Wat is dit precies?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rariteiten Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk BerichtenFixed
+ nog een rariteit:
Zagato Zele.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenWat is dit precies?
alhoewel ik absoluut niet akkoord was dat deze wagen runner-up for best of show was
veel betere wagens die first in classes waren
vooral sinds deze wagen oorspronkelijk een coupe was, maar wel in period naar spyder is gebracht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
Wat een zalig ding.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten& zo zag ie er van boven uit
(niet mijn foto's)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten& zo zag ie er van boven uit
Die auto is zo prachtig, hij geeft zo'n uniek gevoel als je der naar kijkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenVind ik ook, echt heel mooi en speciaal.
Die transit hierboven is trouwens eigenlijk een xj 220 voor zij die hem hier niet thuis kunnen brengen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenIk hoop alleen die wielen, maar vrees dat ze heel 't chassis + motor hebben gehouden en er de body van een Transit hebben op gezet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenWat is het nut daarvan?
Vet, dat wel
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenWat is het nut daarvan?
Vet, dat wel
Ik dacht eerder dat het een mule was voor de XJ220 te testen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk BerichtenKan hij eigenlijk rijden? Ik heb volgens mij ooit eens ergens gelezen dat het bij een mockup is gebleven?
alhoewel de eigenaar het best wil doen maar nog geen concrete plannen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenDas zowat de mooiste hoek
Die auto is zo prachtig, hij geeft zo'n uniek gevoel als je der naar kijkt.
& dan stonden 5, 7 & 9 er ook nog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk BerichtenEn hoe neemt hij dan een bocht?
Die gaan even snel door de bocht als elke andere sportwagen.
De BAT11 is gebasseerd op een 8C competitizione, alleen is de auto aerodynamisch gezien veel beter dan de 8C.
Comment
-
Meer info over die Transit:
It was built by TWR in the early 90's as a rolling testbed. It was lighter than the 220 & would hit 60 quicker! Top speed at Millbrook was 170 mph. One lucky engineer (Patrick Walker) used to take it home at weekends for milage accumulation. The van was built to drive in city traffic and was a very important part of the XJ220 development as they had the test track at Millbrook to do the high speed work but nothing would test the car in city traffic,and Jaguar would not like to have bad press with a 220 at the side of the road, so the van was built as a test bed for every day driving in gridlock conditions. It is basically an XJ220 with a Transit Bodyshell stuck on top of it.Heres a bit more I found from this PDF (http://www.octane-magazine.com/pdfs/xj220.pdf). Its an article from octane magazine.
‘We look after seven of the pre-production cars,’ says Don,
proudly. ‘The first two were nothing like a 220 and had scissor
doors. The third was the first one to look like a 220.’ And what’s
this? It’s a Ford Transit.
Don explains. ‘We went to TWR to buy the last engine and
some spares. “Is there anything else?” we asked. “Only the
secondhand engine in a van,” they said. I thought they meant an
engine on a pallet that happened to be in the back of a van, but
it’s a complete XJ220 under the Transit shell.
‘It was an XJ220 mule. They were going to scrap it when TWR
was liquidated but I rescued it. It looks just like a twin-wheel
Transit apart from the XJ220 wheels, and it’s road registered.’
The Transit XJ220 once did 179mph around the Millbrook test
track’s bowl, and it made an appearance at last year’s Festival of
Speed in the livery of Goodwood’s usual Transit fleet.
Comment
Comment