Oorspronkelijk geplaatst door devx
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Mooi, van welk jaar is hij?
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenAnders eens kijken op www.ilmotorsport.de
Comment
-
Mazda Releases 90th Anniversary Special Edition Mazda Axela Sport 1.5 S Style in Japan
2010.03.24
Mazda Releases 90th Anniversary Special Edition Mazda Axela Sport 1.5 S Style in Japan
- Features new parts including alloy wheels and side spoilers for a sportier external appearance; qualifies for 50 percent eco-car tax reductions -
HIROSHIMA, Japan—As part of celebrations marking its 90th anniversary, Mazda Motor Corporation today launched a special edition Axela Sport (known overseas as the Mazda3 hatchback) outfitted with performance accessories. The Mazda Axela Sport 1.5 S Style goes on sale today at all Mazda, Mazda Anfini and Mazda Autozam dealerships throughout Japan.
The 1.5 S Style is based on the 1.5-liter Axela Sport and qualifies for Japan’s eco-car incentive program and 50 percent tax reductions under the government’s tax reduction program. New features include 15- or 16-inch alloy wheels, side spoilers, LED rear combination lights and dark tinted glass.
The version with 16-inch wheels also boasts attractive features such as discharge headlights, a leather-wrapped steering wheel and a 4.1-inch multi-information display. The color liquid crystal screen displays information for the audio, climate control, trip computer and other systems.
This 90th anniversary commemorative special edition Axela offers outstanding eco-friendly and safety features as well as Mazda’s hallmark fun-to-drive dynamic performance.
Main features of the 90th Anniversary Special Edition Mazda Axela Sport 1.5 S Style
Base models
Mazda Axela Sport 15C
Special features
15-inch (195/65R15) or 16-inch (205/55R16) alloy wheels
Special features on both model grades
Side spoilers
LED rear combinations lights
Dark tinted glass (rear door and rear quarter panel windows, rear liftgate glass)
Special features on models with 16-inch alloy wheels
Bi-xenon discharge headlights (with high- and low-beam auto leveling function)
Multi-information display (4.1-inch color liquid crystal display)
Leather-wrapped steering wheel
Leather-wrapped shift knob
Bron:mazda.com
Comment
-
-
Tof artikeltje gevonden op 1 of ander forum
De Engelse prijzen voor NA'tjes vergeleken met de Belgische...
Then again, Australische prijzen voor een NA (gelezen op een Australisch forum) zijn nog een stukje hoger dan de Belgische: pakweg 6.500€ voor de gemiddelde 1.8.
Wat mij vooral verrast is dat de wielbasis van de NC korter zou zijn dan de NA
Comment
-
-
Jup, heb er eentje gevonden die aan m'n criteria voldeed:- geen 1989 tot 1991 (voor de krukas)
- geen 1.6 met 90 pk
- liefst hardtop (alleen daarvoor wou ik m'n budget met 500€ optrekken)
- geen zilver (maar dat was sowieso niet, slechts 1 of 2 jaar geproduceerd, zie punt 1) en geen zwart (tenzij hij te goed was om te laten staan)
Qua opties, pretty basic: stuurbekrachtiging en...een hoop rijplezier?
Doelloos rondtoeren is zalig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
Jup, heb er eentje gevonden die aan m'n criteria voldeed:- geen 1989 tot 1991 (voor de krukas)
- geen 1.6 met 90 pk
- liefst hardtop (alleen daarvoor wou ik m'n budget met 500€ optrekken)
- geen zilver (maar dat was sowieso niet, slechts 1 of 2 jaar geproduceerd, zie punt 1) en geen zwart (tenzij hij te goed was om te laten staan)
Qua opties, pretty basic: stuurbekrachtiging en...een hoop rijplezier?
Doelloos rondtoeren is zalig
W0000t!
Goed bezig! Ook de goeie (namelijk géén) opties (al had servo niet per sé gemoeten bij mij)
En heb je dan een HT ook?
Comment
-
Ik heb eigenlijk nog nooit met een servo-loze gereden, dus geen idee of dat toffer rijdt. Maar ik geloof wel dat servo bij de MX5 ook betekende dat er minder omwentelingen van het stuur moesten gemaakt worden.
Opties zijn overbodig. Passagiersraam opendraaien is gewoon een beetje naar rechts leunen
Jup, ook een hardtop. Dat was de enige reden waarom de rit naar huis (een avond begin februari, ongeveer vriespunt) niet onder de blote hemel gebeurde.
