Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Verschillende faktoren spelen hierin mee:
-wagen is 18 jaar oud: toekomstig onderhoud zal waarschijnlijk duur worden, als er iets zal aan schelen. Toen ik hem 2 jaar had, waren de turbo's kapot, en dat zijn geen gewone. Ze kosten toen 1.250-stuk. Veel stukken werden toen ook vervangen omdat de motor toch moest uitgebouwd worden: naar onderhoud toe vervelend als de motor moet uitgebouwd worden voor van alles en nog wat. Kostprijs 160.000 bfr.Wagen stond toen acht weken in de garage. 1000 km verder, koppakking erdoor: opnieuw 1 turbo kapot, zes weken garage, kostprijs 130.000bfr. Veillsidekit, ombouw, herspuiten: 2 maanden auto kwijt, 180.000 bfr.
Gelukkig bleef ik van verdere defekten gespaard, maar ergens zit de vrees erin dat hoe langer ik de wagen houd, hoe groter de kans op een eventuele panne. Zal ik die herstelling dan nog laten uitvoeren? Prijs, en tijdsduur vd herstelling. Gelukkig heb ik ook een moto.
-omdat de benzine steeds duurder wordt, durf-wil ik hem zoveel niet meer 'gebruiken' als sportwagen. Ik moet nog niet echt zot doen om 15L op 100 te verbruiken.
-zal deze wagen een 'classic collectors item' worden? Heeft deze categorie wagens zowieso nog een toekomst? Een moderne diesel verbruikt 7L bij 100pk/liter cylinderinhoud. Circuitwagens in de Lemans wedstrijden: Peugeot 907 HDI fap en de nieuwe Audi R10, beiden rijden op diesel.
Aan de andere kant beleef ik er echt nog plezier aan, en sinds hij te koop staat, rijd ik er nog bewuster mee en besef ik dat hij plots kan verkocht zijn. Mijn enige troost is dan een tevreden gevoel over de verkoopprijs. Daarom houd ik vast aan de gevraagde verkoopprijs van min. 10.000 euro. Waarschijnlijk zal ik mij zo geen exclusieve wagen meer kunnen veroorloven in mijn leven, en daarom MOET hij niet weg, maar mag hij weg. Ik heb er echt geen problemen mee met die wagen, maar vrees de financiële gevolgen, als er problemen komen.
Comment