Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarjuist geprobeerd om 1 van de rammeltjes aan m'n kar op te lossen.

Rond 2200 toeren/minuut (natuurlijk het toerental waar ge bij rustig rijden continue zit: 50 per uur in 4de en 70 in 5de) had ik een zeer irritant gerammel/gezoem dat van onder m'n dashboard leek te komen.

Al een paar keer gelezen dat dat waarschijnlijk de leidingen van de verwarming zouden zijn die trillen tegen het schutbord (op de plaats waar ze uit de motorruimte het interieur binnenkomen) maar er werd nergens gezegd welke leidingen dat juist zijn...niet handig. Ondertussen foto gevonden en de leidingen vastgezet met spanbandjes.

Morgen de test, hopelijk nu stilte (nu ja, 1 rammeltje minder...) in het interieur.
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
      Daarjuist geprobeerd om 1 van de rammeltjes aan m'n kar op te lossen.

Rond 2200 toeren/minuut (natuurlijk het toerental waar ge bij rustig rijden continue zit: 50 per uur in 4de en 70 in 5de) had ik een zeer irritant gerammel/gezoem dat van onder m'n dashboard leek te komen.

Al een paar keer gelezen dat dat waarschijnlijk de leidingen van de verwarming zouden zijn die trillen tegen het schutbord (op de plaats waar ze uit de motorruimte het interieur binnenkomen) maar er werd nergens gezegd welke leidingen dat juist zijn...niet handig. Ondertussen foto gevonden en de leidingen vastgezet met spanbandjes.

Morgen de test, hopelijk nu stilte (nu ja, 1 rammeltje minder...) in het interieur.

DAT is interessant
      Ik heb dat ook. Wel voornamelijk bij koude motor, maar dan rij ik ook rustiger.

Linkje?
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Uhu, vooral als hij koud staat

Vlak aan de peilstok dus.

In dit topic spreken ze wel van hogere toerentallen (2700-3000), maar bij mij zat er speling op dus het kan geen kwaad om het te proberen he

Comment

• Oh, makkelijk! Morgen eens voelen
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• 221 pk
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Uhu, in de volgende Evo zou een test ervan staan (samen met de NC met supercharger).
              Daar kunt ge al serieus wat auto's mee lastigvallen

Maar zoals in de reacties wordt gezegd:
              • wat wordt met de wagen zelf gedaan qua roest/rubbers/...
              • optimistische pk's volgens de kenners
              • 2de hands zijn veel MX5 Turbo's te koop voor véél mooiere prijzen
              • ...
              Plus in België ook niet simpel (doenbaar in bepaalde gevallen...maar blijft zeer moeilijk)
              Deze hebt ge waarschijnlijk ook al gezien (was al een bekende MX5 toen hij nog bij de vorige eigenaar zat, die zat ook op verschillende fora) en dan hebt ge die van Jemme ook nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten

Stuurtje
                  Zeteltjes met kuipjes-mod

Er staat trouwens een setje op kapaza (of 2dehands ofzo), maar ge hebt geen interesse zeker?

Oohja, in het reeksje "things I love": Spanbandjes
                  De 2 leidingen aan elkaar vastgemaakt zoals op de foto van een paar posts terug ==> trilling weg en dus zat ik deze morgen als een idioot te grijnzen

Comment

• Euhm...miljaar...
                    Zo simpel: wat OEM-lipje, lager en velgen. Enige dat er nog bij mag/moet is een Rollbar en fatsoenlijke kuipjes

(opnieuw) RPF1's, Garage Vary-lip (knap, maar alleen op stevig verlaagde karren), Zoom Fuel Lid (€€€), Nardi Classic 330, 1 kuipstoel, Garage Vary achterlichten (€€€),... Niet mis

Ik doe dat niet express hoor, de hele tijd Enkei RPF's posten...'t is gewoon dat veel knappe MX5'jes daarop rijden

