Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • de huidige Mazda6 kan zonder problemen concurreren met de A6/5-serie


    Een 6 kan belange niet concurreren tegen een A6 of 5 serie, en zelfs niet tegen de a4 en consoorten
    Pas op, ik vind de Mazda 6 een knappe wagen, maar de auto moet op quasi alle vlakken onderdoen aan bovenstaande auto's.

    Comment


    • Natuurlijk moet de Mazda6 niet onderdoen aan A4/3-reeks/...


      Ga wat topics volspammen met je GT-R.
      I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

      1985 Mazda 626 Coupé

      Comment


      • Onderbouw u mening eens in plaats van iets te roepen...

        Zeg mij dan, op welk vlak kan de 6 dan op tegen de A4/3/C?
        Alleen maar op design overtreft de 6 de 3 bovenstaande auto's.
        Ga wat topics volspammen met je GT-R.
        Komkom, ga nog wa verder zoeken achter Mazda prentje's....

        Comment


        • Betrouwbaarheid: Mazda6 > A4/3/C

          Comfort: Mazda6 > A4/3/C

          Prijs-kwaliteit: Mazda6 > A4/3/C

          Design: Mazda6 > A4/3/C

          Naambekendheid: Mazda6 < A4/3/C

          En dit laatste zegt het ook allemaal denk ik.
          I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

          1985 Mazda 626 Coupé

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten

            Komkom, ga nog wa verder zoeken achter Mazda prentje's....

            Natuurlijk doe ik dat, net als jij waarschijnlijk.

            Maar ik val er niemand mee lastig.
            I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

            1985 Mazda 626 Coupé

            Comment


            • Comfort: Mazda6 > A4/3/C
              Dat betwijfel ik, de 6 is ook een 'sportief' geveerde auto hé.
              Voor de rest hebt ge wel gelijk.
              Maar ik val er niemand mee lastig.
              Alsof ik zoveel spam

              Comment


              • Geef nu maar gewoon toe dat de Mz6 wél kan concurreren tegen A4/3-reeks/C.
                I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

                1985 Mazda 626 Coupé

                Comment


                • Geef nu maar gewoon toe dat de Mz6 wél kan concurreren tegen A4/3-reeks/C.
                  Tegen de top in ZIJN segment (Laguna, insignia, passat,....) kan hij wel op, maar tegen A4/3/C kan hij nog steeds niet op.


                  Daar heeft Mazda toch trouwens andere auto's voor, welliswaar in de VS? Hoe heet dat luxemerk van Mazda alweer?

                  Comment


                  • Je doelt op Xedos?

                    Bestaat al lang niet meer.
                    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

                    1985 Mazda 626 Coupé

                    Comment


                    • Je doelt op Xedos?

                      Bestaat al lang niet meer.
                      Ow, ik had gehoord dat dat merk nog steeds actief is in de VS op een ander forum

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                        Tegen de top in ZIJN segment (Laguna, insignia, passat,....) kan hij wel op, maar tegen A4/3/C kan hij nog steeds niet op.


                        Daar heeft Mazda toch trouwens andere auto's voor, welliswaar in de VS? Hoe heet dat luxemerk van Mazda alweer?
                        In Europa kan de 6 niet op tegen een A4/3/C maar in andere gebieden kan dat wel. Daar kan een 6 het opnemen tegen een Skyline.

                        Het luxemerk, of beter gezegd luxemerken, zijn allemaal een stille dood gestorven.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                          Ow, ik had gehoord dat dat merk nog steeds actief is in de VS op een ander forum
                          Nope.

                          Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                          In Europa kan de 6 niet op tegen een A4/3/C maar in andere gebieden kan dat wel. Daar kan een 6 het opnemen tegen een Skyline.

                          Het luxemerk, of beter gezegd luxemerken, zijn allemaal een stille dood gestorven.
                          Ik vind persoonlijk van wel, maarja, we zitten onder dat Duitse juk hé....
                          Welke zou jij nemen, moest je nu een nieuwe auto kopen, en het budget ook een rol speelt?


                          Luxemerken?
                          I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

                          1985 Mazda 626 Coupé

                          Comment


                          • Ik dacht dat EricV het nogal heeft (of had) voor de nieuwe V70 en de MB C-klasse. Maar ik kan mis zijn.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
                              Ik vind persoonlijk van wel, maarja, we zitten onder dat Duitse juk hé....
                              Welke zou jij nemen, moest je nu een nieuwe auto kopen, en het budget ook een rol speelt?


                              Luxemerken?
                              In Europa zit Ford hard op de kap van Mazda waardoor Mazdas nogal eenvoudig overkomen. Zware motoren, uitgebreide aankledingsmogelijkheden en interessante snufjes zijn niet voor Europa.

                              Mazda was begin jaren '90 bezig met hun eigen graf aan het graven. Er waren plannen voor 4 luxemerken: Xedos, Eunos, Efini en Amati. Xedos was een luxe-merk voor Europa. Eunos was een luxe-merk voor Japan en Efini was een sportief merk zoals Alfa Romeo voor Japan. Amati ging het luxe-merk worden voor Amerika maar dat project is in de vuilbak beland. Het topmodel moest een RWD met V12 worden.

                              Ook in die tijd waren er plannen voor een budget-merk: Autozam. Door al deze projecten kreeg Mazda het heel moeilijk.

                              Als ik een auto moest kopen, moet ik wel eerst weten hoeveel het budget zou zijn.

