Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
    'k denk:
    964 = 3.3 liter
    965 = 3.6 liter

    maar iemand zal het moeten bevestigen
    De 964 turbo heeft code 965: dus eigenlijk bestaat 964 turbo niet. Zowel voor de 3.3 als de 3.6 gebruikt men code 965.

    Comment


    • zever, 965 heeft nooit bestaan!

      veelgemaakte fout

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        zever, 965 heeft nooit bestaan!

        veelgemaakte fout
        Heel veelgemaakte fout blijkbaar, tik maar eens 'porsche 965' in bij google afbeeldingen zoeken...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
          Heel veelgemaakte fout blijkbaar, tik maar eens 'porsche 965' in bij google afbeeldingen zoeken...
          Kijk maar eens hier : enkele pagina's links.

          http://www.google.be/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&hs=1Q8&q=porsche+965 &start=0&sa=N


          Ik heb trouwens een computeruitdraai liggen van een vermogensmeting van mijn 965 3.3 ofte 964 turbo 3.3.
          Daar staat in de gegevensbank van het testcentrum duidelijk 965...
          Of die naam officieel is of niet, ik weet het niet.
          Alleszins is er ook bij porsche niemand die twijfelt over welke auto je spreekt als je het over een 965 3.3 of 3.6 hebt.
          Als het volkswijsheid is dan is het zeker een hele straffe....

          Comment


          • '965' is de interne code voor de Porsche turbo van de 964 generatie, dus de Turbo 3.3, Turbo S en Turbo 3.6

            Net zoals de 930 indertijd, het was een 911 Turbo of Carrera Turbo. Maar intern en vele liefhebbers noemde het de 930.

            Die vraag duikt hier regelmatig op, hopelijk is het nu voor eens en altijd opgeklaard

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten

              Dit is de allervetste Porsche



              Volgens mij heeft God er ook eentje, om op zijn vrije zondagnamiddag mee rond te rijden en te genieten
              God = James Dean?


              Vandaag (enfin, gisteren 30 spetember) toevallig net 53 jaar geleden dat 'ie verongelukte in een 550 Spyder
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                '965' is de interne code voor de Porsche turbo van de 964 generatie, dus de Turbo 3.3, Turbo S en Turbo 3.6

                Net zoals de 930 indertijd, het was een 911 Turbo of Carrera Turbo. Maar intern en vele liefhebbers noemde het de 930.

                Die vraag duikt hier regelmatig op, hopelijk is het nu voor eens en altijd opgeklaard
                "In 1990 Porsche introduced a Turbo version of the 964 series. This car is sometimes mistakenly called 965 (this type number actually referred to a stillborn project that would have been a hi-tech turbocharged car in the vein of the 959)."

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  God = James Dean?


                  Vandaag (enfin, gisteren 30 spetember) toevallig net 53 jaar geleden dat 'ie verongelukte in een 550 Spyder
                  James Dean had nummer 130 op zijn 550 Spyder

                  RIP, hij was amper 24

                  Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  "In 1990 Porsche introduced a Turbo version of the 964 series. This car is sometimes mistakenly called 965 (this type number actually referred to a stillborn project that would have been a hi-tech turbocharged car in the vein of the 959)."
                  Bron?

                  Comment


                  • Hebben we niet allebei gelijk

                    BJT: Speaking of Turbos, what was the Type 965?
                    Ludvigsen: Well, the 965 you’d have to say was along Bott lines. It was to be a twin turbo four-wheel-drive, all singing, all dancing, top of the range turbo model. We have the story in the book. We have a couple of pictures of styling models of the car and they built a number of prototypes. Bez essentially killed the 965 program. He felt it would be way too expensive, too complex, too heavy, too everything and eventually, during his administration, the project was stopped. They regrouped and relaunched a very clever turbo adaptation that kept the Turbo in business. The 965 also served as a trial horse for some other engines that they were thinking of for the future, liquid cooled V8s in the rear, that sort of thing, which I think we show for the first time in the book.
                    bron

                    De 965 was initieel dus de codenaam voor de opvolger van de 959, maar die zou te duur zijn en het project werd stopgezet. Maar ze hebben de codenaam gehouden die bij de nieuwe turbomotor hoort voor de 'turbo' van de 964 generatie.

                    Comment


                    • ah voila, dan zijn we er aan uit

                      weer iets bijgeleerd!

                      Comment


                      • Zéér zeker

                        Comment


                        • Zorgde soms eens voor verwarring.. Merci voor de uitleg!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            Hebben we niet allebei gelijk



                            bron

                            De 965 was initieel dus de codenaam voor de opvolger van de 959, maar die zou te duur zijn en het project werd stopgezet. Maar ze hebben de codenaam gehouden die bij de nieuwe turbomotor hoort voor de 'turbo' van de 964 generatie.
                            Wat ik dus zei..

                            Comment


                            • over welk boek gaat het in één van bovenstaande postings???
                              staat blijkbaar eindelijk wat nieuws in (allé oud nieuws, over wat toen niet in 't nieuws mocht...)

                              Comment





                              • Heupen

                                Comment





                                • bad boy
                                  Bijgevoegde Bestanden

                                  Comment


                                  • Ok. Ik. Wil. Dat.


                                    Comment


                                    • 2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                      Comment


                                      • Breedheid!
                                        Mr Drift

                                        Comment


                                        • Voorlopig nog geen fan van de FL

                                          Comment

                                          Working...
                                          X