Komt er nu eigelijk een Mazda 2 MPS? Of enkel in Japan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenKomt er nu eigelijk een Mazda 2 MPS? Of enkel in Japan?
Ik persoonlijk denk dat, als hij naar Europa komt, hij de voorbode zal zijn van een gefacelifte versie, zoals ze dat bij de 6 gedaan hebben.
Dus als hij komt, verwacht ik hem pas tegen eind 2010 tot begin 2011
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenJapanse bronnen spreken over een 2.0 DISI van 230 pk !!!!
Maar lijkt mij nogal onwaarschijnlijk..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenDe F staat niet voor family !!!
Van de BA is er een familia versie, namelijk de 4deurs.
De F staat pas vanaf het model 98' voor fastbreak.
Waar de F BA (vanaf 95) nog een kruising was tussen een coupé en een familiewagen, was de opvolger een kruising tussen een break en een hatch. Vandaar de term Fastbreak.
De F stond in de vorige modellen, als ik me niet vergis, voor Five.
Dus zeg eigenlijk wel 5-deurs tegen een F ;-)
En de F BA is idd een van de mooiste mazda's uit de jaren 90.
Spijtig dat enkele jaren geleden voor mij de verzekering wat te duur was op een 2.0 V6 met 144pk.
Spijtig want diezelfde motor haalt zonder veel veranderingen in de Lantis (xedos 6) makkelijk 170pk.
Maar zelfs mijn 1.5 houdt een nieuwe bmw 116i nog bij....
En zo leren we bij, danku!
Comment
-
Mazda Motor Corporation heeft het afgelopen boekjaar (FY 2007) de verkoopdoelstellingen ruimschoots overschreden met de wereldwijde verkoop van totaal meer dan 1,36 miljoen eenheden. Het resultaat betekent een stijging van bijna 5 % ten opzichte van FY 2006 en is het beste verkoopresultaat van Mazda sinds FY 2000.
• Toename totale wereldwijde verkopen met 4,7 % t.o.v. boekjaar 2006, beste resultaat sinds boekjaar 2000De stijging van de wereldwijde verkopen van Mazda ten opzichte van FY 2006 met 4,7 % naar 1.363.022 eenheden werd vooral ingegeven door de continu stabiel blijvende verkoopcijfers van de Mazda3 (Axela in Japan) en uitstekende verkopen van de ‘World Car of the Year 2008’, de nieuwe Mazda2 (Demio in Japan), die vanaf juli 2007 op de diverse markten werd geïntroduceerd. Een andere zeer belangrijke bijdrage werd geleverd door de verkoopcijfers van de CX-9, winnaar van de ‘North American Truck of the Year 2008’ award. Dit heeft allemal gezorgd voor een verkoopvolume van totaal meer dan 1,36 miljoen eenheden wereldwijd. Het Mazda Advancement Plan voorziet de komende jaren in stijgende productgerichte verkopen, een grotere merkbekendheid en een betere efficiency. Mazda heeft zich daarbij toegelegd op het leveren van producten van de hoogste kwaliteit en het bieden van de beste service aan haar klanten over de hele wereld.
• Hoogste verkopen in Europa in 17 jaar sinds 1990
• Verkopen in USA gestegen met 5,0 % t.o.v. boekjaar 2006
• Recordverkopen in 12 landen
Europa
Totaal 12 landen boekten in FY 2007 hun beste verkoopresultaat ooit. Bovendien werden in Europa nog nooit zoveel Mazda’s verkocht als in het afgesloten boekjaar, 326.586 eenheden, een toename van 4,7 % ten opzichte van het boekjaar daarvoor. Deze uitstekende cijfers zijn de beste voor Mazda in Europa in de laatste 17 jaar. Drie landen scoorden historische verkooprecords in FY 2007, Groot-Brittannië, Rusland en Portugal, terwijl andere belangrijke markten, waaronder Frankrijk en Oostenrijk, ook grote
verkoopstijgingen kenden.
Noord-Amerika
In een zeer uitdagende markt boekte Mazda in Noord-Amerika een toename van de verkopen met 6,8 % en kwam in de USA uit op 294.725 eenheden ( + 5 %). Canada en Mexico behaalden elk hun beste resultaat ooit in FY 2007: Canada kende een stijging met 5,8 % naar 88.507 eenheden, in Mexico gingen de verkopen van Mazda met maar liefst 84,0 % omhoog naar 18.011 eenheden.
Japan
In de thuismarkt Japan verkocht Mazda 255.741 voertuigen, waardoor het marktaandeel met 0,2 % toenam naar 4,8 %. In de tweede helft van het afgesloten boekjaar stegen de verkopen met 2,1 % vergeleken met dezelfde periode in FY 2006, wat aangeeft dat de klanten zeer positief reageren op de nieuwe Demio en Atenza.
