Ik vind het een behoorlijke knappe wagen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser ChiefVanaf wanneer wordt die CC beschikbaar? Dit is nog eens een auto waar je mij jaloers kan mee maken.
Dan is er nu al:
BMW 3 coupe E92
Mazda MX5
Mercedes CLS
Mercedes CLK
Mercedes Sportcoupé facelift
dammit, ik doe mijn auto weg denk ik
Voorstelling van de Mazda MX-5 Roadster Coupe gebeurde op de afgelopen British International Motor Show waar eveneens de Mazda BT-50 pickup truck voorgesteld werd.
Wanneer de wagen beschikbaar zal zijn, in Europa, is echter nog niet gekend.
Comment
-
-
De geteste wagen was een 1.8 Active met Cruise pack. Autom. airco, Bose, leder e.d.m. waren bijgevolg standaard.
Ik heb wel niet zo lang kunnen rijden met de wagen. Mijn vriendin kon zelfs niet mee omdat de garagist mee wou. Hij heeft eerst een minuut of vijf zelf gereden, dan pas kreeg ik het stuur in handen voor ongeveer tien minuten. De wagen kwam recht uit de showroom en mocht bijgevolg niet te veel km doen.
Ik vond het vehikel best vinnig. Redelijk ontstuimig ook bij het gas geven. Ik ben een diesel gewoon, en als ik wat gas gaf bij het lossen van de koppeling, schoot de wagen direct vooruit. Op dit vlak is het verschil met mijn eigen wagen wel vrij groot, vandaar dat ik het na tien minuten nog niet echt gewoon was.
De wagen rijdt behoorlijk sportief (velgen waren gewone 16"-ers) en ik zou hem zeker durven aanraden. Het zal wel niet voor niets zijn dat hij eens een driekamp van AW won, waar ook een Mini bij was.
De zit is vrij laag, maar, wat verwacht je anders van die wagen. Vrij korte schakelwegen en een hoge transmissietunnel ook, wat bepaald aangenaam is.
Qua luchtturbulentie, voel je enkel wat wind door je haren, niets in de nek.
Tot hier een kort verslag van een kort ritje.
Comment
-
Ik zag de MX-5 op Zolder en ik moet zeggen, hij viel me danig tegen. Hij was in het grijs, maar hij was ook letterijk een grijze muis. Toen ik zei tegen m'n pa 'kijk de nieuwe mx-5' verschoot hij en zei hij: 'amai, de nieuwe? Die ziet er toch ook niet echt bepaald vernieuwend uit'. En eigelijk moest ik hem gelijk geven. De auto die er zo mooi uitzag op foto viel me nogal tegen irl. (ik heb er wel nog niet mee meegereden, gewoon, een bevinding op wat het oog ziet)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTIk zag de MX-5 op Zolder en ik moet zeggen, hij viel me danig tegen. Hij was in het grijs, maar hij was ook letterijk een grijze muis. Toen ik zei tegen m'n pa 'kijk de nieuwe mx-5' verschoot hij en zei hij: 'amai, de nieuwe? Die ziet er toch ook niet echt bepaald vernieuwend uit'. En eigelijk moest ik hem gelijk geven. De auto die er zo mooi uitzag op foto viel me nogal tegen irl. (ik heb er wel nog niet mee meegereden, gewoon, een bevinding op wat het oog ziet)
Hij lijkt op zijn voorganger, maar je ziet toch direct het verschil hoor. En ik ben nu niet bepaald een Mazda-lover of zo.
De wagen die ik reed was in het antracietgrijs met bruin leder. Ik vond het zeker niet mis. Wat verwachten jullie eigenlijk? Een knalgroene wagen? Een MX5 is het knapst in een discreet kleurtje, vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTBij ons is het net het omgekeerde. Wij die nogal mazda-minded zijn (ondertussen onze 3 mazda) vinden hem tegenvallen. Ook vinden we dat bij onze laatste mazda 6 de afwerking dik tegenvalt. Mijn vader heeft al gezegd dat de volgende auto geen mazda meer zal zijn...
Ik heb er geen ervaring mee, maar naar wat ik hoorde zou de nieuwe MX5 beter afgewerkt zijn dan de vorige. Of het klopt, weet ik niet.
Comment
-
Geen idee hoe het zit bij ulle Mazda 6 ma feit is dat mijn Mazda 3 perfect is afgewerkt...
En niet zoals ik in sommige internetposts las over testritten met 'handschoenkastjes die openvielen' en dergelijke...
Ik vind Mazda super zoals ze bezig zijn, 'k heb al lang een voorliefde voor het merk en nu nog meer...
Wat jammer is, is dat ik precies maar weinig info kan vinden over enkele tuningstukken voor een mazda 3 zoals zijlijsten e.d
Mss omdat hij nog vrij recent is??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SvensonnGeen idee hoe het zit bij ulle Mazda 6 ma feit is dat mijn Mazda 3 perfect is afgewerkt...
En niet zoals ik in sommige internetposts las over testritten met 'handschoenkastjes die openvielen' en dergelijke...
Ik vind Mazda super zoals ze bezig zijn, 'k heb al lang een voorliefde voor het merk en nu nog meer...
Wat jammer is, is dat ik precies maar weinig info kan vinden over enkele tuningstukken voor een mazda 3 zoals zijlijsten e.d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SvensonnGeen idee hoe het zit bij ulle Mazda 6 ma feit is dat mijn Mazda 3 perfect is afgewerkt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AtenzaNeem hier eens een kijkje: http://www.ath-hinsberger.com
Ola merci Had ik zelf nog niet gevonden lijkt me een degelijke site waar ik men gerief wel op kan vinden :d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SvensonnOla merci Had ik zelf nog niet gevonden lijkt me een degelijke site waar ik men gerief wel op kan vinden :d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTMazda had bij ons altijd een boontje voor, tot nu. De liefde is aan het overgaan. De achterbumper was aan het loskomen, er komen blaasjes op de velgen, de drager van het bagagenet voor de koffer rammelt de hele tijd (stoort écht mateloos), de afdekkapjes aan de binnenkant van de koffer voor de lichtunits zijn al twee maal losgekomen. Rolgeluiden en windgeluiden zijn echt overduidelijk in het interieur aanwezig. MAAR qua wegligging en rijplezier, is hij wel TOP!
Comment
Comment