Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    Mensen met een Audi kloten kan toch het heel jaar door?
    Wat op de oprit staat was mijn dagelijks vervoer. " Voor " de oprit is plezier, verzekering voor 6 maand, ttz vanaf maart tot september
    truth is in the eye of the beholder

Comment

• Tenminste 1 fatsoenlijke kar (al was een Na nog vetter geweest)

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Waarschijnlijk niet iedereen z'n smaak, maar ik vind het wel vet. RX-3 met race-invloeden

Comment

• Knappe (maar trieste) foto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Waarschijnlijk niet iedereen z'n smaak, maar ik vind het wel vet. RX-3 met race-invloeden

Shit da's vet! Is dat RWD?

Comment

• Jup, is RWD

Comment

• Blijkbaar een 110pk. Lijkt me eigelijk nog wel leuk zo'n 'race'-MX-3!

Blijkbaar wel moeilijk te vinden, ik heb er maar 1 te koop gevonden. In Amerika, met automaat.

Comment

• Ik kan er volledig langs zitten, maar ik dacht dat er een paar maanden geleden een RX3 te koop stond op Kapaza. Ondertussen wel al weg precies.

Comment

• Iemand langs het autosalon gepasseerd?? Nieuwe 3 MPS en CX7 staan er naar het schijnt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Iemand langs het autosalon gepasseerd?? Nieuwe 3 MPS en CX7 staan er naar het schijnt..
                      Beide modellen staan ook al eventjes in de toonzaal en de CX-9 die binnenkort ook naar België komt is nergens te bespeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                        Blijkbaar een 110pk. Lijkt me eigelijk nog wel leuk zo'n 'race'-MX-3!

Blijkbaar wel moeilijk te vinden, ik heb er maar 1 te koop gevonden. In Amerika, met automaat.
                        In Europa zijn er inderdaad zeer weinig verkocht.
                        Zowel de 818, het model met kleppenmotor als de RX3 (wankelmotor, eerst het 10a blokje maar later met 12a, zelfs nog heel even met 12b) waren niet uiterst goedkoop in die periode.

RX3 met 12a had een gewicht van 885kg en 110pk.
                        Raar want in diezelfde periode haalde het 12a blokje 130pk in de RX2.

In 1982 is er zelfs een turbo versie van het 12a blokje verschenen met semi-directe benzine-injectie.
                        165pk en 231nm was in die tijd toch behoorlijk lekker.

Trouwens, een dikke RX5 mogen ze hier steeds voor mijn deur afzetten... wil er zelfs graag wat geld voor geven:
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• NIEUWE SPYPICS.
                          Volgens worldcarfans een mule om de nieuwe rx7 te testen.
                          Zou wel raar zijn want ze gebruiken de body van een FWD 6 om een RWD sportwagen te testen....
                          Of zou die een testmule zijn voor de hybride wagen waarvoor de techniek bij toyota gehaald zal worden?

KLIK |&| KLAK

Comment

• @severijns: Als we zo gaan beginnen, ik wil een Eunos Cosmo 20b als cruise-kar (gigantisch vet, net zoals een Subaru SVX) en een Eunos Roadster M2-1006 (3liter V6)

Comment

@severijns: Als we zo gaan beginnen, ik wil een Eunos Cosmo 20b als cruise-kar (gigantisch vet, net zoals een Subaru SVX) en een Eunos Roadster M2-1006 (3liter V6)
                              Ah, een kenner.
                              De 4e generatie van de Cosmo is inderdaad een pareltje. Niet te vergelijken met een RX5.
                              En de tot nu toe nog steeds enige productiewagen met een 3-rotor motor.
                              (300pk en een dikke 400nm in een luxe touring coupé, lekker)
                              Staat ook ontzettend hoog op mijn verlanglijstje.
                              Auto was, toen hij in 1990 te koop kwam, redelijk ver vooruit op zijn tijd:
                              CCR (car control system), een kleuren touchscreen, automatische airco, GSM, navigatiesysteem!, NTSC TV toestel, radio en CD speler.

Dus misschien heb je gelijk en zou ik nog liever een 4e generatie Cosmo voor mijn deur hebben staan dan een RX5.

Hier in België is momenteel 1 model ingeschreven dus lijkt het zelfs haalbaar. Alhoewel het model in België een 13B blokje heeft denk ik.
                              Geproduceerd tot 1995, dus met wat geluk haal je nog eentje die slechts 15 jaar is. Voor een mazda wil dit zeggen dat hij nog niet halverwege zijn levensyclus zit ;-)
                              KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                Ah, een kenner.
                                De 4e generatie van de Cosmo is inderdaad een pareltje. Niet te vergelijken met een RX5.
                                En de tot nu toe nog steeds enige productiewagen met een 3-rotor motor.
                                (300pk en een dikke 400nm in een luxe touring coupé, lekker)
                                Staat ook ontzettend hoog op mijn verlanglijstje.
                                Auto was, toen hij in 1990 te koop kwam, redelijk ver vooruit op zijn tijd:
                                CCR (car control system), een kleuren touchscreen, automatische airco, GSM, navigatiesysteem!, NTSC TV toestel, radio en CD speler.

Dus misschien heb je gelijk en zou ik nog liever een 4e generatie Cosmo voor mijn deur hebben staan dan een RX5.

Hier in België is momenteel 1 model ingeschreven dus lijkt het zelfs haalbaar. Alhoewel het model in België een 13B blokje heeft denk ik.
                                Geproduceerd tot 1995, dus met wat geluk haal je nog eentje die slechts 15 jaar is. Voor een mazda wil dit zeggen dat hij nog niet halverwege zijn levensyclus zit ;-)
                                Kenner zou ik mijzelf zeker niet noemen hoor
                                Hooguit een interesse in oudere Japanse wagens die in Europa niet of nauwelijks bekend zijn (om een paar te noemen: Datsun 610, Toyota Cressida en Century, oude Nissan Skyline (pakweg pré-R32), Mitsubishi GTO (al is die wel iets meer bekend hier),...) en lees regelmatig op fora en blogs waar de Japanse auto-industrie voorbijkomt.

Meer info over de Cosmo in België?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter

Comment

• 767B

787B

Comment

Meer info over de Cosmo in België?
                                      Erwin uit Turnhout:
                                      http://www.everyoneweb.com/mazda/

En 't is een dikke 20B!!!
                                      KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
                                        Beide modellen staan ook al eventjes in de toonzaal en de CX-9 die binnenkort ook naar België komt is nergens te bespeuren.
                                        Het was ook nooit de bedoeling om die grootschaals in te voeren.
                                        Ze hebben even ter beschikking gestaan om te bestellen, maar dat kan nu ook niet meer.
                                        I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
                                          Het was ook nooit de bedoeling om die grootschaals in te voeren.
                                          Ze hebben even ter beschikking gestaan om te bestellen, maar dat kan nu ook niet meer.
                                          bestellen kan nog altijd, maar niet via Belgische dealers zal je bedoelen

Comment

Working...
                                          X