MEER DAN DUBBELROL
LUC DONCKERWOLKE OOK HOOG IN DE BOOM BIJ GENESIS
De Belgische topontwerper is sinds 2020 weer terug in de hogere lagen van het Hyundai-management. De creatieve geest krijgt er flink wat taken bij, Donckerwolke zit vanaf nu namelijk ook hoog in de boom bij Hyundai's luxemerk Genesis.
Ontwerper Luc Donckerwolke keerde vorig jaar na een korte periode van afwezigheid die verband hield met zijn gezondheid terug bij Hyundai Motor Group, maar op een andere positie dan voorheen. Donckerwolke was eerder namelijk hoofdontwerper van de autogroep en was dus niet alleen verantwoordelijk voor het design van Hyundai, maar ook voor dat van Kia. Inmiddels is de Belg ongeveer een jaar Chief Creative Officer van Hyundai Motor Group, maar tot dusver niet van Genesis. Tot nu inderdaad, want met ingang van september vervult hij die rol namelijk ook bij Genesis.
Naast Chief Creative Officer (CCO) van Genesis mag Donckerwolke zich ook Chief Brand Officer (CBO) van het merk noemen. Als Chief Creative Officer is Donckerwolke onder meer verantwoordelijk voor het algehele gezicht van Genesis en is het onder meer zijn taak om er voor te zorgen dat de modellen aansluiten op het merkimago en de verwachtingen van de klant. De CV-uitbreiding van Luc Donckerwolke heeft ongetwijfeld te maken met de Europese expansiedrift die Genesis heeft.
Bron: Autoweek
LUC DONCKERWOLKE OOK HOOG IN DE BOOM BIJ GENESIS
De Belgische topontwerper is sinds 2020 weer terug in de hogere lagen van het Hyundai-management. De creatieve geest krijgt er flink wat taken bij, Donckerwolke zit vanaf nu namelijk ook hoog in de boom bij Hyundai's luxemerk Genesis.
Ontwerper Luc Donckerwolke keerde vorig jaar na een korte periode van afwezigheid die verband hield met zijn gezondheid terug bij Hyundai Motor Group, maar op een andere positie dan voorheen. Donckerwolke was eerder namelijk hoofdontwerper van de autogroep en was dus niet alleen verantwoordelijk voor het design van Hyundai, maar ook voor dat van Kia. Inmiddels is de Belg ongeveer een jaar Chief Creative Officer van Hyundai Motor Group, maar tot dusver niet van Genesis. Tot nu inderdaad, want met ingang van september vervult hij die rol namelijk ook bij Genesis.
Naast Chief Creative Officer (CCO) van Genesis mag Donckerwolke zich ook Chief Brand Officer (CBO) van het merk noemen. Als Chief Creative Officer is Donckerwolke onder meer verantwoordelijk voor het algehele gezicht van Genesis en is het onder meer zijn taak om er voor te zorgen dat de modellen aansluiten op het merkimago en de verwachtingen van de klant. De CV-uitbreiding van Luc Donckerwolke heeft ongetwijfeld te maken met de Europese expansiedrift die Genesis heeft.
Bron: Autoweek
Comment