Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is 177000 km voor een 2004 1.8 teveel?
Tan leather, wat wil dit zeggen?
ik had ook gelezen dat de MX5 veel last heeft van windgeruis boven de 100km per uur, is dit waar?
Is 177000 km voor een 2004 1.8 teveel?
Tan leather, wat wil dit zeggen?
ik had ook gelezen dat de MX5 veel last heeft van windgeruis boven de 100km per uur, is dit waar?
Als je een cabrio wilt kopen ga je toch niets inzitten met wat windruis? Dat hoort daar gewoon bij.
Ik rij, als het weer het toelaat, altijd open, ook op autostrade, windruis of niet.
ik heb twee auto's op het oog, de ene is van 2000 met 88000 km en de andere van 2004 met 177000 km, dus ofwel kies ik voor een oudere auto ofwel voor meer km's, maar 177000 is idd wel nog redelijk veel voor een 1.8, hoewel ze wel in korte tijd gereden zijn.
Persoonlijk zou ik vertrouwen op een mazda garagist.
Ik veronderstel dat je naderhand ook ben hem in onderhoud gaat.
Rondhoren over de dichtsbijzijnde mazda dealer en zijn reputatie en aan hem vragen of hij niet eentje heeft/weet staan.
Dan heb je een jaar garantie en het voordeel dat je een garagist kan hebben die beseft dat als hij je "kloot", hij nooit nog een wagen aan je verkoopt.
Eentje van 2000 met 88.000km lijkt me tot 7500 euro te mogen kosten bij een garagist.
In mijn eigen dealer heb ik volledig vertrouwen, maar dat heb ik niet in alle dealers ;-) Nadeel is natuurlijk dat die dealer makkelijk 1000 euro extra gaat vragen.
Ik heb er drie gehad waarvan 2 particulier en 1 bij Mercedesdealer met garantie. 't Zijn eerder auto's voor liefhebbers die hem veelal gebruiken als 2de (pret)wagen. Vandaar de geringe kmstand bij veel wagens.
Met mijn MX-5jes had ik zo goed als nooit problemen. Slechts eenmaal een batterij moeten vervangen en bij een andere electrische problemen bij de inbouw van een alarm. Had niks te maken met de wagen en niet gedaan bij een Mazdadealer. (Boschdienst) Ze horen bij de betrouwbaarste wagens op de markt. Ik zou in u geval toch eerder opteren voor de wagen met het geringere aantal kms, al is die (slechts) een jaar ouder.
In elk geval gaat ge uw die aankoop niet betreuren want het zijn zaaaaaalige auto's met een enorm rijplezier.
Ik ga ze vandaag allebei bekijken en na er eens mee gereden te hebben mijn beslissing maken.
Van zodra ik mijn keuze heb gemaakt post ik het door
Verbruikt een 1.8 veel?
Mazda’s maakt al sinds 1965 gebruik van de wankelmotor. Lekker eigenwijze techniek, want zuinig is het niet, maar wel erg krachtig. De 1,3 liter wankelmotor in de RX-8 levert 231 pk en heeft een gemiddeld verbruik van 1 op 8,8 met een uitstoot van 284 g/km. Dit is goed voor een vuurrood G-label, dus niet […]
Mazda’s maakt al sinds 1965 gebruik van de wankelmotor. Lekker eigenwijze techniek, want zuinig is het niet, maar wel erg krachtig. De 1,3 liter wankelmotor in de RX-8 levert 231 pk en heeft een gemiddeld verbruik van 1 op 8,8 met een uitstoot van 284 g/km. Dit is goed voor een vuurrood G-label, dus niet […]
Is toch al langer bekend, niet?
Het zou gaan om een volledig nieuw ontworpen motor.
Er is hier en daar spraken van eentje die volledig uit aluminium opgetrokken is.
Hierdoor zal het gewicht, traditioneel een zeer sterk punt van de Wankelmotor, nog lager komen te liggen, ondanks de grotere inhoud.
Ze stappen ook, na vele jaren, over van 654CC per rotor naar iets dat dicht bij de 800 zou liggen. Hierdoor zal het een 1600 zijn ipv een 1300.
Hierdoor zou de thermische efficiëntie verhoogd worden en zou er meer koppel beschikbaar zijn over het ganse bereik (traditioneel een minder puntje van de rotary)
Aan het ontwerp van een directe injectie voor de rotatiemotor waren ze bij mazda volgens mij al 15 jaar aan het werken. Eindelijk zou het productieklaar zijn.
Ik denk (persoonlijke mening) dat het voordeel van directe injectie bij een Wankelmotor nog groter is dan bij een Otto-motor. Want bij een wankelmotor had je het grote probleem dat een deel van de benzine tegen de wand van de kamer bleef plakken. Dit is nu niet meer het geval waardoor de thermische efficiëntie nog meer verhoogd wordt.
Ik wacht trouwens nog steeds tot mazda verrast met een wankelmotor op diesel.
Of zouden ze dit project opgegeven hebben en enkel nog op benzine en waterstof mikken?
Die japanners gaan echt geen diesel lepelen in hun sportiefste model.
Mazda is geen fan van diesel, en maakt ze enkel voor de westerse markt.
Diesel en sportiviteit gaan niet samen in hun ogen, en bijgevolg past het ook niet bij de filosofie van de Wankel-motor, me dunkt.
Ik heb ook nooit gezegd dat ze die in hun sportieve modellen moeten zetten.
Ik heb ook nooit gezegd dat ze het zouden moeten proberen.
Hoewel diesel volgens sommigen niet lijkt te passen bij een wankelmotor en het al helemaal niet bij Mazda past is het toch Mazda zelf dat jarenlang aan het testen is geweest om een wankelmotor op diesel te laten lopen.
Waarom?
Dat moet je aan Mazda zelf vragen, maar de vraag lijkt me makkelijk te beantwoorden.
Wat is het grote nadeel van een wankelmotor en wat is het voordeel van een dieselmotor t.o.v. benzine?
Ik heb ook nooit gezegd dat ze die in hun sportieve modellen moeten zetten.
Ik heb ook nooit gezegd dat ze het zouden moeten proberen.
Hoewel diesel volgens sommigen niet lijkt te passen bij een wankelmotor en het al helemaal niet bij Mazda past is het toch Mazda zelf dat jarenlang aan het testen is geweest om een wankelmotor op diesel te laten lopen.
Waarom?
Dat moet je aan Mazda zelf vragen, maar de vraag lijkt me makkelijk te beantwoorden.
Wat is het grote nadeel van een wankelmotor en wat is het voordeel van een dieselmotor t.o.v. benzine?
Comment