Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HONDA lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Zeker eens een topic van maken of regelmatig jou bevindingen hier posten ^_^
    Komt in orde, is de eerste "nieuwe" auto die ik koop die 100% mijn gedacht is. Dus zal wel de nodige aandacht krijgen, ik overweeg zelfs om die meer dan 1 keer per jaar te poetsen!

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Haha van dat poetsen, neem ik me ook altijd voor

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Indiscrete vraag, maar ik ben kurjeus…je ziet ze niet vaak…heb je wat korting kunnen bedingen of onbeduidend?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          Indiscrete vraag, maar ik ben kurjeus…je ziet ze niet vaak…heb je wat korting kunnen bedingen of onbeduidend?

5000 minder dan catalogusprijs op die manier was hij qua budget in de buurt van e208 GT en i3, voor mij zijn grootste concurrenten.

Zodra ze 2de hands onder de 30k zakken raken ze verkocht. In Gent stond een config vorige week die mij beviel met paar duizend kilometer aan 27 en die was op 2 dagen verkocht.

Dit is een aankoop op mijn vennootschap, anders zou ik dat geld er niet aan geven. Tot nu toe was de duurste auto die ik kocht 4000 euro
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• HONDA STEEKT 37 MILJARD EURO IN ELEKTRIFICATIE

TWEE SPORTIEVE EV'S OP KOMST: TERUGKEER NSX?

Honda steekt de komende tien jaar omgerekend maar liefst 36,74 miljard euro in elektrificatie. Die investering moet het mogelijk maken om een ambitieuze doelstelling te halen. Honda mikt er namelijk op om vanaf 2030 jaarlijks twee miljoen elektrische auto's te bouwen.

Honda heeft een arsenaal aan nieuwe elektrische auto's in het vat zitten. Het merk zegt de komende tien jaar wereldwijd dertig nieuwe volledig elektrische auto's te introduceren. Het elektrische aanbod moet Honda helpen om zijn doelstelling om vanaf 2030 jaarlijks twee miljoen elektrische auto's te verkopen te halen. Om dat in perspectief te plaatsen: momenteel verkoopt Honda jaarlijks zo'n 4,5 miljoen auto's, waarvan slechts een fractie een elektrische aandrijflijn heeft. Met de ambitieuze plannen is een heftige investering gemoeid. Honda geeft aan de komende tien jaar 5 biljoen yen, omgerekend 36,74 miljard euro, te investeren in de ontwikkeling van nieuwe elektrische auto's en software.

Het blijft niet bij de investering van ruim 35 miljard euro, want dat is slechts een deel van het ontwikkelingsbudget van bijna 59 miljard euro dat Honda de komende tien jaar uitgeeft. Het merk investeert verder onder meer in start-ups en in niet nader toegelichte andere nieuwe technologie. Medio dit decennium komt Honda met een dedicated EV-platform dat luistert naar de naam e:Architecture.

Honda

Honda kondigde kort geleden zijn Europese plannen aan. Het merk brengt in 2023 een elektrisch equivalent van de HR-V en een nieuwe SUV uit die een plekje krijgt tussen de HR-V en de CR-V. Ook heeft Honda General Motors sterker omarmd. Met dit Amerikaanse concern gaat Honda vanaf 2027 voor de Noord-Amerikaanse markten samen 'betaalbare' elektrische auto's ontwikkelen. Ook gaat Honda vanaf 2025 met Sony elektrische auto's ontwikkelen. Achter de schermen is Honda druk in de weer met ontwikkeling van solid-state-batterijen. Vanaf omstreeks 2040 start Honda met het uitfaseren van verbrandingsmotoren. Voor de thuismarkt komt het merk onder meer met een reeks elektrische kei-cars, bestelversies daarvan én een elektrische SUV.

Honda

Liefhebbers van sportieve Honda's kunnen rekenen op twee nieuwe geëlektrificeerde modellen, waaronder een 'vlaggenschip'. Dat zou zomaar de opvolger van de inmiddels met pensioen gegane tweede generatie Honda NSX zijn.

Bron: Autoweek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Een van de dagen mag ik ook mijn eerste Honda afhalen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
              Proficiat! Geweldig autootje vind ik dat. Twee jaar geleden uitgebreid bekeken op het salon in Brussel. Wel een mindere voor het bereik maar als je het niet van doen hebt waarom zou je dan iets groter willen hebben. Zoals je schrijft, sneller laden belangrijker dan groter bereik.

Last edited by Metaxa; 12/04/2022, 18:30.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• wat stak daar in die motorkap? honda-robot?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    wat stak daar in die motorkap? honda-robot?
                    Laaddeksel dat rechtop staat.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.

Comment

• just, mersie

Comment

• Eentje gekocht G?
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• MET DE CIVIC SHUTTLE 4WD HAD HONDA EEN ZEER VROEGE CROSS-OVER

EARLY ADOPTER

De Honda Civic Shuttle die al opzienbarend was werd ook nog eens voorzien van 4WD. Honda trekt zich er in de jaren tachtig niets van aan dat personen­auto’s slechts bij hoge uitzondering vierwiel­aandrijving hebben: het ziet een markt voor een eigenwijs ruimte­wagentje dat het liefst met een paar modder­schoenen thuiskomt.