Comment

• Hier weet ook niemand waar ik mistlampen voor een mx5 nb-fl kan vinde? deze lijken extreem zelfzaam en de nieuwprijs ligt op 171€ per stuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door devx Bekijk Berichten
                        Hier weet ook niemand waar ik mistlampen voor een mx5 nb-fl kan vinde? deze lijken extreem zelfzaam en de nieuwprijs ligt op 171€ per stuk
                        Dat ga je hier zeker vinden: http://www.ilmotorsport.de

+ snelle levering.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Een MX5 is de enige auto tesamen met een Ferrari die ik in het rood zou willen maar laat die dan metallic rood zijn dan is hij nog eens te meer

(Trouwens, de prijsofferte voor de opvolger van mijn huidige auto is trouwens ook voor een rode )

Comment

• Ik heb een stage bij Jesco geboekt omdat ze daar Mazda's gebruiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                              (Trouwens, de prijsofferte voor de opvolger van mijn huidige auto is trouwens ook voor een rode )
                              Hé, wat zit jij dat zo subtiel ertussen te strooien soms
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Leuk!

Ik wist niet dat deze bestonden, met een schuifdak zou dit erg dik zijn!

Comment

• Mini-XK8

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                  Hé, wat zit jij dat zo subtiel ertussen te strooien soms

Comment

Uhu, vooral als hij koud staat

Vlak aan de peilstok dus.

In dit topic spreken ze wel van hogere toerentallen (2700-3000), maar bij mij zat er speling op dus het kan geen kwaad om het te proberen he

Damn, beste fix ooit

Pakken stiller nu! Voelt kwalitatiever
                                    Ik heb de indruk dat ie niet alleen resoneerde/trilde rond 2000 rpm, maar zelfs ook meedreunde bij +5000 toerentallen.
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Damn, beste fix ooit
                                      Moh, echt he

Eindelijk van dat ellendige geluid af

Comment

• 4 van de 24 exemplaren tesamen

De Le Mans BBR, gemaakt ter ere van de overwinning van Mazda.
                                        Verschillen met de standaard MX5 waren onder meer:
                                        • Kleurschema van de winnende wagen...dat irl toch niet echt aansloeg, uiteindelijk zijn een aantal wagens zelfs al herspoten voordat ze verkocht werden omdat ze er anders geen kandidaten voor vonden
                                        • cosmetische dingen zoals de bumper...opnieuw hate it or love it. Persoonlijk ook niet echt fan van
                                        • BBR-kit voor de motor, hetzelfde BBR dat nu weer wat aandacht krijgt omdat ze een "gereviseerde" NA MX5 aanbieden met 200pk dmv een turbo. De Le Mans kreeg de originele turbo-kit die goed was voor 150pk (maar vooral een pak extra koppel tov een stock MX5)
                                        Zeldzaam, behoorlijk snel...maar ik zou toch passen denk ik

Comment

4 van de 24 exemplaren tesamen

De Le Mans BBR, gemaakt ter ere van de overwinning van Mazda.
                                          Verschillen met de standaard MX5 waren onder meer:
                                          • Kleurschema van de winnende wagen...dat irl toch niet echt aansloeg, uiteindelijk zijn een aantal wagens zelfs al herspoten voordat ze verkocht werden omdat ze er anders geen kandidaten voor vonden
                                          • cosmetische dingen zoals de bumper...opnieuw hate it or love it. Persoonlijk ook niet echt fan van
                                          • BBR-kit voor de motor, hetzelfde BBR dat nu weer wat aandacht krijgt omdat ze een "gereviseerde" NA MX5 aanbieden met 200pk dmv een turbo. De Le Mans kreeg de originele turbo-kit die goed was voor 150pk (maar vooral een pak extra koppel tov een stock MX5)
                                          Zeldzaam, behoorlijk snel...maar ik zou toch passen denk ik
                                          Prachtig!!!, mijn mx 5 ligt aan de " druppelaar " en moet zeggen : mooie uitvinding
                                          truth is in the eye of the beholder

Comment

Working...
                                          X