Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HYUNDAI Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts




  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment




    • Populair


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • 44 GEËLEKTRIFICEERDE MODELLEN TOT 2025

        HYUNDAI BELICHT ELEKTRISCHE TOEKOMST

        Hyundai trapt 2020 af met een voorspelling van de toekomst. De elektrische strategie komt daarbij groot aan bod.

        Executive Vice Chairman van de Hyundai Motor Group, Euisun Chung, krijgt de eer om de plannen aan de wereld te laten zien. Geen ditjes of datjes, want de topman spreekt over een totale investering van $ 87 miljard voor de verduurzaming van het gamma en innovatieve mobiliteit. Tegen die tijd rekent Chung erop dat Hyundai’s gamma 44 geëlektrificeerde modellen telt, waarvan 11 volledig elektrisch zullen zijn. In 2024 presenteert Hyundai een nieuwe basis voor elektrische voertuigen. Hyundai mikt op de levering van 500.000 brandstofcel-elektrische FCEV-voertuigen per jaar vanaf 2030.

        Ook wordt gekeken naar autonome technieken die Hyundai aan wil bieden. Ze wil het stukje techniek meer commercialiseren en ervoor zorgen dat in 2023 meer auto’s zijn uitgerust met dergelijke technieken. Chung ziet de komende jaren als een "game changer” en voorspelt dat Hyundai een marktleider en toonaangevende partner in industriële vernieuwingen zal zijn.

        Bron: Autoweek

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Da's minder

          PERSOONLIJKE OMSTANDIGHEDEN

          ONTWERPER LUC DONCKERWOLKE VERLAAT HYUNDAI

          Na een korte loopbaan bij de Hyundai Motor Group heeft de Belgische auto-ontwerper Luc Donckerwolke zijn ontslag ingediend. Wat hij nu gaat doen, is nog onduidelijk.

          In 2015 maakte Donckerwolke zijn overstap van de Volkswagen Groep naar het Zuid-Koreaanse concern. Daar mocht hij meteen aan de slag met het ontwerp van modellen voor Hyundai en Genesis. Drie jaar later werd de Belg tot hoofdontwerper van de hele autogroep gebombardeerd. Hierdoor leidde hij ook het ontwerp van nieuwe Kia’s. Vanaf vandaag legt Donckerwolke volgens Automotive News Europe zijn werk om persoonlijke redenen neer.

          De afgelopen vijf jaar hield de ontwerper zich bezig met het nieuwe 'emotionele' ontwerp van auto’s. Hij wilde af van het familiegezicht en richtte zich op de individuele lijnen per model. Hij stond aan het hoofd van de nieuwe ‘Sensuous Sportiness’-ontwerpstijl die terug te vinden is op de nieuwe Sonata en Palisade. Bij Genesis drukte hij zijn stempel op het nieuwe front van de auto's met de dubbele rij koplampen. Hiervoor werkte hij bij de Volkswagen Groep eerst aan nieuwe Audi’s, Bentley’s, Lamborghini’s en Seats. Wat zijn vervolgstap wordt in zijn carrière, is onduidelijk.

          Bij de Hyundai Motor Group vervalt de functie van Donckerwolke en krijgen de merken Hyundai, Genesis en Kia weer een eigen ontwerper. Bij Hyundai en Genesis zet SangYup Lee zijn huidige werk als hoofdontwerper voort, bij Kia houdt Karim Habib de touwtjes in de handen.

          Bron: Autoweek




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • VIJF OPVALLENDE ONTWERPEN VAN LUC DONCKERWOLKE

            De Belgische topontwerper Luc Donckerwolke neemt na een betrekkelijk korte periode afscheid bij Hyundai. Om privéredenen stopt de Vlaming ermee; hij wil naar verluidt meer tijd met zijn familie doorbrengen. Hoog tijd om eens een tussenbalans op te maken van het indrukwekkende portfolio van Donckerwolke.

            Skoda Octavia Mk1



            De inmiddels 54-jarige Luc Donckerwolke ging als eind-twintiger aan de slag bij de Volkswagen Group als ontwerper na een kort debuut in de auto-ontwerpsector bij Peugeot. Binnen Volkswagen kwam zijn eerste grote wapenfeit bij Skoda, toen hij het ontwerp van de eerste moderne Octavia op zijn bordje kreeg. Donckerwolke zorgde voor een heel eigen koets voor de Tsjechische auto, die zijn basis deelde met onder anderen de Volkswagen Golf IV. Het strakke, maar betrekkelijk eenvoudige ontwerp paste goed bij het no-nonsense imago dat Skoda moest uitstralen, maar luidde tegelijkertijd een duidelijk moderner en sterker tijdperk voor het merk in. Met succes, want de Octavia zorgde voor een stevige herintrede van Skoda op de West-Europese markt.