De derde generatie van de Civic verscheen in 1983 als drieling: een hatchback, een coupé met de naam CRX en een ruimtewagen die naar de bijnaam Shuttle luisterde.

In geen enkele autoklasse in te delen

Op basis van laatstgenoemde bouwde Honda ook een 4WD, die zich logischerwijs in bergachtige en besneeuwde gebieden in een grote belangstelling mocht verheugen. In onze contreien werd het niets, wat Honda er natuurlijk niet van weerhield om het in 1988, bij de eerstvolgende Civic-lichting, andermaal te proberen. De nieuwe Shuttle 4WD laat zich hier in volle glorie zien, ook al doen de duffe studioplaatjes allerminst recht aan de brede inzetbaarheid van het model. De integraal aangedreven ruimte-Civic was destijds heel bijzonder, omdat hij in geen enkele andere autoklasse thuishoorde. Dit was de tijd dat 4WD-modellen als vanzelf het label terreinwagen kregen opgespeld, maar daarin herkende de Shuttle zich niet.

Terreinwagens en kostbare personenauto's met 4x4

Terreinwagens, van Daihatsu Feroza tot Range Rover Vogue, vormden hun eigen, afgebakende segment. En personenauto’s met 4x4-aandrijving waren – op de modellen van Subaru na – gewoonlijk nogal kostbaar, zoals de Quattro’s van Audi, de BMW 325iX en de Ford Sierra XR4x4.

De Civic Shuttle 4WD was in dit speelveld een echte cross-over. Je kon hem gezien zijn hoge koets nog het beste vergelijken met de vroegere Toyota Tercel 4WD. Die was op zijn beurt ge­reïncarneerd in de Corolla RV Wagon, die anno 1988 de enige soortgenoot was van de Civic Shuttle 4WD.

Natuurlijk een zestienklepper

Honda zou Honda niet zijn als het geen schitterend stuk mechaniek in de auto had gebouwd: niet alleen een hoogtoerige zestienklepper, maar ook permanente vierwielaandrijving die dankzij een centrale visco-koppeling het motorkoppel vrijelijk over de voor- en achteras kon verdelen. Bovendien was er een speciale terreinversnelling, bij wijze van lage gearing. Knap werk. Het geheel kostte wel een lieve stuiver. Ook zat hij een gevoelig stukje boven bijvoorbeeld een Suzuki Vitara. Maar ja, was hij als cross-over nou niet precies die twee auto’s tegelijkertijd?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Eentje gekocht G?
                            Neen neen, maar dat zou ik helemaal niet erg vinden om hier mee te moeten/mogen rondrijden hoor, maar eerst zonnepanelen en een Zappi!!!
                            Alhoewel we een Renault Megane E-Tech, een Peugeot E-2008 en een Hyundai Ioniq 5 mee ergens in een verlanglijstje hebben staan maar dat zal allemaal nog niet voor direct zijn.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Honda CR-Z (2010) van Annika

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• SONY HONDA MOBILITY IS OFFICIEEL: EV'S VANAF 2025

THUISBASIS TOKIO

Honda en Sony hebben een klap gegeven op het plan samen een joint-venture op te richten. De twee bedrijven hebben handtekeningen gezet onder documenten die het beoogde samenwerkingsverband officieel maken. Sony en Honda gaan vanaf 2025 samen elektrische auto's ontwikkelen en verkopen.

Sony Honda Mobility Inc. Dat is de naam van het splinternieuwe samenwerkingsverband tussen Honda en Sony. De joint-venture tussen de twee bedrijven vestigt zich officieel in de hoofdstad van hun thuisland: Tokio. Sony en Honda hebben elk vijftig procent van de aandelen in handen. Elk bedrijf heeft een topman, zo ook Sony Honda Mobility. Yasuhide Mizuno - ook president van het Chinese samenwerkingsverband GAC Honda - zit op de CEO-zetel.

Honda en Sony gaan samen elektrische auto's ontwikkelen en verkopen. Bij de ontwikkeling van die nieuwe EV's - waarvan de eerste in 2025 op de internationale markt komt - neemt Sony de softwarematige kant voor zijn rekening en neemt daarbij ook de ontwikkeling van infotainmentsystemen mee. Honda gaat de auto's produceren. Sony heeft in de vorm van de Vision-S-01 en Vision S-02 al eens twee studiemodellen gepresenteerd. Het is nog niet duidelijk of die twee concept-cars ook het productiestadium halen.

Sony is niet het enige bedrijf waarmee Honda op EV-vlak een samenwerking heeft. Ook met het Amerikaanse General Motors gaat Honda EV's ontwikkelen, vooralsnog waarschijnlijk alleen voor de Amerikaanse markt. In China ontwikkelen Honda's joint-ventures elektrische auto's voor de lokale markt.

Bron: Autoweek

Comment

• Honda Legend

Comment

• Honda Civic (1983)

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X