Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deze pagina wordt blijkbaar enkel met fantastisch nieuws voor Mazda gevuld:

Mazda2 tweede op Auto van het Jaar 2008-verkiezing

I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Een mazda2 Sedan voor China!

Geen ramp imo dat deze niet naar Europa komt.
      Maar zeker niet lelijk!!!
      Last edited by Mazdastruction; 03/12/2007, 20:10.

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens Mazda-madness.nl heerst er enige onenigheid over de komst van een MPS-versie van
        de opvolger van de 6. Deze zou namelijk te zwaar zijn door zijn 4WD en er valt minder fun in te
        beleven dan een 3MPS.

Dit zou ik persoonlijk betreuren aangezien er toch ook mensen zijn die een stijlvolle
        gezinswagen zoeken met een krachtige motor in. Aangezien de 6MPS nu de beste
        sport-gezinswagen qua prijs-kwaliteit(waar vind je namelijk een 2.3DISI voor €35.000 met stijl
        en comfort??), hoop ik toch ten zeerste dat de 6MPS er toch komt! Het geeft toch een bepaalde meerwaarde aan een merk.

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Mazda bevestigt de komst van een dieselmotor in de CX7.
          Vanaf volgende zomer zou de 2.2 leverbaar zijn met ruim 180pk en en ruim 400Nm

Autotelegraaf.NL :
          Mazda voorziet het blok onder andere van directe brandstofinspuiting, piëzo-injectoren en een twee fase-turbo. In eerste instantie koppelt de fabrikant de vierpitter aan een handgeschakelde versnellingsbak. Nog geen jaar na de introductie volgt een uitvoering met automaat. De krachtbron is nieuw voor Mazda. De fabrikant reserveert het blok ook voor de volgende generatie Mazda3 (2009) en de nieuwe Mazda6 (januari).

Zoas op MM.nl staat,
          zou geen slecht gedacht zijn om die automaat ook in de 6 met diesel te hangen...
          KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
            Mazda bevestigt de komst van een dieselmotor in de CX7.
            Vanaf volgende zomer zou de 2.2 leverbaar zijn met ruim 180pk en en ruim 400Nm

Dealers zullen blij zijn

Want dat was toch een van de knelpuntjes bij de verkoop,
            hopelijk is de 2.2 sterk genoeg om dit BEEST vooruit te trekken

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Mazda CX7 2.2:
              1670kg, ruim 180pk = ca 9kg per paard

In vergelijking:
              Citroen C-Crosser 2.2
              1747kg, 160pk = 10,9 kg per paard

BMW X3 2.0d
              1820kg, 150 pk = 12,13 kg per paard

BMW X3 3.0d
              1880kg, 218pk = 8,62 kg per paard

Hyundai Tucson 2.0d
              1585kg, 112pk = 14,15 kg per paard

Mercedes M-klasse 2.8cdi
              2185kg, 190pk = 11,5 kg per paard

Denk hierbij dan nog aan het feit dat de mazda CX7 geweldig gestroomlijnd is
              dan zie je onmiddelijk dat je met duur materiaal zal moeten aankomen om dezelfde rijprestaties te kunnen geven.
              Hopelijk voor België een versie met 163pk
              1670kg, 163pk = 10,24kg per paard
              sterk genoeg.
              KLIK |&| KLAK

Comment

• 1670 kg is waarschijnlijk het gewicht van de benzineversie?

Dus daar komt nog wel wat bij

Maar ondergemotoriseerd zal 'ie zeker niet zijn!
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  1670 kg is waarschijnlijk het gewicht van de benzineversie?
                  Dus daar komt nog wel wat bij
                  ik denk niet dat een 2.2 diesel zoveel meer gaat wegen dan een 2.7 benzine hoor...
                  KLIK |&| KLAK

