Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Jaartje geleden stond hij voor 2k ofzoiets, moest wel nog gehomologeerd worden hier. Helaas een half jaartje te vroeg, toen ik dan daadwerkelijk ging kopen stond hij niet meer online.
Ik wil meer dan 3k. Groot onderhoud + vernieuwen alle vloeistoffen + remblokken + kleine prulletjes in orde gebracht ==> te veel verlies op die 4 maanden. Plus heb een paar dagen geleden pas taks betaald op de mijne.
Pfff, die kar had een half jaar vroeger moeten komen.
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Ah, een kenner.
De 4e generatie van de Cosmo is inderdaad een pareltje. Niet te vergelijken met een RX5.
En de tot nu toe nog steeds enige productiewagen met een 3-rotor motor.
(300pk en een dikke 400nm in een luxe touring coupé, lekker)
.. vandaag IRL gezien op het werk en weer wat bijgeleerd op autogebied. Groepje Noren, die dit weekend meeting in Limburgs NL bezoeken.
Was die Cosmo een soort antwoord van Mazda op de Nissan GTR 33 ?
De eerste Cosmo is uit 1967. Dus een antwoord op de 33 GTR zal't niet zijn.
En de cosmo die je op deze foto's ziet, de cosmo van de 4e generatie is gebouwd tussen 1990 en 1995.
Als ik me niet vergis was er toen van de 33 GTR nog geen sprake.
Ik weet dus niet of we hier echt van een antwoord mogen spreken maar de Cosmo was gelijktijdig op de thuismarkt met de R32 GTR.
Toch waren beide wagens anders qua opzicht.
De R32 GTR was ontwikkeld om een groep A racewagen te worden.
De cosmo 4 was een echte Gran Turismo.
2 deurs coupe boordevol luxe en een krachtige motor. Niet om te racen maar om snel grote afstanden af te leggen met veel comfort.
Of hoeveel auto's hadden in 1990 al een kleuren aanraakscherm om alles te bedienen?
ik citeer eunoscosmoclub.nl: Het doel van Mazda's designers was om de hegemonie van Jaguar, BMW & Mercedes in het segment van luxe coupe's te overtreffen. Begin 1990 kwam de Eunos Cosmo op de Japanse markt. Op styling gebied heeft de Eunos Cosmo jaren voorsprong genomen. Mazda introduceerde als eerste op de Japanse markt G.P.S.S (Global. Positioning. Satellite. System) en touch screen systeem, waarmee de auto klaar was voor het volgende decennium. Wereldwijd maakte de journalisten van autobladen een bedevaart naar Mazda’s Hiroshima hoofdkantoor om een proefrit te maken in Japans meest technisch geavanceerde auto. Prominente autobladen uit de VS en Europa spraken van een "rotatie meesterwerk" en een "Japanse Jaguar".
Cosmo is verkocht met zowel het 13B blok als het 20B blok.
Er zijn hoop en al een dikke 3500 modellen met 20B blok verkocht.
Zo eentje in je bezit hebben bezorgt je onmiddellijk een lekkere en geweldig exclusieve auto.
Comment