Nieuwe 6 break in 't wit met RX-8 velgen gezien
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenJa een "budget" sportwagen met 22 inch velgen.
Sure
toch?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenToen Mazda nog luxe-wagens bouwde.
Al eens in een nieuwe 6 gezeten?
En waarschijnlijk dan zeker niet in een CX7 en al helemaal niet in een CX9.
Een CX9 is het sumuum van luxe.
Maar ik begrijp je punt.
Je toont trouwens niet de laatste Xedos.
Van de 9 is naderhand nog een sterk gefacelifte versie uitgebracht, maar is nooit in België geïmporteerd, als ik me niet vergis.
Wel in Nederland en Duitsland.
Om een of andere reden werd bij de facelift ook de Miller Cycle Engine achterwege gelaten.
De xedos 9 is een tijdje lang verkrijgbaar geweest met een 2.3 miller.
Het principe van de Miller Cycle is een verandering in de timing van de klepbediening, waarbij de inlaatklep niet sluit aan het eind van de inlaatslag (als de zuiger zijn laagste punt heeft bereikt), maar iets later, als de zuiger tijdens de compressieslag alweer naar boven beweegt. In het eerste deel van de compressieslag vindt dus geen samenpersing plaats en er kan nog gasmengsel de cilinder binnenstromen. Door de montage van een mechanisch aangedreven Lysholm-compressor werd het effect versterkt, waarmee Mazda een beresterke V6 had. Hij heeft een relatief bescheiden inhoud van 2,3 liter, maar is desondanks goed voor dik 200 pk.
Midden jaren 90 waren dat toch mooie cijfers, zeker de 295Nm voor een benzine-motor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenDat doet mazda nog steeds
Al eens in een nieuwe 6 gezeten?
En waarschijnlijk dan zeker niet in een CX7 en al helemaal niet in een CX9.
Een CX9 is het sumuum van luxe.
Maar ik begrijp je punt.
Je toont trouwens niet de laatste Xedos.
Van de 9 is naderhand nog een sterk gefacelifte versie uitgebracht, maar is nooit in België geïmporteerd, als ik me niet vergis.
Wel in Nederland en Duitsland.
Comment
-
2008 Moscow International Automobile Salon
Mazda Kazamai
The concept is based on Mazda's long-term vision for technology development, Sustainable Zoom-Zoom, which aims to provide a balance between sporty driving fun and superior environmental and safety performance. It is a compact car which shows a new future direction for crossover SUVs. Designed with the Russian compact SUV segment in mind, Kazamai gives a glimpse at where Mazda is heading with a possible future compact crossover.
bron: Mazda Motor Corporation
Comment
-
-
-
-
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenIk heb al wel in een nieuwe 6 gezeten, net als in de CX-7. In de CX-9 nog niet maar die zie is hier alleen als import. Maar dan nog zou er wel een verschil zijn tussen een Xedos 9/Mazda 9 en een CX-9.
Daarom ook de vraag die ik stelde een tijdje geleden ivm xedos/Mz 9.
Comment
-
Mazda Develops new Clean Diesel Engine with Improved Output and Environmental Performance
- Engine features new DPF with independently-developed, world-first catalyst activation mechanism -
HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation has developed a greatly improved clean diesel engine that offers output and environmental performance comparable to a gasoline engine. It will be progressively introduced to markets around the world, beginning in Europe in 2009.
The newly developed MZR-CD 2.2 clean diesel engine has a displacement ten percent greater than Mazda’s current MZR-CD 2.0-liter diesel, and achieves top class torque of 400 Newton meters. Improved fuel injectors and a lower compression ratio contribute to its enhanced fuel efficiency. Additionally, the engine’s diesel particulate filter (DPF) features a Mazda-developed world-first catalyst activation mechanism that enhances the removal of particulate matter (soot) from the exhaust gases. The new catalytic combustion treatment process enables the DPF to burn off particulate matter approximately 60 percent faster than current systems. Due to this technical advancement, the MZR-CD 2.2 is clean enough to qualify for the Euro 5 emissions standards. (This is based on a Mazda in-house assessment.)
Furthermore, the addition of a dual balance shaft and a more rigid engine block has resulted in a significant reduction in engine vibration, and helps achieve extremely quiet operation.
Main features of the new MZR-CD 2.2 clean diesel engine
- 2.2-liter DOHC common rail turbo diesel engine- Top class high performance clean diesel engine:
- 136 kW/185PS maximum power output
- 400 Nm maximum torque- Excellent fuel economy of 5.6 L/100 km- Greatly improved quietness
Newly developed diesel particulate filter (DPF)
Mazda’s new clean diesel engine has a high thermal resistance diesel particulate filter (DPF) with a catalyst that optimizes the combustion of soot in the exhaust. The catalyst features a proprietary world-first activation mechanism. Combined with more precise engine control, this mechanism doubles the interval between DPF regeneration cycles, and reduces the time to complete the regeneration process to a third of the time necessary for conventional systems.
Catalysts use the oxygen contained in exhaust gases to burn off particulate matter. In order to initiate combustion, the temperature of the exhaust gas must be increased. This requires additional fuel, which adversely affects overall fuel economy.
The ceramic base material in Mazda’s unique catalyst has a molecular structure that enables the easy movement of oxygen stored within it. This extra oxygen can be supplied as required to significantly increase the rate of particulate matter combustion, effectively the DPF regeneration speed.
As a result, the new catalyst mechanism reduces the amount of fuel required to burn off the particulates (soot). This improves the overall fuel economy, and results in lower CO2 emissions and cleaner exhaust gases.
bron: Mazda Motor Corporation
Comment
Comment