Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
    Hopelijk is dat zo. Volgende 6 eind 2012?
    Eerste helft van 2013, naar 't schijnt.
    De journalisten die er al mee gereden zijn, zijn onder de indruk.
    Vooral van de Sky-D met Sky-drive. Prestaties waarop een V6 diesel jaloers op zou zijn...
    Laat ons hopen dat we dat nog mogen meemaken.... en dat mazda's dan nog in België geïmporteerd worden.
    KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
      Zelfs een NC kan er iets of wat deftig uitzien!

Echt wel lekker, ook al is het een witte
      Geschift lekker.

Comment

• True, maar ik zou liever een soft-topversie hebben ipv deze hardtop-dinges.
        Voor de rest is die dik in orde, knapste NC die ik tot nu toe al gezien heb
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Die nc spreekt mij net het meeste aan, vooral de facelift en dan met hardtop

2.0 met 6 bak

Jammer dat mx5's zo duur blijven 2de hands.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            Die nc spreekt mij net het meeste aan, vooral de facelift en dan met hardtop

2.0 met 6 bak

DUUR ??????
            Een NC van 4jaar oud vind je zonder probleem onder de 12.000€
            2014 Porsche Boxster 981
            2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

True, maar ik zou liever een soft-topversie hebben ipv deze hardtop-dinges.
              Voor de rest is die dik in orde, knapste NC die ik tot nu toe al gezien heb
              IK heb de 2 gehad, de ST (soft-top) vind ik wel mooier maar de RC (hard-top) is wel praktischer en maakt het mogelijk om meer open te rijden daar de top niet moet drogen voor dat je hem open doet.

Bij een ST moet je in feit wachten tot dat het dak droog is voor dat je hem mag neerklappen, dat staat zo in het boekje en als je da tniet doet (bij alle cabrio's) krijg je strepen in het stof.
              Bij de RC kan je hem rap afvegen of snel rijden en opendoen
              Dus kan je veel gemakkelijker open doen tussen 2 regenbuien ... wat in belgie niet zeldzaam is hé !
              2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Lang leve het vinyl-dak van de NA
                Zo lang ge mijn vochtige dak niet dagenlang geopend laat, hebt ge nergens last van (anders eventueel wat schimmel ofzo?). Het zou me verbazen dat dat met een goed verzorgde (waterafstotendheid enzo) stoffen kap dat anders zou zijn.

Maar ik vind het "het regent voortdurend in België" in het algemeen ook dikke zever, het aantal dagen dat ik noodgedwongen dicht moest rijden owv het weer is klein.

Comment

Die nc spreekt mij net het meeste aan, vooral de facelift en dan met hardtop

2.0 met 6 bak

Facelift ja, de snuit op zich is al een serieuze verbetering.
                  RC of PRTH(Power Retractable HardTop) hoeft voor mij niet

Comment

Lang leve het vinyl-dak van de NA
                    Zo lang ge mijn vochtige dak niet dagenlang geopend laat, hebt ge nergens last van (anders eventueel wat schimmel ofzo?). Het zou me verbazen dat dat met een goed verzorgde (waterafstotendheid enzo) stoffen kap dat anders zou zijn.

Maar ik vind het "het regent voortdurend in België" in het algemeen ook dikke zever, het aantal dagen dat ik noodgedwongen dicht moest rijden owv het weer is klein.
                    Vinyl?
                    Persoonlijk vind ik het echt lelijk maar dat is persoonlijk en niet echt van belang.
                    Het probleem met vinyl is dat het stroef wordt bij koud weer en dat het niet aangeraden is hem open te doen als de temperatuur te laag zijn omdat het vinyl zou kunnen 'krakken'

