Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bron
    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane
        WAUW! Heerlijk gewoon!

Comment

• http://www.mazda.com.au/essence_300stream.html

Mazda Global Brand Essence video: Zoom-zoom anno 2005 (een groot contrast eigenlijk met het vorige zoom-zoom)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdi130
            http://www.mazda.com.au/essence_300stream.html

Mazda Global Brand Essence video: Zoom-zoom anno 2005 (een groot contrast eigenlijk met het vorige zoom-zoom)
            Maar blijf prachtig om naar te kijken (ook om mee te rijden)

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Ff ter leven in blazen hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza
                Zo overdreven is dat nu toch ook niet. Kijk eens wat een standarduitrusting je hebt en wat een korte optielijst. Je krijgt dus een complete wagen en niet zoals bij de duitsers een basismodel met een telefoonboek als optielijst erbij.
                Tja, voor kwaliteit betaal je dan ook he. Een kledingstuk in de Wibra kost ook stukken minder dan in een gewone winkel, maar om dan te zeggen, he, het is beter omdat ik ook een kledingsstuk heb voor VEEL minder geld ...

Nu ja, als je ermee tevreden bent, dan is het voor mij OK, maar dan moet je ook niet komen jammeren en zagen en zeveren dat je niet begrijpt waarom andere mensen meer geld uitgeven aan wat jij dan dure kledij noemt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
                  Tja, voor kwaliteit betaal je dan ook he. Een kledingstuk in de Wibra kost ook stukken minder dan in een gewone winkel, maar om dan te zeggen, he, het is beter omdat ik ook een kledingsstuk heb voor VEEL minder geld ...

Nu ja, als je ermee tevreden bent, dan is het voor mij OK, maar dan moet je ook niet komen jammeren en zagen en zeveren dat je niet begrijpt waarom andere mensen meer geld uitgeven aan wat jij dan dure kledij noemt.
                  Een auto kopen is niet hetzelfde als een boxershort.

Ik begrijp dat het stoer staat om met een Duitse wagen rond te bollen, maar de commentaar die jullie hebben en het minderwaardig vinden van Japanners is meestal ingegeven door het feit dat de meeste hier niet eens een Japanner van dichtbij hebben gezien, laat staan gereden. Ik ben ook zo onnozel geweest om eerst met een aantal Duitsers rond te rijden, tot ik Mazda ontdekte. Ik vraag me nu nog altijd af hoe het mogelijk is dat ik me zoveel jaren laten kl*ten heb. Het enige wat ik echt mis is zijn de vele bezoekjes aan de garage.

Comment

Een auto kopen is niet hetzelfde als een boxershort.

Ik begrijp dat het stoer staat om met een Duitse wagen rond te bollen, maar de commentaar die jullie hebben en het minderwaardig vinden van Japanners is meestal ingegeven door het feit dat de meeste hier niet eens een Japanner van dichtbij hebben gezien, laat staan gereden. Ik ben ook zo onnozel geweest om eerst met een aantal Duitsers rond te rijden, tot ik Mazda ontdekte. Ik vraag me nu nog altijd af hoe het mogelijk is dat ik me zoveel jaren laten kl*ten heb. Het enige wat ik echt mis is zijn de vele bezoekjes aan de garage.
                    In feite kan ik u geen ongelijk geven, een Duitser is idd veel stoerder als een Japanner.

So what ?

Dat is een reden meer om een Duitser te kopen ... voor de een, en een reden minder om een Duitser te kopen, voor de ander.

Maar, stel nu, ik ben op zoek naar een diesel hatchback, 4WD of RWD, met een potente motor, wat raad je mij aan ?

Comment

In feite kan ik u geen ongelijk geven, een Duitser is idd veel stoerder als een Japanner.

So what ?

Dat is een reden meer om een Duitser te kopen ... voor de een, en een reden minder om een Duitser te kopen, voor de ander.

Maar, stel nu, ik ben op zoek naar een diesel hatchback, 4WD of RWD, met een potente motor, wat raad je mij aan ?
                      Ik raad u niets aan. Als je een auto wilt kopen moet je die nemen die jouw voorkeur geniet en niet die van een ander. Jij moet er tenslotte mee rondtoeren.

Comment

tja, een merk kiest voor technologie.£
                        Stel je bent op zoek naar een boxermotor met 4WD
                        dan zou ik zeker zeggen, ga langs bij subaru
                        Stel je bent op zoek naar een sportieve wagen met wankelmotor
                        tja, dan moet je wel bij mazda langs gaan.
                        niet elk merk kan alle mogelijke technieken aanbieden he.
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Hetgene ik wel spijtig vind, is dat Mazda het hier in België best moeilijk heeft.
                          Raar maar waar doen al onze buurlanden het beter dan wij. Dit brengt mazda belgium in een viscieuze circel. Door de kleinere verkoop zijn er minder middelen om reclame te voeren en ...
                          gaan ze minder en minder modellen invoeren.
                          In Nederland kan je nog steeds de 2.3l benzine kopen, hier in België wordt die niet meer ingevoerd. In nederland is de 6MPS ook al uit, ik denk dat die in België nog steeds niet beschikbaar is...
                          KLIK |&| KLAK

Comment

• De lancering van de 5 laat op zich wachten, ik verwacht wel niet dat die ook goed zal verkopen... Over de vernieuwde 6 wordt het ook stillekes...

Comment

• Nieuwe mx-5

Comment

• Bron: www.mazda.nl

Mazda5 gezinsauto van het Jaar

De nieuwe Mazda5 is vandaag gekozen tot ‘Gezinsauto van het Jaar 2006’. De uitslag van de verkiezing werd vanmiddag bekendgemaakt aan het eind van de jaarlijkse ‘Jonge Gezinnen Beurs’ in de Jaarbeurs in Utrecht. De titel is een échte publieksprijs. Nadat een vakjury eerder dit jaar uit twaalf kandidaten drie genomineerden had bepaald was het vanaf dat moment uitsluitend de consument die zijn stem kon uitbrengen via een aantal magazines, websites en op de beurs zelf. De Mazda5 werd overtuigend winnaar met 50% van de stemmen.

