Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
All-New Mazda CX-5 Crossover SUV World Premiere at 2011 Frankfurt Motor Show
- The first of Mazda's new-generation vehicles to fully adopt breakthrough SKYACTIV TECHNOLOGY and new 'KODO - Soul of Motion' design theme -
HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation will hold the world premiere of the all-new Mazda CX-5 compact crossover SUV at the 2011 Frankfurt Motor Show (September 13 through 25, 2011). The CX-5 is the first of a new generation of Mazda products that will adopt the full range of Mazda's breakthrough SKYACTIV TECHNOLOGY and new design theme, 'KODO - Soul of Motion'.
The Mazda CX-5 evolves Mazda's hallmark fun-to-drive character and will be progressively introduced to global markets from early 2012. Developed around the full range of SKYACTIV TECHNOLOGY – including all-new Mazda gasoline and diesel engines, manual and automatic transmissions, body and chassis – the CX-5 delivers precise response and a high-quality ride matched with outstanding environmental and safety performance.
The engine lineup for the European specification CX-5 will include Mazda's SKYACTIV-G 2.0 gasoline engine SKYACTIV-D 2.2 diesel engine available in Standard Power and High Power versions. Mazda focused on achieving exceptional environmental performance for a compact SUV and targeted CO2 emissions of less than 120g/km* for the SKYACTIV-D 2.2 engine model.
The CX-5 is also the first production model to showcase Mazda's new design theme, 'KODO - Soul of Motion', which was previewed with the Mazda SHINARI and Mazda MINAGI concept cars. Unique themes of KODO design include a prominent new front view with a bolder family face and dynamic styling that conveys a strong sense of vitality and agility.
Joining the CX-5 on Mazda's stand at the Frankfurt show will be the facelifted Mazda3. It delivers lower CO2 emissions, more sporty and stable driving dynamics, updated interior and exterior design, and higher quality levels.
De CX-7 is mooier. Ze hadden beter een foto genomen van deze met een of andere Chinese skyline op de achtergrond :-( En waarom nog geen foto's van de achterkant?
Die Sky-Activ dingen zijn anders wel interessant.
Last edited by Marvin; 02/08/2011, 11:18.
Reden: No such thing as a CX-5 yet ... D'oh.
Het is maar te hopen dat ze er nog wat anders inlepelen dan weer zo'n stomme dieselstoof.
Mazda mag ook eens beginnen werk maken van hybride motoren, als het effe kan met waterstof als primaire krachtbron.
The engine lineup for the European specification CX-5 will include Mazda's SKYACTIV-G 2.0 gasoline engine SKYACTIV-D 2.2 diesel engine available in Standard Power and High Power versions. bron:mazda.com
Het is niet alleen de diesel die, als hij onder de 120gr zou blijven, een referentie zal worden in die klasse, het is vooral de benzinemotor die een staaltje van technisch vernuft zal worden.
De benzinemotor loopt op een compressie van 14.0:1
This is a highly-efficient direct injection 2.0-litre engine with an extremely high compression ratio (14.0:1), that develops 15 percent more low- and mid-range torque than the Mazda’s current 2.0-litre petrol powertrain. Not only that; remarkably, fuel consumption falls 15 percent to around the same rate the current diesel engine uses.
Mazda mag ook eens beginnen werk maken van hybride motoren, als het effe kan met waterstof als primaire krachtbron.
Mazda heeft nooit geloofd in batterijen als energiedrager en is daarom al jaren en jaren aan het testen met waterstof. Werkende testexemplaren op waterstof rijden al rond sinds 2003!
Sinds 2008 zijn er ook 30 verkocht aan Noorwegen.
Vooral in de wankelmotor op waterstof heeft mazda veel vertrouwen. De volgende versie van de wankelmotor zal dan ook zowel op benzine als op waterstof kunnen draaien.
Om niet in een zwart gat te vallen tot de hele wereld overgeschakeld is op waterstof heeft Mazda de hybride technologie van Toyota aangekocht in 2010. Het zal dus niet meer zo lang duren voordat die techniek in de mazda's terecht zal komen.
In de US staat de Tribute Hybrid trouwens al enkele jaren in de catalogus (met ford technologie natuurlijk)
Ik, maar da's mijn mening, denk dan ook dat de volgende RX modellen de nieuwe wankelmotor zullen krijgen die ook op waterstof kan, in combinatie met de hybride techniek van toyota, waarbij de wankelmotor als range extender gebruikt kan worden.
Een wankelmotor is het meest efficiënt als hij op 1 bepaald toerental kan blijven draaien.
Audi heeft trouwens interesse in de technologie van de nieuwe rotatiemotor en zou die zelf graag gebruiken in hun e-tron lijn.
Comment