Australië en Israël
Andere belangrijke markten zoals Australië en Israël scoorden opnieuw hun beste verkoopresultaat ooit met respectievelijk 79.292 (+ 18,0 %) en 34.673 eenheden (+ 57,8 %).
Tabelletjes
Bron: mazda-madness
Comment
-
Zonde zeg (bron: http://nl.m24.be/nieuws/bedrijven/Ho...03755-1618.art)
Hoe verniel je 4.703 gloednieuwe Mazda's?
Hoe verniel je, zo efficiënt mogelijk, een nieuwe wagen?
NIEUWS - Autofabrikanten zoeken meestal naar de beste manier om nieuwe auto's te maken. Maar Mazda doktert momenteel uit hoe je 4.703 nieuwe wagens zo efficiënt mogelijk kan vernielen.
Video: The Wall Street Journal bericht over de sloop
(m24/wsj) - Het begon allemaal twee jaar geleden, toen een vrachtschip met 4.703 gloednieuwe Mazda's aan boord, bijna zonk in de Stille Oceaan. De 'Cougar Ace' dreef een aantal weken op de zee, aan een hellingshoek van 60°, alvorens ze hem recht konden trekken en naar de kust slepen.
Dilemma
Op dat moment stond Mazda voor een verschrikkelijk dilemma: wat doe je met 4.703 gloednieuwe, blinkende wagens waar ogenschijnlijk niets aan scheelt. Ze waren veilig vastgemaakt gedurende de reis, maar niemand kon met zekerheid zeggen wat er allemaal gebeurt met een wagen die gedurende enkele weken in een hoek van 60° heeft gehangen.
Veel interesse
De Japanse autofabrikant nam het zekere voor het onzekere en besloot de auto's te vernietigen, hoewel honderden mensen geïnteresseerd waren in de wagens: scholen wilden de auto's voor cursussen automechaniek, Hollywood vroeg ze voor filmstunts en brokkenpiloten wilder erin gaan joyriden. Maar Mazda sloeg ieder aanbod af.
Rechtszaak
De automaker kon immers het risico niet lopen op een dag tegen een rechtszaak aan te lopen, wanneer bijvoorbeeld een airbag niet meer functioneert door teveel zeezout. Ook waren ze bang voor bedriegers die de auto's als nieuw zouden verkopen. Dat gebeurde met duizenden 'Katrina-wagens', auto's die geborgen werden na de orkaan Katrina, en met een likje verf verpatst werden in Zuid-Amerika, mét defecte electronica en zand in de motoren.
100 miljoen dollar naar de sloop
Mazda besloot de nieuwe wagens, met een fabriekswaarde van 100 miljoen dollar, te vernietigen, maar dat lijkt eenvoudiger dan het is. Mazda moest een geheel nieuwe 'demontagelijn' opzetten. Het duurde meer dan een jaar om het project te realiseren en het kostte ettelijke miljoenen. Hoeveel wil Mazda niet kwijt, maar de autofabrikant benadrukt wel volledig verzekerd te zijn.
Wat doe je met airbags?
Om er zeker van te zijn dat geen enkel onderdeel terug op de markt verkocht wordt, moet iedere bout verbrijzeld worden, iedere batterij onklaar gemaakt, iedere autoband gesmolten en iedere autoradio vermorzeld. De airbags geven nog het meeste problemen: het duurt ongeveer 5 minuten om een airbag te 'ontladen'. Met 6 airbags per auto ben je al gauw een half uur bezig. Daarom werd zelfs een speciaal airbag-detonatie-systeem ontwikkeld om het proces efficiënter te laten verlopen.
Wat overblijft is een gigantische hoop metaal, die naar Azië versleept wordt om daar te worden gerecycleerd. Of zoals een sloper het verwoordt: "Waarschijnlijk worden het toch weer auto's".Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Als je het meest betrouwbare merk wil blijven, moet je zoiets durven doen.
Ook al kost het veel geld.
Bijna 5000 auto's verkopen die een veel hogere kans op defecten hebben, kan niet alleen geld kosten aan wisselstukken in de garantieperiode, maar kan ook veel kosten aan reputatieschade.
Mazda is en blijft bekend staan voor zeer betrouwbare wagens.
En ik heb de indruk dat ze dit nog even zo willen houden....
Comment
-
Een paar mooie schetsen van de nieuwe Mazda6.
Bron: mazda.com
Comment
-
-
-
-
-
-
-
Comment