Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HYUNDAI Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MEER DAN DUBBELROL

LUC DONCKERWOLKE OOK HOOG IN DE BOOM BIJ GENESIS

De Belgische topontwerper is sinds 2020 weer terug in de hogere lagen van het Hyundai-management. De creatieve geest krijgt er flink wat taken bij, Donckerwolke zit vanaf nu namelijk ook hoog in de boom bij Hyundai's luxemerk Genesis.

Ontwerper Luc Donckerwolke keerde vorig jaar na een korte periode van afwezigheid die verband hield met zijn gezondheid terug bij Hyundai Motor Group, maar op een andere positie dan voorheen. Donckerwolke was eerder namelijk hoofdontwerper van de autogroep en was dus niet alleen verantwoordelijk voor het design van Hyundai, maar ook voor dat van Kia. Inmiddels is de Belg ongeveer een jaar Chief Creative Officer van Hyundai Motor Group, maar tot dusver niet van Genesis. Tot nu inderdaad, want met ingang van september vervult hij die rol namelijk ook bij Genesis.

Naast Chief Creative Officer (CCO) van Genesis mag Donckerwolke zich ook Chief Brand Officer (CBO) van het merk noemen. Als Chief Creative Officer is Donckerwolke onder meer verantwoordelijk voor het algehele gezicht van Genesis en is het onder meer zijn taak om er voor te zorgen dat de modellen aansluiten op het merkimago en de verwachtingen van de klant. De CV-uitbreiding van Luc Donckerwolke heeft ongetwijfeld te maken met de Europese expansiedrift die Genesis heeft.

Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hyundai Getz 1.3i – 2003 – 305.390 km - Klokje Rond

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Comment

• Met de kneusjes van vroeger wordt tegenwoordig niet meer gelachen. Hier kunnen er nog een paar een puntje aan zuigen

HYUNDAI: 11 NIEUWE EV'S VOOR 2030, 6 VOOR GENESIS

GAS EROP? GAS ERAF!

Hyundai Motor zet vaart achter zijn elektrificatiestrategie. Tot 2030 kun je elf splinternieuwe elektrische auto's van Hyundai verwachten. Luxemerk Genesis krijgt er binnen nu en acht jaar zes nieuwe elektrische modellen bij.

Hyundai Motor Company zet vaart achter zijn elektrificatieplannen en scherpt zijn toekomststrategie aan. Tot en met 2030 investeert het bedrijf zo'n 14,5 miljard in verdere elektrificatie van zijn line-up. Dat bedrag maakt deel uit van een mega-investering van ruim €71 miljard die het concern tot en met 2030 in zijn activiteiten steekt. Daaraan zijn keiharde doelen verbonden. Hyundai Motor Company wil tegen 2030 goed zijn voor 7 procent van de wereldwijd verkochte elektrische auto's. Het bedrijf mikt erop tegen 2030 jaarlijks 1,87 miljoen volledig elektrische auto's te verkopen.

Dergelijke ambitieuze doelen haalt Hyundai Motor Company uiteraard niet met het handjevol elektrische modellen dat het momenteel in het aanbod heeft. Tot en met 2030 introduceert automerk Hyundai maar liefst elf nieuwe volledig elektrische auto's. Daarvan zijn er drie een sedan en zes een SUV. Ook komt Hyundai met een elektrische bedrijfswagen én met een 'nieuw type auto'. Hyundai zou dus zomaar met een nieuwe - in de beste zin van het woord - elektrische rariteit kunnen komen. Dit jaar komt de Ioniq 6, in 2024 breidt Hyundai uit met de Ioniq 7.

Genesis GV60

Ook Hyundai's luxemerk Genesis krijgt er tot en met 2030 diverse EV's bij. Genesis komt binnenkort met een elektrische versie van SUV GV70 en heeft van 5-serie-concurrent G80 al een EV-variant. Daarnaast komt het - ook naar Europa - met de GV60. Genesis breidt zijn portfolio tot en met 2030 uit met zes nieuwe elektrische modellen. Daar zitten - de GV70 meegeteld - vier SUV's en twee 'personenauto's' bij.

Hyundai Motor Group produceert zijn bestaande elektrische auto's in Zuid-Korea en in Tsjechië. De komende jaren gaat Hyundai zijn EV's ook buiten die landen produceren, waaronder in Indonesië. De Koreanen zijn samen met diverse partners ook nog eens druk in de weer met de ontwikkeling van zogenoemde solid-state batterijen. Verder heeft Hyundai nieuwe modulaire batterij- en elektrotechniek in ontwikkeling. Onder de noemer Integrated Modular Architecture (IMA) komt het concern met een modulair systeem voor elektromotoren en accupakketten. De IMA-architectuur moet geschikt zijn voor modellen in alle segmenten en moet de ontwikkelingskosten van elektrische auto's verder terugdringen. De accupakketten van auto's die van deze IMA-architectuur gebruikmaken komen onderling dus meer overeen dan de huidige en binnenkort te verschijnen EV's van het bedrijf.