            Audi A2



            Na de succesvolle periode bij Skoda, waarin hij ook de Fabia tekende, keerde Donckerwolke terug bij Audi. Daar had hij eerder in de jaren 90 zijn eerste stappen binnen het Volkswagen-concern gezet. Donckerwolke stond aan de wieg van meerdere Audi's, bijvoorbeeld ook de A4 Avant (B6), maar de A2 was toch wel de meest bijzondere. De compacte MPV deed bij zijn onthulling enorm veel stof opwaaien. Donckerwolke was erin geslaagd om een betrekkelijk saaie carrosserievorm toch opvallend te maken. De A2 werd geprezen om zijn innovatieve design en Donckerwolke had op bijzondere wijze zelfs stijlinvloeden van de net zo opvallende TT in een compleet andere auto weten toe te passen. De A2 was misschien wel iets té bijzonder voor de potentiële kopers, want er gingen geen al te sensationele aantallen van over de toonbank.

            Lamborghini Murciélago



            Van een Skoda Octavia via een Audi A2 naar een Lamborghini. Jawel, Donckerwolke had een stijgende lijn te pakken. Eind jaren 90 kwam hij al aan het hoofd te staan van de designafdeling van het door Audi overgenomen Italiaanse merk. Daar kon hij pas echt een jongensdroom waarmaken. Nadat hij de Diablo opfriste voor de laatste ronde (als VT) kwam Donckerwolke achter een leeg vel papier te zitten voor de Diablo-opvolger. Onder zijn leiding kwam de Murciélago tot stand en werd Lamborghini in één klap op volle kracht de 21e eeuw ingeleid. Op moderne wijze was de Murciélago bijna zo knettergek als de Countach, vooral ook dankzij de opvallende uitschuivende luchtinlaten op de C-stijlen. Onmiskenbaar een Lamborghini, maar wel eentje van de nieuwe stempel.

            Bentley Flying Spur



            Het exclusieve spul lag Donckerwolke wel en na een uitstap naar Seat, waar hij onder meer de Ibiza van 2008 tekende, kwam de inmiddels eind-veertiger in 2012 bij Bentley terecht. De eerste generatie van de Bentley Continental Flying Spur was bij velen niet echt lekker in de smaak gevallen met de wat onhandige combi van Continental-elementen en een enorme koets. Aan Donckerwolke de taak om de tweede generatie (die enkel nog Flying Spur heette) wat meer in balans te krijgen. Met succes. Nog altijd bleef de Flying Spur een opmerkelijke verschijning, maar de tweede oogde in elk geval al wat sierlijker en minder lomp dan zijn voorganger.

            Hyundai Kona



            Ten slotte is er dan Donckerwolkes tijd bij Hyundai. Net als bij de eerdere merken was het geen overdreven lange periode. De ontwerper kwam begin 2016 bij de Zuid-Koreanen terecht en is er nu, vier jaar later, dus weer weg. Toch waren het productieve jaren. Zo was hij verantwoordelijk voor de bijzondere Hyundai Palisade, de onlangs onthulde en al net zo bijzondere Prophecy Concept, maar ook de Genesis GV80, G80 en G90. Stuk voor stuk erg opvallende ontwerpen. Het voor ons meest relevante ontwerp is de Hyundai Kona. Daarmee sloeg Hyundai qua ontwerpvisie een behoorlijk alternatieve hoek in. Over smaak valt niet te twisten, maar het is opnieuw een erg opvallend ontwerp. Van de hand van Donckerwolke dus, van wie we vast nog wel meer gaan horen in de toekomst.

            Bron: Autoweek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Hyundai Stellar 2-liter Aut. GSL (1987)















              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • De Hyundai Stellar was er met 1600 en twee literblokken (met balansassen). Stuurbekrachtiging was standaard. De topper, de twee liter GSL met ruim 80 pk aan boord was best groot om te zien. Hij kreeg af fabriek lichtmetalen wielen in de 185/70 SR13 banden. Toen hoogst actueel: er was een audioinstallatie met radiocassettespeler (met auto reverse!) met 2 x 20 Watt vermogen aan boord. Voor het bijna echte concertzaalgevoel zaten er daarvoor twee luidsprekers in de voorportieren en twee in de hoedenplank. De Hyundai Stellar was een brave automobiel. Hij was best ruim, niet overdadig snel of dynamisch en vrij soepel geveerd en gedempt.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Hyundai Genesis Coupé



                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • SABBATICAL

                    LUC DONCKERWOLKE TOCH WEER TERUG BIJ HYUNDAI

                    De Belgische topontwerper Luc Donckerwolke keert terug bij Hyundai na een korte afwezigheid. Hij komt op een andere positie terug dan waar hij voorheen zat.

