoog dat de wagen veel te duur verkocht moest worden. Er zijn een stuk of 20 exemplaren van gebouwd. (Ik dacht 29.)

Jupke heeft zo 1 es gespot op de ring.
            Jup: Wilt gij de pics nog es posten aub??
            R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
            Mitsubishi Lancer Evo6 RS
            Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
              er is nu een bedrijf in de states dat zich bijna uitsluitend bezighoudt met ombouwen van 959's zodat ze voldoen aan de amerikaanse wetgeving... desgewenst worden ze ook motorisch en qua onderstel enzo aangepast (imho not done maja...)
              959's ooit eens per toeval eentje in 't wild tegengekomen, echt de max
              Ik ben er tijdens de gumball 2006 een tegen gekomen aan een tankstation in Calais, ik geloofde eerst niet wat ik zag, echt zot geworde en niemand begreep waarom

Comment

959
                alleen het interieur vind ik een beetje tegenvallen, ziet eruit als de eerste de beste (nuja...) gewone 911

maar toch, 959
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Alfa-Romeo 33 Stradale

2l V8 => 230pk

Voorvader van de 8C?

Comment

Lynx Eventer: Op basis van de Jaguar XJS maakte koetswerkbouwer Lynx sinds 1982 de Eventer. Van deze rasechte Shooting Brake zouden er zo'n 65 exemplaren zijn gebouwd.

Die reed een maand geleden door mijn straat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                      959
                      alleen het interieur vind ik een beetje tegenvallen, ziet eruit als de eerste de beste (nuja...) gewone 911

maar toch, 959
                      Dat puntje van kritiek hoor je vaak. Een 959 kostte indertijd immers het viervoudige van een 911.

Maar inderdaad

Comment

Welk type Maserati is dit? Ik kwam deze tegen op een meeting in Amerika, maar ik kon hem echt niet terecht wijzen. Ik vind het wel een prachtig model...

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Een BMW Nazca.

Het is een concept van begin jaren '90. Ik weet er niet veel meer van... V12 als ik het goed voorheb... Lang geleden.

Comment

Een VW SP2. Niet echt zeer exclusief want er zijn er toch enkele duizenden van gemaakt.

Maar mss zullen veel leden het niet kennen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              Ik ben er tijdens de gumball 2006 een tegen gekomen aan een tankstation in Calais, ik geloofde eerst niet wat ik zag, echt zot geworde en niemand begreep waarom
                              ik stond ook aan dat tankstation

Comment

En om te beginnen: De Maserati Barchetta Stradale uit begin jaren '90. Dit was een straatversie van de geflopte Maserati Barchetta cupauto.

Ondertussen een site gevonden met wat meer info. (En een mooiere foto!) http://www.qv500.com/maseratibarchettap2.php

er staan er 3 bij Panini in Modena

Comment

Ferrari FX, speciaal voor de sultan van brunei gebouwd

tjsien, waar ken ik die foto van

Comment

Gebaseerd op een F512M, maar wat echt bijzonder is, die wagen had al een F1 versnellingsbak lang voordat Ferrari die zelf begon aan te bieden. Ik geloof dat die van Williams kwam. Die Sultan heeft trouwens nog leuk speelgoed staan:

Ferrari 456 GT 'Venice' Estate

Ferrari Mythos Coupé

En verder nog een heel arsenaal unieke/zeldzame modellen. Die collectie verdient eigenlijk een aparte thread!
                                    klopt
                                    had inderdaad een F1 bak, die paddle's zijn echt groot
                                    men kort artikeltje erover komt nu in principe in het volgende La Strada nr te staan dat in de loop van deze maand uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
                                      Zijn er daar echt maar 3 van gebouwd? Lol, dan heb ik precies al veel chance gehad er 1 in het echt te zien
                                      ja, 3 + 1 mock up
                                      die is 1 of 2 jaar geleden op Gstaad verkocht geweest & staat nu bij AutoSpeak in Modena

Comment

De Amerikaanse sportwagen Cheetah, worden nu ook vrij veel replica's van gemaakt

die zijn echt bangelijk
                                        alleen zie je ze nooit in Europa, heb ze zelf alleen nog maar in de US gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                          De 959 was niet gehomologeerd voor de openbare weg in de states. Porsche was niet bereidt 2 exemplaren af te staan voor de crashtests. Er waren echter wel een hoop Amerikaanse liefhebbers die eentje hadden, maar die mochten dus geen meter op het openbare asfalt rijden.Jerry Seinfeld heeft er ook eentje.
                                          Sinds 2004 of 2005 mogen ze echter wel ingeschreven worden. Dus waarschijnlijk zullen enkele eigenaars er een hoop geld tegenaan gesmeten om dat gedaan te krijgen.
                                          wel er zijn er bijna 300 van gemaakt

& ze kunnen nu ingeschreven worden omdat ze omgebouwd worden door Canepa Design
                                          Canepa offers investment grade Classic and Collector Cars For Sale. Historic Racing Car Sales and Restoration in Scotts Valley California. Call 831-430-9940

PK gaat dan van 450 naar 600, volledig nieuw remsysteem erop, nieuwe aangepaste turbo's, enz...

ben de laatste 2 jaar iedere keer bij hun binnen geweest, iedere keer hebben ze der om & bij de 15 959's staan

Comment

Working...
                                          X