Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mazda MX-5 Superlight Version Show Car to premiere at the IAA
Leverkusen, 5 August 2009. A superlight show car capturing the pure essence of the world’s most popular roadster, the Mazda MX-5, will see its world premiere at the 63rd Frankfurt Motor Show, which will be held from 15 through 27 September 2009.
After 20 years of global success, Mazda MX-5 is the best-selling two-seat sports car in the world. At Frankfurt, Mazda will present a new take on its affordable roadster in an all-new show car, the Mazda MX-5 Superlight Version, designed at Mazda’s studio in Oberursel, Germany. A pure show car, it takes the lightweight technology that Mazda is famous for to a new level, which improves driving performance, handling, fuel economy and CO2 emissions. This is combined with a radical exterior design requiring no windshield, and sporty chassis settings for pure roadster driving fun.
The new Mazda MX-5 Superlight Version will be unveiled at Mazda’s press conference in Hall 3.1, Stand A7, on 15 September, at 12:45 local time.
Juist een voorstel gekregen om mee te rijden als co in de Legend Boucles des Spa, met een RX-7.
Juist een voorstel gekregen om met mijn NB in Zandvoort de MX5 cup EU finale mee te rijden als gast... had ik nu maar een sponsor om wat van die kosten te absorberen
Het moet zowat van de MX-6 geleden zijn dat Mazda nog eens een spannende middenklasse-coupé ontwierp. Ontwerper Imran Ali geeft alvast een fijne voorzet om Mazda terug te laten keren in het strijdperk van de Renault Laguna Coupé en de Audi A5. Het prototype-op-schaal van de Mazda Yuuga stond in juli tentoon gesteld op de Degree Show in het Swansea. De coupé is geïnspireerd op het lijnenspel van het huidige Mazda-gamma, maar krijgt een ander smoelwerk mee. Het blijft gissen naar de positionering van het model door de ontwerper, al hoeft een ontwerper zich eigenlijk enkel bezig te houden met pen en schuimmodel. Het blijft dus gissen of de wagen als voorwielaangedreven coupé op basis van de Mazda6 is bedoeld, dan wel een nieuwe RX-sportwagenlijn moet voorstellen.
Enorm knap maar ik meen mij te herinneren dat de scoops voor de huidige generatie MX5 ook redelijk veel weghadden van de RX8 en uiteindelijk zijn ze dan toch voor een verdere (weliswaar grondige) evolutie van het reeds bestaande model gegaan qua design.
Ik ken er zelf niet veel van dus hier maar 'ns proberen, m'n moeder heeft een MX-5 mk.II als weekendwagentje gekocht, tof karretje, maar ik zit na een ritje met een paar vreemde vaststellingen...
Ligt het aan mij of staat dat stuur teveel naar links? Ik had echt 't gevoel dat ik gedraaid achter 't stuur zat, met rugpijn tot gevolgd. Ik zit met mijn hoofd tegen 't dak, en m'n zetel gaat niet ver genoeg achteruit, nog mensen van +190cm met dat probleem in een MX-5?
Achteraan stuitert de ophanging ook serieus op oneffenheden, eigen aan 't model?
Ik ben 1m94 en pas jammer genoeg niet in een MX-5. Hoofd tegen het dak, half ingetrokken en geplooide nek, lichtjes scheef zittend. Gewoonweg te groot voor die auto.
Over de rijtechnische zaken kan ik niets zeggen, ik heb er nog nooit mee kunnen rijden aangezien ik dus te groot ben.
Ik ben 1m94 en pas jammer genoeg niet in een MX-5. Hoofd tegen het dak, half ingetrokken en geplooide nek, lichtjes scheef zittend. Gewoonweg te groot voor die auto.
Over de rijtechnische zaken kan ik niets zeggen, ik heb er nog nooit mee kunnen rijden aangezien ik dus te groot ben.
Ja van 't zelfde hier dus, dat zal dat 'gedraaide gevoel' wel meebrengen...
Het gebrek aan hoofdruimte bij de eerste en tweede generatie is inderdaad spijtig, ben benieuwd of ik er fatsoenlijk in pas...
Op verschillende fora ziet ge mensen het oplossen door de mousse in het zitvlak uit te hollen, of een setje kuipzetels installeren die wat lager zitten.
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Mening herzien, standaard rijdt dat echt niet goed, stuiteren vanachter, voortrein voelt echt niet verbonden met de weg, onderstuur, duikneiging en overstuur allemaal tegelijk in 1 bocht, ik pas
Als feel-good bakje voor iemand die niet met rijden bezig is, ok, en met een straffere ophanging waarschijnlijk 'n tof bakje tout court, maar zo, standaard, neen...
Comment