Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NISSAN Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        Dit is de wagen waar ik mee leerde rijden.
        Al hier en daar gepost op het forum, maar hier kan ik er wat dieper op in gaan.

dit is de foto van de wagen zelf, dus niet de auto van op internet. De rest van de foto's komt wel van elders.

Het is de DATSUN 280C diesel, ook bekend als de Cedric, meer bepaald de H430.
        Was een 2800cc diesel, 6 cilinder, de motor die later (maar dan wel met extra turbo en intercooler) in de Patrol gelegd werd.

Een beresterke motor, ging niet zo vlot vooruit, maar je kon zonder gas geven rijden
        In eerste, koppeling laten lossen, wanneer op toeren, in tweede, koppeling los, enz. De auto trok zichzelf voort.
        Omgekeerd, kon je ook door op de motor te remmen tot quasi stilstand komen zonder te remmen.
        Enorm soepele motor.

Comfort: subliem in zijn tijd. Alleen wat te sterk hellende carrosserie in de bochten. De spatlappen hebben we moeten verwijderen, want die sleepten in de bochten op de grond, echt waar.
        Alle nodige snufjes voor zijn tijd (1981): servo, elektr ruiten, houtinleg, zachte fluwelen bekleding, radio cassette, el antenne, centr vergendeling, aut openen koffer en tankklep, ... . Nu gemeengoed, toen nog niet.

Grootste nadeel: roest terwijl je er naar keek, en verloor alle vijf stappen zijn schijven. Was een algemeen probleem bij die wagen.

De beste en leukste wagen die we thuis ooit gehad hebben. Onze 740 kon er amper aan tippen.

Heb ermee leren rijden, 't heeft ons op 240 000 km een joint de culasse gekost vrees ik (was ook een zwak punt van de motor, ook later bij de Patrol).

Was oorspronkelijk zandbeige, (was alleen in pistachegroen, zilvergrijs en zandbeige verkrijgbaar in België), maar wegens vandalisme rondomrond hebben we hem laten herspuiten in het donkerbruin metallic, jawel We hadden die kleur op een Datsun Sylvia gezien en waren meteen verkocht. Met dat beige interieur paste dit ook wel goed.
        Vreemd genoeg reden er in Frankrijk wel van die donkerbruine rond.
        Achteraf hebben we hem nog drie maal gedeeltelijk laten herspuiten in datzelfde kleur (strijd tegen roest, jawel).
        We hebben er in totaal een 7-tal jaar mee gereden.

Had in eigen stal nog een broertje; de Laurel, deze was iets meer verspreid, maar toch... Was minder exclusief aangekleed, maar had wel dezelfde motor en was wat moderner van uitzicht. De Cedric was nogal een Amerikaanse-slee-na-aperij van de Jappen.

Als je er 1 per maand zag, mocht je al van geluk spreken.

Dit zijn de originele schijven. Ze vielen spontaan af, waarschijnlijk door hun eigen lelijkheid

Wij hadden ook zo'n 280c van juni 1980 tot mei 1988, gekocht op autosalon 1980, half jaar levertijd ...
        Was een zilvergrijze, machtige wagen toen: zalige 6-cylinder, zeer luxueus voor die tijd, alles standaard, maar inderdaad: roestte voor je ogen weg, en na enkele weken reed je zonder wieldoppen, want dike vlogen je letterlijk om de oren ... Heb nog steeds prachtige herinneringen aan die auto, we zijn er vaak mee op reis geweest naar Spanje. Wagen had op einde 150.000km. Omwille van de roestallergie die je aan die wagen opdeed, hebben we toen een verzinkte audi gekocht

Comment

• Mijn meest recente obsessie : Nissan GT-R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten

Mijn meest recente obsessie : Nissan GT-R
            Zo zalig!

Comment

Mijn meest recente obsessie : Nissan GT-R
              Iemand een idee van welk merk dat opzet-stuk op de achterspoiler is.

Ik weet het al, Mine's.
              Last edited by ; 19/09/2011, 21:47.

Comment

• + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Cool filmpje , first person is ook vet

HEBBUUUUUHHHH!!!!!

Comment

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Cool filmpje , first person is ook vet

HEBBUUUUUHHHH!!!!!
                  Heb ik al is gezien, leuk filmpje!

Comment

• Heel gaaf filmpje!

Hier een filmpje van mijn kant:

+ YouTube Video

Comment

• Nismo Z-tune

Comment

• + YouTube Video

Check die toerenteller

Comment

Nismo Z-tune
                          Zwaar fan van die Z-tune. Liever zoiets dan een R35. Dat is gewoon de ultieme R34.

Comment

• Mijn favoriete gtr
                            + YouTube Video

Comment

• Iemand enig idee wat te doen als je een Datsun 260Z wil invoeren uit Nederland? Kan je gewoon bij Nissan een gelijkvormigheidsattest aanvragen voor een Datsun?

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• + YouTube Video

Zieke skyline , vet geluid ook ... Externe wastegates

Comment

Working...
                                      X