Aan de uiteindelijke selectie deden dit jaar twaalf zeer verschillende, potentiële gezinsauto's mee. Acht juryleden hebben de kandidaten eind mei uitvoerig aan de tand gevoeld en vervolgens hun favoriete top 6 genoteerd, die uiteindelijk leidde tot een drietal nominaties, waaronder de Mazda5.

Eisen waaraan elke kandidaat voor de Gezinsauto van het Jaar moest voldoen waren een catalogusprijs van het basismodel van maximaal € 25.000, introductie op de Nederlandse markt na de zomer 2004, en beschikken over een vijfde deur. De juryleden letten vooral op veiligheid, interieurruimte, toegankelijkheid in het interieur zowel voor kinderzitjes als voor kinderwagens en andere bagage, prijs-kwaliteitverhouding, standaarduitrusting, rijeigenschappen en comfort. De resultaten van de ANWB Autotest wogen mee in de keuze van de vakjury.

De Mazda5 werd vooral gekozen vanwege twee unieke aspecten aan deze nieuwe midi-MPV, die hem onderscheiden van soortgelijke modellen in zijn klasse: het flexibele Karakuri-interieur en de twee schuifdeuren achter.

Publiek beslist

De winnaar werd uiteindelijk bepaald door de lezers van ANWB Kampioen, Ouders van Nu, Groter Groeien en Kinderen, alsmede de bezoekers van hun internetsites. Ook bezoekers van de Jonge Gezinnen Beurs, die van 6 tot en met 9 oktober werd gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht, kozen uit de drie genomineerden één winnaar. Daarmee is de titel ‘Gezinsauto van het Jaar’ een echte publieksprijs. Totaal werden er 15.000 stemmen uitgebracht, waarvan 50% voor de Mazda5, 34% voor de nummer twee en 16% voor de derde genomineerde.

Comment

• bron: www.mazda.nl

5 sterren voor Mazda5 in EuroNCAP crashtest

De nieuwe Mazda5 heeft bij de laatste crashtesten van het European New Car Assessment Programme (EuroNCAP) de maximale score van vijf sterren behaald op het gebied van veiligheid voor de inzittenden. Met een totaalscore van 33 punten is deze onderscheidende midi-MPV daarmee tevens meteen één van de veiligste auto’s in zijn klasse.

Ondanks het feit dat de Mazda5 de enige midi-MPV is met het gemak van twee schuifdeuren in plaats van openslaande portieren behaalde de auto toch de maximale score van 18 punten bij de zijdelingse impact. Hiermee is aangetoond dat schuifdeuren niet alleen bijzonder praktisch, maar bovendien minstens zo veilig zijn als portieren die op een andere wijze worden geopend.

Bij de frontale botsing scoorde de Mazda5 13 punten, wat neerkomt op 84% van de totaal te behalen score. Ook werden er twee extra punten behaald voor het standaard ingebouwde waarschuwingssysteem voor het gebruik van de veiligheidsgordels.

De hoogst mogelijke score op het gebied van veiligheid kan nu worden toegevoegd aan de erelijst van de unieke aspecten van de Mazda5, die al bestond uit het Karakuri zit- en opbergsysteem met plaats voor zeven personen, de twee genoemde schuifdeuren, het krachtige motorengamma en het onderscheidende Zoom-Zoom design.

Klik hier voor de EuroNCAP datasheet.

Comment

• De 787B

Comment

Ik begrijp dat het stoer staat om met een Duitse wagen rond te bollen, maar de commentaar die jullie hebben en het minderwaardig vinden van Japanners is meestal ingegeven door het feit dat de meeste hier niet eens een Japanner van dichtbij hebben gezien, laat staan gereden.

ik deel uw mening, er zijn heel wat Japanners die beter rijden dan hun Europese concurenten en toch worden de Europeanen beter/makkelijker verkocht omwille van het sfeertje dat er rond hangt. daarenboven zijn de Jappen een pak degelijker en/of betrouwbaarder dan de doorsnee Europeaan, das algemeen geweten.

Comment

• Bron: www.turbomagazine.be

Mazda annonce son "plateau" pour Detroit

Mazda vient d'annoncer qu'il dévoilerait deux nouveautés importantes en premières mondiales à l'occasion du NAIAS (North American International Auto Show) de Détroit. D'un côté, avec le concept Kabura, un coupé sportif compact mettant en avant le plaisir de conduire (ex. roues arrière motrices), de l'autre le nouveau représentant de la marque sur le segment des S.U.V. (Sports Utility Vehicles), le CX-7. Le premier est le troisième concept dévoilé en 5 mois par la maison d'Hiroshima, après la Sassou et la Senku. Assurément de quoi confirmer les tendances stylistiques que la marque envisage d'exploiter pour l'avenir.

Quant au second, version définitive dérivé du concept MX-Crossport, il entamera sa carrière outre-Atlantique durant l'été 2006. La mécanique retenue est le 4 cylindres 2,3 litres turbo/intercooled doté de l'injection directe d'essence donné pour 244 chevaux, une mécanique déjà montée dans la Mazda 6 MPS. Premier de 3 nouveautés prévues par Mazda, le CX-7 nous arrivera en Europe un peu plus tard. Plus de détails à ce sujet dans le courant du second semestre 2006. (M. Lacroix)

Comment

• Filmpje Mazda Sassou

Comment

Working...
                                          X