Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Met het tragische ongeluk dat in de pers verscheen vind ik het opvallend hoe zwaar de wagen beschadigt is. Ik heb op het forum al pics gezien van gecrashte sportwagens en zou voorzichtig durven concluderen dat Porsche niet al te veilig is bij een aanrijding. Heb ik gelijk?
ik denk van niet eigenlijk
als je aan 200 tegen een boom knalt, schiet er volgens mij nooit veel van de auto over, welke dat ook is. dat is nu eenmaal het riscico dat je neemt als je zo snel gaat rijden
Met het tragische ongeluk dat in de pers verscheen vind ik het opvallend hoe zwaar de wagen beschadigt is. Ik heb op het forum al pics gezien van gecrashte sportwagens en zou voorzichtig durven concluderen dat Porsche niet al te veilig is bij een aanrijding. Heb ik gelijk?
Sinds jaren scoort Porsche goed tot zeer goed qua veiligheid.
Bij een (zwaar) ongeval is er altijd dat tikkeltje of geluk dat je nodig heb om er levend of zelfs ongedeerd uit te komen.
Laten we nu stellen, het voorbeeld van Sterchele, daar zijn de juiste omstandigheden nog niet van bekend dus kun je je ook niet op baseren.
Maar wat al vast staat is dat er geen andere wagens rechtstreeks bij betrokken waren, dus van een aanrijding is geen sprake.
Hij zou van de baan gegaan zijn, zo in een gracht die er juist naast ligt en daarin zou hij tegen een boom gekatapulteerd zijn..
Dan mag je volgens mij met gelijk welke wagen rijden, dan zijn je kansen wel zeer klein.
Ze zeiden toch ook direct dat de vermoedelijk snelheid zeer hoog zou geweest zijn , maar je mag daar 120 ( tenzij het al het stuk van 90 was , maar dat betwijfel ik ) en het zal wss zo wel zijn dat hij sneller reed, maar er zijn daar ( het stuk rond Beveren ) ook al veel ongevallen gebeurd waar de snelheid zéker niet hoger lag dan 120.
Als je een boom raakt heb je tegen 100 zelfs niet veel kans denk ik..
...
Als je een boom raakt heb je tegen 100 zelfs niet veel kans denk ik..
Ben een goeie 6 jaar geleden tegen 70 km/u op een boom gegaan (nadat ik eerst over een fietspad, tegen een verkeersbord en door een gracht geschoven ben) met mijn Jaguar XJ en mij hebben ze 2 maal moeten reanimeren tussen Oostmalle en Zoersel. Resultaat: 2 gebroken nekwervels, gebroken borstkas, schedelfractuur, gapende keelwonde, linkerschouder compleet in frut, vol glas van kop tot middel, ... Maar heb het overleeft en loop nog altijd rond, weliswaar niet meer zo deukvrij als voorheen. Dus een gezonde portie geluk kan/zal het verschil maken op zo'n moment.
Ben een goeie 6 jaar geleden tegen 70 km/u op een boom gegaan (nadat ik eerst over een fietspad, tegen een verkeersbord en door een gracht geschoven ben) met mijn Jaguar XJ en mij hebben ze 2 maal moeten reanimeren tussen Oostmalle en Zoersel. Resultaat: 2 gebroken nekwervels, gebroken borstkas, schedelfractuur, gapende keelwonde, linkerschouder compleet in frut, vol glas van kop tot middel, ... Maar heb het overleeft en loop nog altijd rond, weliswaar niet meer zo deukvrij als voorheen. Dus een gezonde portie geluk kan/zal het verschil maken op zo'n moment.
amaai,maar Jaguar heeft toch de naam zeer crashveilig te zijn?
Ik ben daar zelfs heilig van overtuigd. Ik vrees dat ik met veel andere merken een weduwe met een kindje van 1,5 jaar had nagelaten( if you know what I mean). Zou trouwens morgen direct terug ne Jag kopen, maar mijn vrouwtje vindt dit niet zo een goed idee... Vanaf ik van haar terug een go-ahead krijg is de kans groot dat er terug nen XJ of nen XK komt.
Sinds jaren scoort Porsche goed tot zeer goed qua veiligheid.
Bij een (zwaar) ongeval is er altijd dat tikkeltje of geluk dat je nodig heb om er levend of zelfs ongedeerd uit te komen.
Laten we nu stellen, het voorbeeld van Sterchele, daar zijn de juiste omstandigheden nog niet van bekend dus kun je je ook niet op baseren.
Maar wat al vast staat is dat er geen andere wagens rechtstreeks bij betrokken waren, dus van een aanrijding is geen sprake.
Hij zou van de baan gegaan zijn, zo in een gracht die er juist naast ligt en daarin zou hij tegen een boom gekatapulteerd zijn..
Dan mag je volgens mij met gelijk welke wagen rijden, dan zijn je kansen wel zeer klein.
Ze zeiden toch ook direct dat de vermoedelijk snelheid zeer hoog zou geweest zijn , maar je mag daar 120 ( tenzij het al het stuk van 90 was , maar dat betwijfel ik ) en het zal wss zo wel zijn dat hij sneller reed, maar er zijn daar ( het stuk rond Beveren ) ook al veel ongevallen gebeurd waar de snelheid zéker niet hoger lag dan 120.
Als je een boom raakt heb je tegen 100 zelfs niet veel kans denk ik..
wat ik raar vindt is dat de auto van de cois direct naar rechts is gekapt... dat zie je aan de sporen... mss uitwijkmaneuvre voor een beest en dan controle kwijt ofzo... raar ongeval in elk geval, en de P ziet er ni uit... je herkent enkel nog maar 2 velgen
Comment