                              Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              Ik dacht dat EricV het nogal heeft (of had) voor de nieuwe V70 en de MB C-klasse. Maar ik kan mis zijn.
                              Het merk maakt mij weinig uit. Hier staan een Toyota LandCruiser, Nissan Patrol en een oude Volvo V70.

                              Comment


                              • Ik zou nooit 10000-15000€ extra uitgeven om met een A4, 3 of C te kunnen rijden. Dat zijn deze wagens NIET waard. Hun uitrusting is lachwekkend, voor de kleinste prul moet ge bijbetalen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Ik zou nooit 10000-15000€ extra uitgeven om met een A4, 3 of C te kunnen rijden. Dat zijn deze wagens NIET waard. Hun uitrusting is lachwekkend, voor de kleinste prul moet ge bijbetalen.
                                  ik volg totaal je mening .
                                  ik hoorde onlangs van iemand die een bmw 1 kocht ,
                                  zonder radio ,met het gedacht van een aftermarket radio in te lepelen .
                                  dat was buiten de ingenieurs van BMW gerekend want er was geen bekabeling voorzien .
                                  nu vraagt hij in de garage om de kabels te voorzien om de radio aan te sluiten .
                                  het ganse prijskaartje kwam op (zet je neer).

                                  3000 euro
                                  ik vind dat schandalig .
                                  en zulke dingen gebeuren dagelijks bij sommige luxemerken .

                                  Comment


                                  • Mazda Kazamai Concept to Premiere at Moscow International Automobile Salon 2008




                                    HIROSHIMA, Japan—Mazda will unveil a sporty, compact crossover concept vehicle, Mazda Kazamai, at the Moscow International Automobile Salon (MIAS) on August 26. Kazamai, which means “swirling crosswinds” in Japanese, expresses the powerful yet nimble image of a stylish and compact crossover. The concept is based on Mazda’s long-term vision for technology development, Sustainable Zoom-Zoom, which aims to provide a unique balance between sporty driving fun and superior environmental and safety performance. Kazamai will be joined at MIAS by the Russian debut of Mazda’s CX-9 SUV, which was crowned 2008 North American Truck of the Year in February.

                                    The Kazamai concept further evolves Mazda’s ‘Nagare’ design language by fusing Nagare’s ‘flow’ design cues with aerodynamic proportions. The design features panel lines inspired by crosswinds in nature which evoke visual lightness. Its bold five-point grille, accentuated front wheel arches and sleek roof line, combined with large 22-inch wheels, lend it high emotional appeal.

                                    Sporty to look at, Kazamai is meant to be spirited and fun to drive, with compact dimensions. Kazamai’s four-wheel drive powertrain will consist of a next-generation direct injection engine and a newly developed transmission. It is also aerodynamic, with an evolved lightweight body structure and enhanced the vehicle safety attributes. Were it to be built, Mazda’s latest show car would deliver exciting driving dynamics, frugal fuel consumption and greatly reduced CO2 emissions.

                                    The Mazda Kazamai promises to be another ground-breaking show car from Mazda Design, winner of this year’s Grand Prix du Design in Paris. Created especially for the Moscow International Automobile Salon, it gives a good indication of where Mazda is going with a possible future compact crossover. And in Russia’s growing automotive market, compact SUVs are the second-largest segment, representing about 13 percent of all new car sales.

                                    Complete information will be made available immediately after Mazda’s press conference at 10:15 a.m. local time, on August 26 at the Mazda stand.

                                    bron:mazda.com

                                    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                    Comment


                                    • Mazda Kazamai Concept



                                      bron:mazda.com

                                      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                      Comment


                                      • 2011 Mazda RX-7



                                        Behind closed doors, far from the public's eye, an anonymous source at Mazda revealed to one of our spies in Japan that there will be another rotary-engine car coming from the Hiroshima-based company. It's still early, but a team is being assembled as you read this to produce such a car. The basis for the future car — we have yet to confirm if it will be called the RX-7 — is the 16X rotary engine, unveiled at the Tokyo Motor Show last year. The 16X is an all-new Wankel — an evolution of the Renesis 13B powerplant in the RX-8 — with a revised eccentric shaft designed to produce more low-end torque. While Mazda hasn't published horsepower figures yet, we hear it's in the neighborhood of 200–250 bhp.

                                        Because of the increase in torque, there probably won't be a turbocharged version of the 16X, at least not in the beginning. But our source went on to say that Mazda is still experimenting with forced induction. So, our first glimpse of the 16X will not be in a pure high-performance sports car like the last RX-7, discontinued more than a decade ago in the U.S., but rather something along the lines of the original RX-7 — an affordable, user-friendly sports car that was nimble and fun to drive.
                                        Does this mean that the RX-8's days are numbered? Probably so. It's hard to imagine a small company like Mazda with two rotary cars in its lineup. It's also hard to imagine such a company having two 2-seat sports cars unless its name happens to be Lamborghini or Lotus.
                                        With the MX-5 firmly established in Mazda's lineup, the new rotary-powered car will most likely be a 2+2 with distinct sports-car styling. That it will be built on an extended MX-5 platform is a given, which means it will share the dimensions and proportions of the Kabura concept car. Expect upper-and-lower A-arm suspension systems at both ends, as well as a low curb weight, something south of the 3000-lb. mark.
                                        The expected on-sale date of the new-generation rotary car is 2010 to 2011, according to our source. Price? It's still too early to say, but Mazda's aim is to bring it in under $30,000.

                                        bron: www.roadandtrack.com

                                        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                        Comment


                                        • Is er eigenlijk al iets bekend over de facelift voor de mx-5 volgend jaar?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X