Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gisteren Classic Atlantic gereden, 4de algemeen, 2de in de klasse, maar belangrijker de titel, met nog 1 wedstrijd te gaan, nu reeds veilig kunnen stellen.
Lijstje voor dit jaar ziet er goed uit.
1ste VAS Rittensport Sport klasse
1ste PAK Antwerpen Rittensport Sport klasse
1ste VAS Classics Algemeen
1ste VAS Classics Tourklasse
1ste PAK Antwerpen Tourklasse
Budgettair toegankelijke autosport waarin liefhebbers zich kunnen amuseren en nieuw talent (uit de kartwereld bijvoorbeeld) kan komen bovendrijven, dat is in België eerder schaars. Mazda wil daar wat aan doen, en meteen z'n kleine sportwagen, de MX-5 in de kijker zetten met een heuse Cup. Dat wordt een Nationaal Sprintkampioenschap dat in 2012, 2013 en 2014 telkens 6 weekends met 2 wedstrijden van 20 minuten + 1 ronde zal tellen. De circuits van Spa, Dijon en Zolder staan in elk geval op het programma.
De MX-5 in kwestie begint z'n carrière als een productiemodel en wordt achteraf aangepast voor gebruik op circuit. Daarbij wordt de rolkooi gemonteerd, het klapdak verwijderd en de nodige zetels, gordels, brandblusser, remmen, banden en dempers gemonteerd. Een kant en klaar pakket, dat wordt gelood en waar de deelnemers niet meer op kunnen (en mogen) ingrijpen. Kwestie van de competitie spannend en levendig te houden. En zoals we zelf hebben kunnen ondervinden bij een testsessie op het circuit van Zolder, wil dat lang niet zeggen dat de circuit-MX-5 een saai doosje is. Het blijft per slot van rekening een achterwielaangedreven autootje dat tot het uiterste wordt gedreven. Klein beetje opmerkelijk is dat Mazda de stabiliteitscontrole laat zitten in de racewagens. De piloot kan zelf beslissen of die uitgeschakeld wordt.
Mazda biedt het hele MX-5 Cup-gebeuren aan als een voorgekauwd pakket met een bewust scherp gehouden prijs. Het eerste jaar kost € 45.000, de twee volgende telkens € 17.500. Daarin zit niet alleen de auto, maar ook alle banden, een tent, overalls, catering, inschrijvingsgeld, benzine, de koersdirecteur... alles, eigenlijk, op onderhoud en verzekering na. Wie in 2012 aan de start wil verschijnen, moet de knoop doorhakken voor 15 januari. Meer informatie is er bij Mazda of organisator Hans Van de Ven. Er wordt gemikt op een deelnemersveld van 25 wagens.
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Mazda's New 'SKYACTIV-G 1.3' Engine Wins 2012 RJC Technology of the Year
HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation today announced that its newly developed 'SKYACTIV-G 1.3' engine has been named the 2012 Automotive Researchers' and Journalists' Conference of Japan (RJC) Technology of the Year. The SKYACTIV-G 1.3 engine is available in the new Mazda Demio (known overseas as the Mazda2) in the Japanese market. RJC chairman, Hiroshi Fukunaga, announced the award after the final round of balloting.
breakthrough SKYACTIV-G 1.3 achieves a record high* compression ratio of 14.0:1 and exhibits outstanding efficiency, especially under high load at low rpm. In order to avoid knocking – an unavoidable issue with conventional high-compression engines – the SKYACTIV-G 1.3 features a number of new technologies, such as piston cavities that are specially designed to support ideal combustion, and multi-hole injectors that enable precise fuel injection control.
The Mazda Demio 13-SKYACTIV model grade combines the SKYACTIV-G 1.3 engine with Mazda's unique idling stop system, i-stop, and a continuously variable transmission (CVT) to deliver high fuel economy of 30.0km/L (under Japan's 10-15 mode test cycle) or 25.0km/L (JC08 mode).
De kampioenwagen...
De Mazda6 Sportbreak bezorgde ons dit jaar, zonder enig probleem, volgende titels:
VAS Classic Algemeen
VAS Classic Toerklasse
VAS Rittensport Sport-klasse
PAK Antwerpen Classic Algemeen
PAK Antwerpen Rittensport Sport-klasse
Winnaars Sport-klasse ATM Memorial Gilbert Staepelare
Comment