Comment

• Echt wel een raar uitrustingbeleid bij mazda hé. Bij de mazda 3 kan je bijvoorbeeld enkel Traction control, ESP en GPS krijgen bij de topversies, maar langs de andere kant kan je ook de topmotor (2.0 benzine en CDVI) niet krijgen zonder allerlei opties. Zo is lederen interieur enzo allemaal standaard. Het zou logischer zijn imo moest je ook kunnen kiezen voor de zware motor met minder opties of de lichtere motor mét veiligheidssystemen en meer opties...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Echt wel een raar uitrustingbeleid bij mazda hé. Bij de mazda 3 kan je bijvoorbeeld enkel Traction control, ESP en GPS krijgen bij de topversies, maar langs de andere kant kan je ook de topmotor (2.0 benzine en CDVI) niet krijgen zonder allerlei opties. Zo is lederen interieur enzo allemaal standaard. Het zou logischer zijn imo moest je ook kunnen kiezen voor de zware motor met minder opties of de lichtere motor mét veiligheidssystemen en meer opties...
                      Onlogisch en anderzijds toch weer logisch.
                      Ligt niet aan Mazda maar aan Mazda Europe Belgium.
                      Het is de invoerder die ervoor kiest welke modellen beschikbaar zijn en welke niet.

En ja, misschien zou het handiger zijn voor de klanten om alle opties ook op de basismotoren te hebben, maar dan hebben de klanten weer een rede minder om voor de duurdere zwaardere motoren te kiezen he ;-)
                      KLIK |&| KLAK

Comment

• Mja, hoeveel mensen kopen een 3 2.0CDVI? Die kost al direct €27k. Had die standaard met iéts minder opties gekomen had dat nog interessanter geweest vind ik. Maar ja, de hoge pieten zullen het wel beter weten dan ik.

Comment

• RX-8 nog eens oprakelen

Zo knap he!
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                            ik denk niet dat een 2.2 diesel zoveel meer gaat wegen dan een 2.7 benzine hoor...
                            In Europa bolt de CX-7 toch op een 2.3 viercilinder?
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

In Europa bolt de CX-7 toch op een 2.3 viercilinder?
                              Ik was me bij het lezen juist dezelfde vraag aan het stellen
                              Niet enkel in Europa maar overal, dacht ik, buiten dat hij in Amerika ook in automaat te verkrijgen is.
                              Heerlijk autoland toch, waar zelf de Mz6 verkrijgbaar is met een 3.0 V6

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

RX-8 nog eens oprakelen

Zo knap he!
                                Dan doen we mee!!
                                Wat een droombak he....

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Ey ow, niet té veel tuning he

krijg het van al die vleugeldeur RX-8en die je tegenkomt op google afbeeldingen.

Deze valt nog wel enigszins mee
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ey ow, niet té veel tuning he

krijg het van al die vleugeldeur RX-8en die je tegenkomt op google afbeeldingen.

Deze valt nog wel enigszins mee

Ben al zo'n vleugeldeur-lamborghini-achtige-toestand tegengekomen! Was wel ff verschieten toch, maar als je wist datie gechiptuned was tot +-350pk!!

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten

Ben al zo'n vleugeldeur-lamborghini-achtige-toestand tegengekomen! Was wel ff verschieten toch, maar als je wist datie gechiptuned was tot +-350pk!!
                                      Geef mij maar een standaard RX-8, al is het een 192-je. Relatief weinig koppel... en dan?? Erafgetrokken worden door let's say een Ibiza Cupra D... wat dan nog??

Heb tweemaal kort met zoiets kunnen rijden en 't stal m'n hart. Ik persoonlijk zou nooit een M3 MPS kunnen kopen, al is die sneller. Wankel, dat bevreemdende maar verslavende geluidje
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Mijn broer heeft een RX-8

Héél speciaal om mee te rijden. Motorgeluid, toerentalgeil, een lichtgewichtje en perfecte gewichtsverhouding.

Comment

• Inderdaad
                                          De hoge toerentallen alleen al...
                                          Maar nu betwijfel ik toch of hij zou worden afgetrokken worden door een Ibiza Cupra D

Ik kijk alvast uit naar de opvolger van de rotary-engine (+-2010)

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Working...
                                          X