Mazda2 is één van de mogelijke opvolgers voor onze Golf, op dit moment. Lijkt me wel een handige wagen denk ik, houd zowat het midden tussen een kleine middenklasser en een monovolume, maar ziet er tegelijk toch sportief uit.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Weeral iemand die (misschien) overstapt van een VW naar een Mazda...
Voor vele kwaliteitsfoto's :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tdi130Weeral iemand die (misschien) overstapt van een VW naar een Mazda...
http://media.mazda.ch/dossiers/Mazda2/Photo2-F.htm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tdi130Weeral iemand die (misschien) overstapt van een VW naar een Mazda...
Mja, voorlopig is dit (nog) niet aan de orde hoor. Maar op het vorige autosalon zijn we wel zo eens gaan kijken - met ons budget in het achterhoofd - wat we zouden willen / kunnen kopen moest de Golf het morgen begeven Een beetje fantasie-wereld, maar daarom niet minder leuk.
En deze Mazda2 viel eigenlijk wel best in de smaak (prijs, ruimte, uitrusting, look). Andere meevallers waren de Ford Fusion, Rover Streetwise en Opel Meriva. Bij VW zijn we eigenlijk niet "echt" gaan zien
Omdat de opvolger 9/10 geen VW meer zal zijn... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AtenzaOorspronkelijk geplaatst door tdi130Weeral iemand die (misschien) overstapt van een VW naar een Mazda...
http://media.mazda.ch/dossiers/Mazda2/Photo2-F.htm
Het beste vind ik nog steeds een maat van me. Hij en zijn ouders zijn van Duitse afkomst en echt; die kopen alleen maar Duits (Siemens, Volkswagen, Aldi, ...) Het gaat zelfs zo ver dat hij nog maar 1 keer in Frankrijk is geweest maar voor de rest was het net als zijn ouders altijd België en Duitsland (waarom wonen die mensen eigenlijk hier....?)
Zijn ouders waren dan ook enorm tevreden over hun Volkswagen Passat Variant (knap, sportief, comfortabel, betrouwbaar, goedkoop in onderhoud) en toch die maat 18 was kocht hij een Golf II TD. Eerst was die enorm tevreden maar na enkele weken al bleek dat die auto een enorme miskoop was (enorm veel kosten aan: motor moest vervangen worden, ...). De kostprijs van al die kosten was zo hoog dat ze beter een andere 2de hands kochten. Op dat ogenblik hadden de ouders van één van zijn vrienden hun 12 jaar oude Mazda 626 te koop staan. Eerst stond hij hier serieus wantrouwig tegenover aangezien het een niet-Duitse auto was en deze jonger was dan die Golf en toch meer uitrusting (ABS, airco, elek. zonnedak en spiegels, 4 elek. ruiten) en dan ook nog weinig km's had. En dat voor dezelfde prijs als die Golf! Ook het stap van een 1.6TD naar een 2.0 benzine vondt hij eerst serieus groot. Maar aan de andere kant hij kende de auto goed en wist dat hij een goede koop zou doen. Eerst was het dik tegen zijn zin maar na 3 maanden waren zowel hij als zijn ouders zo verwonderd over die Mazda dat zijn ouders prompt een nieuwe 6 Sports@Wagon kochten en een jaar later hoor je zowel hij als zijn ouders absoluut niet klagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Is Mazda duur in onderhoud?
Wat is zo de gemiddelde prijs van een klein / groot onderhoud?
En om de hoeveel kilometer moet die binnen? (benzine)
In vergelijking met mijn vorige wagen (vw passat) is dat 1/3 van de prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AtenzaOorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Is Mazda duur in onderhoud?
Prijzen onderhoud liggen dan ongeveer in de buurt van Opel. Een klein kost daar rond de € 50, een groot rond de € 125.
Ja VW is zeker duurder, dat hebben we al kunnen ondervinden En ik vraag me eigenlijk af: waarom?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Oorspronkelijk geplaatst door AtenzaOorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Is Mazda duur in onderhoud?
Prijzen onderhoud liggen dan ongeveer in de buurt van Opel. Een klein kost daar rond de € 50, een groot rond de € 125.
Ja VW is zeker duurder, dat hebben we al kunnen ondervinden En ik vraag me eigenlijk af: waarom?
Dat is de zogenaamde 'kwaliteit' waarvoor je mag afdokken.
Of misschien om hun mindere verkoop van de laatste jaren op één of andere manier goed te maken.
Ik weet één zaak. Na 3 vw's heb ik er mijn buik meer dan vol van. Mij zien ze daar nooit meer terug, zo'n afzetters.
Dit is mijn eerste Mazda en zal zeker de laatste niet wezen.
Prachtige, betrouwbare wagens.
Bij Mazda krijg je tenminste waar voor je zuurverdiende geld.
Comment
-
Mech-Tech College / Rafalito Racing - 2005 Mazda RX8
Comment
-
-
-
-
-
-
-
Comment