                    Afgelopen voorjaar werd bekend dat Donckerwolke na een betrekkelijk korte periode bij Hyundai vertrok. Hij was op dat moment hoofdontwerper van de Hyundai Motor Group, dus behalve voor Hyundai was hij ook verantwoordelijk voor Kia. Nu keert de Belg terug op een nieuwe positie. Hij wordt Chief Creative Officer van de Group. Hij wordt verantwoordelijk voor de communicatie en ontwikkeling van de verschillende designafdelingen. SangYup Lee blijft de creatief leider van de ontwerpafdelingen van Hyundai en Genesis. Kia blijft onder verantwoordelijkheid van Karim Habib.

                    Donckerwolke vertrok afgelopen voorjaar 'wegens persoonlijk omstandigheden'. Hyundai meldt nu dat hij om gezondheidsredenen een tijdje is weggeweest, maar er nu weer met frisse moed tegenaan gaat. Donckerwolke groeide in de afgelopen decennia uit tot een wereldwijd gerespecteerd ontwerper. Zo is hij onder meer verantwoordelijk voor de Lamborghini Murciélago, de momenteel erg succesvolle Hyundai Kona en meer opvallende ontwerpen.

                    Bron: Autoweek
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • BEV'S EN WATERSTOF

                      HYUNDAI IN 2040 VOLLEDIG ELEKTRISCH

                      Hyundai heeft de strategie voor de komende vijf jaar verder aangescherpt. Daarin stellen de Koreanen tevens enkele doelen voor de langere termijn. In 2040 moet de volledige line-up 'helemaal geëlektrificeerd' zijn. Daarnaast zet het merk vol in op waterstoftechnologie en de implementatie van autonoom rijden.

                      Dat Hyundai bezig is aan een elektrisch offensief is niet geheel nieuw. Eerder dit jaar weekte men Ioniq los om er à la Genesis een apart submerk van te maken. Toen stelde Hyundai al het doel om in 2025 zo'n 10 procent van de internationale EV-markt in handen te hebben en 560.000 EV's per jaar te produceren. Dat productieaantal staat nog steeds, maar in de aangescherpte strategie staat dat Hyundai in 2040 '8 tot 10 procent' van de markt in handen wil hebben. In dat jaar moet ook de volledige line-up 'in alle grote wereldwijde markten' geëlektrificeerd zijn. De Ioniq 5 luidt dat offensief vanaf volgend jaar in, tegen 2025 wil Hyundai twaalf EV's op de markt hebben. Het onlangs onthulde e-GMP-platform moet daarbij gaan helpen.

                      Daarnaast heeft Hyundai grote plannen met waterstof. Onder de merknaam HTWO is Hyundai bezig met de ontwikkeling van een 'nieuwe generatie brandstofcel'. Deze zou dan niet alleen bestemd zijn voor personenauto's, maar ook voor onder meer vrachtwagens, treinen en zeeschepen. Vorig jaar zei ontwikkelingschef Sae-Woo Kim nog tegen AutoWeek dat Hyundai rond 2030 700.000 waterstofauto's per jaar wil produceren. Het strategische plan zwijgt echter als het gaat om concrete productiedoelen voor waterstofaangedreven Hyundai's.

                      Software

                      Naast de aandrijftechnieken wil Hyundai ook op softwarematig gebied een slag maken. Vanaf 2021 gaat het merk over-the-air updates aanbieden en komt het ook met Feature on Demand, een dienst waarbij opties tegen betaling digitaal geactiveerd kunnen worden. Dat is in principe hetzelfde als wat Audi nu al doet met 'Functions on Demand'. Daarbij wil Hyundai vanaf 2022 niveau 3 autonoom rijden gaan integreren, wat betekent dat de bestuurder in feite alleen nog maar hoeft in te grijpen als de techniek daarom vraagt. Hyundai zegt de ontwikkeling van niveau 4 en 5 autonoom rijden te willen versnellen, maar noemt nog geen geplande releasedatum van die technologie.

                      Bron: Autoweek




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • De Tukson zegt ze

                        Hyundaisalon 2021: alle nieuwigheden van Hyundai op een rij!


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • die snuit van die'n truck doet me aan ... denken

                          Comment


                          • Hyundai HCD6 Concept (2001)



























                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • HYUNDAI PONY EV HERITAGE IS NÓG MEER RETRO

                              De elektrische Hyundai Ioniq 5 is overduidelijk overgoten met een retro-sausje dat moet verwijzen naar de eerste Hyundai Pony. Alsof het merk wil zeggen die verwijzing best wat duidelijker kan, komt het nu met de Pony EV Heritage.

