Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HONDA lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb er onlangs eens eentje zien staan aan een huis (en zonder reclame) leek mij een particulier achtige het was een gele.

Ik vind dit ook wel één van de leukere EV's , maar idd, veels te duur.

Comment

• Ben er toch al 3 a 4 tegengekomen maar geen enkele met reclame op.
      Echt wel leuk om te zien rijden maar inderdaad te duur net zoals de Fiat 500.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Honda NSX: met de goedkeuring van Ayrton Senna

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• den borre

Int3x0r

Comment

• Honda Integra Type R (2001)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Gent, nabij het veer Langerbrugge?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Gent, nabij het veer Langerbrugge?

Klopt
                Je bent daar ook al dikwijls gepasseerd hè.
                den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Klopt
                  Je bent daar ook al dikwijls gepasseerd hè.
                  Inderdaad, immigratie ziet daar rechts naast het veer en links lagen de sleepboten. Bijna wekelijkse routine. Ook een paar keer overgezet met de auto.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Honda Civic 1.8 i-VTEC – 2006 – 405.613 km - Klokje Rond

Comment

• Honda FS-X Concept (1991)

Comment

• Uit de tijd dat alles nog kon in Japan (net voor de crisis toe sloeg).
                        Prachtige, zuivere lijnen, ver van het Honda van nu.
                        Ik wilde zeggen: het had bijna een Alfa kunnen zijn. En wat zie ik hier als tekening voor de opvolger van de Giulia?

Ik zie wel gelijkenissen (30 jaar later, vergelijk eens een auto van 91 met eentje van 61)

Comment

• EEN HONDA DOOR MERCEDES-BENZ

BIJZONDERE BALLADE

Stel, je wilt als autofabrikant auto's gaan bouwen en verkopen in een voor jou geheel nieuwe markt. Dan kun je daar natuurlijk heen gaan en helemaal zelf een fabriek uit de grond stampen, maar je kunt het ook pragmatischer aanpakken. Dat is het verhaal van de bijzondere samenwerking tussen Honda en Mercedes-Benz in Zuid-Afrika.

Automerken die elkaar opzoeken, kunnen soms leiden tot ongebruikelijke combinaties. Denk bijvoorbeeld aan ASC McLaren of de samenwerking tussen Daihatsu en De Tomaso. Veel eerder nog werkten Porsche en de Amerikaanse autofabrikant Studebaker ook samen aan één auto. Zo zijn er nog wel meer combinaties te bedenken, maar vandaag staan Honda en Mercedes-Benz in de spotlights.

Een nieuwe markt

Honda richtte zijn pijlen in de vroege jaren 80 op de Zuid-Afrikaanse markt. De Japanners bouwden er echter geen auto's en hadden ook geen dealernetwerk. Het opbouwen daarvan zou vele jaren gaan kosten, om nog maar te zwijgen over de investeringen die daarmee gepaard gaan. In plaats daarvan besloot Honda om op zoek te gaan naar een partner in Zuid-Afrika. Die partner vond men uiteindelijk in Mercedes-Benz.

De eerste Honda Ballade.

De keuze voor het merk met de ster was met een goede reden gemaakt. Mercedes-Benz was immers al sinds 1948 actief in Zuid-Afrika en had een autofabriek in East London. Daar kon Honda de Ballade laten bouwen, een op de Civic gebaseerde sedan die qua uitrusting een paar treden hoger op de ladder stond dan zijn hatchback-evenknie. Die auto werd in de showrooms van Mercedes-Benz verkocht als een luxe instapmodel. Mercedes-Benz had ook baat bij deze opdracht, want naast het feit dat Honda betaalde voor de productie van de Ballade, bereikten de Duitsers via hun showrooms opeens een geheel nieuw publiek. Daarnaast kochten veel Mercedes-eigenaren naar verluidt een Ballade als tweede auto.

Oftewel, er ontstond een win-winsituatie: Mercedes-Benz verkocht opeens veel meer auto's in Zuid-Afrika en Honda kon mede dankzij de Duitsers een ijzersterke reputatie opbouwen: die van een betaalbaar merk, maar met Mercedes-achtige kwaliteit. De samenwerking duurde uiteindelijk tot in 2001 en overspande dus verschillende generaties van de Ballade. De naam die was bedacht om de Civic een wat deftiger imago te geven, verdween daarna lange tijd om in 2011 weer terug te keren voor de Zuid-Afrikaanse markt. Vandaag de dag is dat model nog steeds verkrijgbaar, maar de nieuwe Ballade is gebaseerd op de Honda City.

Honda en AMG

Bij een AMG denk je wellicht aan een brute Mercedes-Benz met een dikke achtcilinder onder de kap. Maar de Honda Ballade kreeg vanaf 1996 ook een behandeling van AMG! Daarbij hoorden een sportiever onderstel, speciale lichtmetalen wielen, leren bekleding en ABS. Daarnaast schroefde AMG het vermogen op naar 175 pk voor de D16A-motor in de Ballade 160i. Gek genoeg had de 180i de B18B4-motor met 160 pk. Je zou verwachten dat het hogere getal ook meer vermogen met zich mee brengt.

Honda Ballade door AMG.

Het is waarschijnlijk één van de minst bekende creaties van AMG. Dat blijkt ook wel uit het feit dat er nagenoeg geen beeldmateriaal van te vinden is. De bovenstaande afbeelding, helaas in lage resolutie, vonden we via het Britse forum Car Throttle. Daarop is goed te zien dat de sportieve Ballade lager bij de grond ligt. Ook lijken de wielen enigszins op wat AMG destijds leverde op zijn eigen modellen en had de Ballade in AMG-uitdossing een bescheiden achterspoiler. Een bijzondere combinatie!

Overigens was de Ballade niet het enige Japanse product waar AMG zich aan waagde. In samenwerking met Mitsubishi maakte de tuner uit Affalterbach ook speciale versies van de Galant en de Debonair voor de Japanse markt.

Comment

• Honda Accord - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

Comment

• Een van de dagen mag ik ook mijn eerste Honda afhalen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• echt? proficiat !!

Comment

• Voor mij is dit het leukste elektrische ding op de markt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    Voor mij is dit het leukste elektrische ding op de markt
                                    Voor mij ook, er zijn er veel die rationeel beter zijn maar deze lag mij het meest.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• bij Lavrijsen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        bij Lavrijsen ?
                                        Yes

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Zeker eens een topic van maken of regelmatig jou bevindingen hier posten ^_^

Comment

Working...
                                          X