Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Volgens Mazda-madness.nl heerst er enige onenigheid over de komst van een MPS-versie van
de opvolger van de 6. Deze zou namelijk te zwaar zijn door zijn 4WD en er valt minder fun in te
beleven dan een 3MPS.
Dit zou ik persoonlijk betreuren aangezien er toch ook mensen zijn die een stijlvolle
gezinswagen zoeken met een krachtige motor in. Aangezien de 6MPS nu de beste
sport-gezinswagen qua prijs-kwaliteit(waar vind je namelijk een 2.3DISI voor €35.000 met stijl
en comfort??), hoop ik toch ten zeerste dat de 6MPS er toch komt! Het geeft toch een bepaalde meerwaarde aan een merk.
Mazda bevestigt de komst van een dieselmotor in de CX7.
Vanaf volgende zomer zou de 2.2 leverbaar zijn met ruim 180pk en en ruim 400Nm
Autotelegraaf.NL :
Mazda voorziet het blok onder andere van directe brandstofinspuiting, piëzo-injectoren en een twee fase-turbo. In eerste instantie koppelt de fabrikant de vierpitter aan een handgeschakelde versnellingsbak. Nog geen jaar na de introductie volgt een uitvoering met automaat. De krachtbron is nieuw voor Mazda. De fabrikant reserveert het blok ook voor de volgende generatie Mazda3 (2009) en de nieuwe Mazda6 (januari).
Zoas op MM.nl staat,
zou geen slecht gedacht zijn om die automaat ook in de 6 met diesel te hangen...
Mazda CX7 2.2:
1670kg, ruim 180pk = ca 9kg per paard
In vergelijking: Citroen C-Crosser 2.2
1747kg, 160pk = 10,9 kg per paard
BMW X3 2.0d
1820kg, 150 pk = 12,13 kg per paard
BMW X3 3.0d
1880kg, 218pk = 8,62 kg per paard
Hyundai Tucson 2.0d
1585kg, 112pk = 14,15 kg per paard
Mercedes M-klasse 2.8cdi
2185kg, 190pk = 11,5 kg per paard
Denk hierbij dan nog aan het feit dat de mazda CX7 geweldig gestroomlijnd is
dan zie je onmiddelijk dat je met duur materiaal zal moeten aankomen om dezelfde rijprestaties te kunnen geven.
Hopelijk voor België een versie met 163pk
1670kg, 163pk = 10,24kg per paard
sterk genoeg.
Echt wel een raar uitrustingbeleid bij mazda hé. Bij de mazda 3 kan je bijvoorbeeld enkel Traction control, ESP en GPS krijgen bij de topversies, maar langs de andere kant kan je ook de topmotor (2.0 benzine en CDVI) niet krijgen zonder allerlei opties. Zo is lederen interieur enzo allemaal standaard. Het zou logischer zijn imo moest je ook kunnen kiezen voor de zware motor met minder opties of de lichtere motor mét veiligheidssystemen en meer opties...
Echt wel een raar uitrustingbeleid bij mazda hé. Bij de mazda 3 kan je bijvoorbeeld enkel Traction control, ESP en GPS krijgen bij de topversies, maar langs de andere kant kan je ook de topmotor (2.0 benzine en CDVI) niet krijgen zonder allerlei opties. Zo is lederen interieur enzo allemaal standaard. Het zou logischer zijn imo moest je ook kunnen kiezen voor de zware motor met minder opties of de lichtere motor mét veiligheidssystemen en meer opties...
Onlogisch en anderzijds toch weer logisch.
Ligt niet aan Mazda maar aan Mazda Europe Belgium.
Het is de invoerder die ervoor kiest welke modellen beschikbaar zijn en welke niet.
En ja, misschien zou het handiger zijn voor de klanten om alle opties ook op de basismotoren te hebben, maar dan hebben de klanten weer een rede minder om voor de duurdere zwaardere motoren te kiezen he ;-)
Mja, hoeveel mensen kopen een 3 2.0CDVI? Die kost al direct €27k. Had die standaard met iéts minder opties gekomen had dat nog interessanter geweest vind ik. Maar ja, de hoge pieten zullen het wel beter weten dan ik.
In Europa bolt de CX-7 toch op een 2.3 viercilinder?
Ik was me bij het lezen juist dezelfde vraag aan het stellen
Niet enkel in Europa maar overal, dacht ik, buiten dat hij in Amerika ook in automaat te verkrijgen is.
Heerlijk autoland toch, waar zelf de Mz6 verkrijgbaar is met een 3.0 V6
Ben al zo'n vleugeldeur-lamborghini-achtige-toestand tegengekomen! Was wel ff verschieten toch, maar als je wist datie gechiptuned was tot +-350pk!!
Geef mij maar een standaard RX-8, al is het een 192-je. Relatief weinig koppel... en dan?? Erafgetrokken worden door let's say een Ibiza Cupra D... wat dan nog??
Heb tweemaal kort met zoiets kunnen rijden en 't stal m'n hart. Ik persoonlijk zou nooit een M3 MPS kunnen kopen, al is die sneller. Wankel, dat bevreemdende maar verslavende geluidje
Comment