                              Hyundai is inmiddels zo lang onder ons dat het merk durft terug te grijpen op zijn eigen verleden. Dat deed het eerder al met de Hyundai 45 concept, die met zijn vorm én naam teruggreep op de 45 jaar eerder gelanceerde Pony Coupé Concept. De productieversie van die auto heet Ioniq 5, maar verwijst met zijn design en introductieversie ‘Project 45’ eveneens nadrukkelijk terug naar dat prille begin.

                              Met de Hyundai Pony EV Heritage doet Hyundai er echter nog een schepje bovenop. De EV Heritage verwijst niet naar de eerste Pony, maar ís zo’n Pony. Hyundai's eerste eigen model is voor de gelegenheid echter wel stevig gemoderniseerd. De auto is voorzien van een niet nader omschreven elektrische aandrijflijn en beschikt over relatief grote wielen, modern ogende bumpers in carrosseriekleur en ledverlichting rondom. De achterlichten zijn zelfs overduidelijk familie van die van de Ioniq 5 en hebben dezelfde opbouw uit losse, vierkante elementen.






                              Het origineel: de eerste Hyundai Pony

                              Het interieur is helemaal bijzonder. De strakke opzet komt nog enigszins overeen met die in de veelgeroemde Pony Coupe Concept uit 1974, maar verder oogt het geheel vooral modern. Het instrumentarium lijkt te bestaan uit warm oplichtende gloeilampen en de stoelen zouden niet misstaan in een ‘restomod’ op Mustang- of Porsche-basis. Tussen de stoelen bevindt zich een modern ogende console met daarin een grote bekerhouder. De ronde elementen op de deurpanelen worden niet nader toegelicht, maar lijken een moderne interpretatie van het fenomeen ‘raamslinger’.


                              Hyundai Pony Coupe Concept (1974)

                              Uiteraard is de Hyundai Pony EV Heritage niet meer dan een vingeroefening van de designafdeling, dus verwacht niet dat je ‘m binnenkort daadwerkelijk kunt bestellen.

                              Bron: Autoweek
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment












                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment





                                • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Hyundai iX35 2.0 CRDi – 2012 – 524.296 km - Klokje Rond

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • EERSTE SPECIFICATIES

                                      HYUNDAI MAAKT MEER BEKEND OVER IONIQ 6 EN IONIQ 7

                                      Met de Ioniq 5 is Hyundai zijn puur elektrische offensief interessant gestart, maar er komt meer aan. De Ioniq 6 en Ioniq 7 worden namelijk ook klaargestoomd en daarover laat Hyundai in de VS nu wat meer los.

                                      Vorig jaar zomer presenteerde Hyundai Ioniq als label voor een reeks elektrische auto's op zijn modulaire E-GMP-platform. Daarbij liet men los dat het begint met de Ioniqs 5, 6 en 7. De Ioniq 5 is inmiddels onthuld, de volgende die op de introductieplanning staat is de Ioniq 6. Daar kregen we in de vorm van de Prophecy Concept een vooruitblik op.

                                      Ioniq 6

                                      De Ioniq 6 staat op de planning voor eind 2022, zo verneemt onder meer Carscoops van de Amerikaanse tak van Hyundai. De Ioniq 6 komt qua formaat in het middensegment te staan, waarmee Hyundai ongetwijfeld de Tesla Model 3 als voornaamste concurrent op de korrel heeft. Hyundai laat volgens de Amerikanen alvast los dat de Ioniq 6 een accupakket met een capaciteit van 73 kWh krijgt. Qua aandrijflijnen komen er voorlopig twee keuzes: de instapversie heeft één elektromotor die goed is voor 218 pk vermogen. Daarboven staat een versie met twee motoren en dus vierwielaandrijving. Die perst er 313 elektro-pk's uit. Het verwachte rijbereik ligt op pakweg 480 km. Daarmee zit de Ioniq 6 qua specificaties dus dicht op de versies van de Ioniq 5 met datzelfde accupakket.


                                      Ioniq 6, 7 en 5 (van links naar rechts)

                                      Ioniq 7

                                      Op de Ioniq 7 moeten we nog wat langer wachten. Die komt 'begin 2024' en wordt een behoorlijk forse SUV (op de foto hierboven in het midden te zien). Zowel qua formaat als qua aandrijflijnen komt hij duidelijk wat hoger in de markt te staan. De Ioniq 7 beschikt optioneel over zeven zitplaatsen en krijgt in de basis al de 313 pk sterke aandrijflijn met twee elektromotoren. In de Ioniq 7 halen die hun levenslust uit een 100 kWh-accupakket. Hoewel dat dus een groter accupakket is, zorgt onder meer het formaat van de Ioniq 7 ervoor dat het rijbereik ongeveer gelijk is aan dat van de vergelijkbaar gemotoriseerde Ioniq 5 en Ioniq 6, dus pakweg 480 km.



                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment



                                      • Zie je ook vaker


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment





                                        • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X