Hyundai Ioniq 7 (Seven Concept)

Comment

Comment

Comment

Comment

• Comment

• 2 electrische kazen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ik zou ze apart niet vermelden

Comment

• HYUNDAI N VISION 74: ELEKTRISCHE RETROCOUPÉ MET BRANDSTOFCEL

BRANDSTOFCELHYBRIDE!

Hyundai's N-divisie combineert het verleden op zeer bijzondere wijze met het heden. Tijdens N-Day heeft het namelijk niet alleen de RN22e gepresenteerd, maar ook deze met retrodesign overladen maar hypermoderne N Vision 74. De Hyundai N Vision 74 is een elektrische coupé met een brandstofcel aan boord!

Hyundai lijkt verknocht aan de jaren zeventig en tachtig en met name op de door Giorgetto Giugiaro getekende Pony Coupé Concept die in 1974 debuteerde. Dat studiemodel speelde al een grote rol in het ontwerp van de Concept 45, de in 2019 getoonde conceptuele vooruitblik op de Ioniq 5 die zelfs met zijn naam naar die toen 45 jaar oude concept-car verwees. Daarnaast past Hyundai op de Ioniq 5 en Ioniq 6 eigenwijze, grove pixelverlichting toe. Meer bewijs van Hyundai's voorliefde voor het verleden? Zeker, zo kwam in 2021 met twee bijzondere restomods:de Pony EV en de Grandeur EV. Beide elektrisch, beide bepixeld. Met de splinternieuwe N Vision 74 die Hyundai gelijktijdig met de spectaculaire RN22e presenteert, wordt Hyundai's voorliefde voor een combinatie van moderne techniek en retrodesign op bijzondere wijze nogmaals bevestigd.

Hyundai Pony Coupé Concept uit 1974

Hyundai is nog lang niet Pony Coupé Concept-moe. Het grijpt die showauto namelijk opnieuw bij zijn kladden als inspiratiebron voor de N Vision 74, al blijft er van de basisvorm weinig over. Met een beetje fantasie lijkt de N Vision 74 zo weggereden uit de jaren 80, maar niets is minder waar. De showauto is namelijk hypermodern. De 4,95 meter lange en bijna 2 meter brede coupé staat namelijk het nieuwste platform voor waterstofauto's dat Hyundai in zijn ontwikkelingskamers heeft staan Jawel, de N Vision 74 is een EV die een deel van zijn voor de elektromotoren benodigde energie uit een brandstofcel haalt. Inderdaad, een deel van zijn energie. In tegenstelling tot de tevens elektrische aangedreven en met een brandstofcel uitgeruste Hyundai Nexo heeft de N Vision 74 namelijk geen klein accupakket, maar een flink 62,4-kWh exemplaar.

Elektrisch gumgenot. Backspace'en?

680 pk op de achterwielen

De 85 kW brandstofcel haalt zijn benodigde waterstof uit tanks van 4,2 kg. De combinatie van de brandstofcel en het grote accupakket leveren de N Vision 74 een actieradius op van meer dan 600 kilometer. Dan is het wel zaak om je niet te vaak mee te laten slepen door de rest van de aandrijflijn. De N Vision 74 heeft namelijk twee samen meer dan 680 pk en 900 Nm sterke elektromotoren die hun vermogen volledig botvieren op de achterwielen. Het is dan ook geen wonder dat Hyundai de N Vision 74 graag dwars afbeeldt. De topsnelheid moet boven de 250 km/h liggen.

Waterstof

De N Vision 74 is minder dan de RN22e een concrete vooruitblik, maar is toch een interessante aandachtstrekker. Met het studiemodel bevestigt Hyundai nogmaals zijn geloof in de toepassing van waterstof. In september 2021 stippelde het merk met Hydrogen Vision 2040 zijn waterstofroute uit. Vanaf 2028 wil Hyundai Group bedrijfswagens met een brandstofcel leveren, zowel kleine als grote. Ook voorziet Hyundai op het gebied van zogenoemde Purpose Built Vehicles (PBV) een toekomst voor waterstofauto's. In 2040 moet waterstoftechniek ook voor 'robots, schepen, vliegtuigen en sportauto's' beschikbaar zijn.

Hyundai RN22e Concept:

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

• Obscure plaat

Comment

Comment

• [

Comment

Working...
                                          X