Ik reed tot 1 maand geleden 50.000km per jaar met de mx-5 (nu heb ik een andere wagen voor lange afstanden) en ik heb toch veel regen gezien hoor
                    Zelf tijden ritten met de club komen wij af en toe een regenvlag tegen... dus eventje dicht doen, maar met een NC wil je het goed doen dan moet je wachten dat het dak droog is om op termijn geen strepen te krijgen, niet bij een RC
                    2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                      Vinyl?
                      Persoonlijk vind ik het echt lelijk maar dat is persoonlijk en niet echt van belang.
                      Lelijker misschien
                      trouwens, reden te meer om dakloos te rijden

Het probleem met vinyl is dat het stroef wordt bij koud weer en dat het niet aangeraden is hem open te doen als de temperatuur te laag zijn omdat het vinyl zou kunnen 'krakken'
                      Mijn regel is: zo lang er geen bevroren laagje over de kap zit (door dauw of weet ik veel) en ge de kap rustig neer laat gaan (tot ge een beetje weerstand voelt, en dan gewoon op het gemak de zwaartekracht z'n werk laat doen) kan de kap geopend worden.
                      Al regelmatig de kap open en toegedaan bij koude en (bijna) vriestemperaturen.

Voorlopig nog geen nieuw kap nodig gehad

Ik reed tot 1 maand geleden 50.000km per jaar met de mx-5 (nu heb ik een andere wagen voor lange afstanden) en ik heb toch veel regen gezien hoor
                      Zelf tijden ritten met de club komen wij af en toe een regenvlag tegen... dus eventje dicht doen, maar met een NC wil je het goed doen dan moet je wachten dat het dak droog is om op termijn geen strepen te krijgen, niet bij een RC
                      Moet dat echt volledig droog zijn? Niet in de zin van "mijn handleiding zegt dat" maar echt irl.
                      Een deftig verzorgde kap met een goede waterafstotende beschermlaag kan volgens mij toch moeilijk strepen krijgen van vochtigheid, dat water ligt letterlijk erbovenop dan.

Een stoffen kap die nauwelijks of niet volledig onderhouden wordt ("wat sop van de auto te wassen eroverdoen"), dat die strepen kan krijgen, daar volg ik u volledig in

Soit, ik blijf erbij: In België regent het niet vaak (...hard genoeg om de kap dicht te doen)

Comment

DUUR ??????
                        Een NC van 4jaar oud vind je zonder probleem onder de 12.000€
                        zwaar boven budget

is wel veel vanaf ja, maar bv eentje van wat ouder houdt toch goed zijn waarde vind ik, ik had ze goedkoper verwacht. Maar ik kijk misschien teveel nr auto's zoals in mijn avatar
                        Last edited by GeeZer; 29/01/2011, 00:17.

Comment

• Toch vrij positief dat ze hun waarde goed behouden, nee?
                          I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• ligt eraan of ge koopt of verkoopt he

Comment

ligt eraan of ge koopt of verkoopt he
                              Niet echt, want hetgene je koopt ga je wsl ook ooit terug verkopen.
                              Tenzij je van plan bent met de auto te rijden tot hij uit elkaar valt...
                              KLIK |&| KLAK

Comment

• Goede prijs of niet: http://www.2dehands.be/autos/autos/m...-86800316.html

Maat van mij heeft interesse.

Comment

• Tip , ga eens langs bij Mazda Cools , misschien heeft hij nog nieuwe pre-facelifts staan . Met wat opleg heb je een nieuwe .
                                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                    Tip , ga eens langs bij Mazda Cools , misschien heeft hij nog nieuwe pre-facelifts staan . Met wat opleg heb je een nieuwe .
                                    Cools is een super garage
                                    2014 Porsche Boxster 981

Comment

Cools is een super garage
                                      Idd Daar 3 mazda's gekocht en nog steeds tevreden .

Comment

• Afgelopen zaterdag de Mazda-eer weer hoog gehouden.

Ronde door Vlaanderen 2011
                                        Winnaars algemeen en in de Tourklasse.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                          Afgelopen zaterdag de Mazda-eer weer hoog gehouden.

Ronde door Vlaanderen 2011
                                          Winnaars algemeen en in de Tourklasse.

Je mag wel eens lachen , hoor .

Comment

Working...
                                          X