Hardtop heeft erop gestaan tot de dag dat hij ingeschreven werd en die ligt nu goed opgeborgen op zolder, waar hij ook héél lang gaat blijven liggen denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenIk heb eigenlijk nog nooit met een servo-loze gereden, dus geen idee of dat toffer rijdt. Maar ik geloof wel dat servo bij de MX5 ook betekende dat er minder omwentelingen van het stuur moesten gemaakt worden.
Opties zijn overbodig. Passagiersraam opendraaien is gewoon een beetje naar rechts leunen
Jup, ook een hardtop. Dat was de enige reden waarom de rit naar huis (een avond begin februari, ongeveer vriespunt) niet onder de blote hemel gebeurde.
Hardtop heeft erop gestaan tot de dag dat hij ingeschreven werd en die ligt nu goed opgeborgen op zolder, waar hij ook héél lang gaat blijven liggen denk ik.
Zwengels had ik ook liever gehad, je zal de elektrische ruiten miserie wel kennen.
Proficiat in elk geval, en veel rijplezier!!! Voorstellen die hap, schitterend rood!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenZwengels had ik ook liever gehad, je zal de elektrische ruiten miserie wel kennen.
Proficiat in elk geval, en veel rijplezier!!! Voorstellen die hap, schitterend rood!
1 van de dingen op het "to-do"-lijstje is het volledig opnieuw invetten van de kabels en dan hopen dan hij minder stroef opent en sluit, heb al een paar keer het gevoel gehad dat ik de hendel ging breken.
Maar goed dat de hele auto letterlijk uit elkaar te draaien is met 1 kruisschroevendraaier en een dopsleutel maat 10 voor ongeveer alles behalve de zetels en gordels
Rijplezier zal niet ontbreken. Topic volgt nog wel eens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenZalig
Proficiat!
Vader en zoon, sort of...
Check ook het verschil in grootte. Een MX'je is verre van een grote wagen, maar in vergelijking met een Elan...
Comment
-
Waarschijnlijk gaat iedereen mij zot verklaren (met uitzondering van de AF-leden?) maar ooit wil ik zoiets hebben.
Maar ik vrees dat ik onmogelijk die deur ga dichtkrijgen als ik daarin zit
Achja...een Cappucino of een Beat is ook goed, kap naar beneden en waarschijnlijk met m'n gezicht vol in de wind
Comment
-
Lekker...maar hij verdient kletsen omdat die hardtop er nog opstaat!
Staat hij misschien te koop ofzo (voorste nummerplaat)?
Normaal moest de MX gisteren binnengebracht worden bij onze garagist (paar dingetjes nakijken, maar vooral om de remklauw rechtsachter los te maken en te reviseren)...tot ik het weerbericht voor vandaag hoorde.
Rap nog gebeld naar de garagist: "Ja, zou ik hem misschien dinsdag in de (late) namiddag pas binnen kunnen brengen?"
Fak! Zoooo zalig. Lente-zonnetje en kleine rustige baantjes met veel bochten
Ook even back-to-back kunnen rijden met de MX en daarna met de Alfa 147.
Bevindingen toen ik in de 147 zat:- "Amai, dat zit hoog"
- "Amai, dat is hier stil vanbinnen"
- "Amai, dat zijn lange versnellingen" (In de MX is 50 in 3de bijna 3000 toeren, in 4de nog altijd 2000 toeren...kortheid)
- "Amai, hier heb ik nogal beenruimte" Al wordt dat binnenkort (hopelijk) opgelost door wat (DIY-)mods, voor het moment is de afstand knie-stuur 'krap' (licht understatement)
- "Amai, dat gaat zo traag" (het snelheidsgevoel in de MX ligt een pak hoger: windgeluiden (continue top down natuurlijk) in combinatie met korte vitessen, laag gewicht en de lage zitpositie zullen daar veel in meespelen I suppose
- Moeder vloog bij het eerste remmaneuver serieus in haar gordel...totaal ander remgevoel dus, lijkt plots behoorlijk overbekrachtigd (al zijt ge daar snel gewend aan)
Nu weer een paar dagen afkicken tot de onderdelen gearriveerd zijn. Bij deze hoop ik dat het de volgende dagen regent dat het z*ikt, sorry.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenNu weer een paar dagen afkicken tot de onderdelen gearriveerd zijn. Bij deze hoop ik dat het de volgende dagen regent dat het z*ikt, sorry.
Ik zal nog vlug een ritje doen met het dak naar beneden- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
Comment