Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hoe zalig is dit:
Niks museum, privécollectie of stofhappen in een vergeten hoekje voor Mazda’s met een glansrijke racecarrière, maar hangen met de meest bijzondere racers van weleer in de krochten van Mazda’s research centrum. Ja, daar staat héél mooi spul. Die ‘kelder’ bevindt zich niet in Japan, maar in Irvine, Californië en is een ware hemel voor iedere […]
Comment
-
Vraagje voor de specialisten.
Ik rij sinds enkele weken met een Mazda 3 BL (2009) met 1.6 CDVi.
Dat is de DLD-416 motor met 109pk.
Ik was aan het nadenken om die eventueel te laten chippen, klein beetje meer koppel en wat extra pk's zouden fijn zijn.
Ik rij zeker niet ultrasportief en belast de motor bijna nooit maximaal, dus ik veronderstel wel dat de andere onderdelen dit gaan aankunnen.
Nu kwam de vraag van een chiptuner of ik zeker was dat de laatste versie van de software op deze motor zat.
Nu is mijn vraag dus of er effectief ooit een softwareupdate voor dit blok uitgekomen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenVraagje voor de specialisten.
Ik rij sinds enkele weken met een Mazda 3 BL (2009) met 1.6 CDVi.
Dat is de DLD-416 motor met 109pk.
Ik was aan het nadenken om die eventueel te laten chippen, klein beetje meer koppel en wat extra pk's zouden fijn zijn.
Ik rij zeker niet ultrasportief en belast de motor bijna nooit maximaal, dus ik veronderstel wel dat de andere onderdelen dit gaan aankunnen.
Nu kwam de vraag van een chiptuner of ik zeker was dat de laatste versie van de software op deze motor zat.
Nu is mijn vraag dus of er effectief ooit een softwareupdate voor dit blok uitgekomen is.
Dergelijke vragen stel je best bij een Mazda garage.
Comment
-
Nieuwe 1.5 SKyActiv-D
- reeds euro6 norm.
- 105pk bij 4000rpm (is dit niet hoog voor een diesel?)
- 250Nm koppel beschikbaar tss 1500 en 2500
Eerst beschikbaar in de nieuwe 2.
En hopelijk ook zo snel mogelijk in de nieuwe 3, waarom zelfs niet in de nieuwe 6?
Of heiligschennis ten top, in de nieuwe MX5?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZou niet weten waarom dat heiligschennis zou zijn om die in de nieuwe MX-5 te stelen. Die zal een pak lichter worden waardoor deze motor ook wel tot z'n recht zal komen.
Wel mogen ze die dan opkietelen naar zo'n 115 á 120pk.
Meestal kiest Mazda voor minder PK's uit een blok te halen om zo de betrouwbaarheid te verhogen.
Uit de 2.2d kunnen ze ook met sprekend gemak +200 halen, toch zullen ze dat bij Mazda niet snel doen.
Van mij mag het trouwens hoor, die 1.5 in de MX5.
Zuinig, licht, redelijk wat koppel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenZou voor mij toch heiligschennis zijn, een diesel in een MX-5. Maar ja, de dag van vandaag is er niets meer heilig.
En wat bedoel je met hoog? Die 105 pk of de 4000 RPM?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenDe 4000rpm. Dacht dat diesels vaak iets voorbij de 3000rpm hun max. pk al leverde.
Comment
-
All-new Mazda MX-5 emerges in first teaser image within weeks of official reveal
The first teaser image of Mazda's fourth-generation MX-5 has surfaced three weeks ahead of its official global reveal early next month.
Although it's draped by a thin veil, the rear side angle seen in the image reveals key design details for the first time, including the familiar long-bonnet silhouette that's been synonymous with the world's top-selling two-seat sports car since its inception in 1989.
However, adding weight to recent comments by senior Mazda executives that the Mk4 MX-5 "will look nothing like" the model it replaces is the appearance of far more muscular sheet metal.
The more aggressive body shell design is clearly evident in a higher, more square rear decklid complete with what appears to be a subtle bootlid spoiler, lending more of a wedge shape to its side profile.
Further aggression is added by bulging wheel-arches and more pronounced rear shoulders behind what looks like a smoother fabric soft-top profile.
Although the front- and rear-end designs cannot be seen, they're also likely to be less effeminate than the designs they replace.
As we've reported, the new MX-5 will make its simultaneous world premiere at Monterey in California, Barcelona in Spain and Maihama Amphitheater near Tokyo's Disneyland in Japan on September 3.
It will then make its global public debut at the Paris motor show a month later on October 2, before being launched around the world early next year – 25 years after the first MX-5 was released.
The next MX-5 will be based on an all-new platform – the first rear-wheel derivative of Mazda's latest SKYACTIV chassis architecture – and should be powered by new 1.5- and 2.0-litre SKYACTIV direct-injection four-cylinder petrol engines.
Kerb weight will return to below 1000kg for the first time since the original NA series, and Mazda has hinted pricing will also reduce – potentially from under $40,000.
Comment
-
Following a reborn RX-7 in 2017, Mazda is planning something special for its centenary in 2020
More than a decade has passed since Mazda offered a high-performance sports car, the turbocharged RX-7 rotary, but there are now very positive noises from within the company that it plans to deploy not just a reborn RX-7 in 2017, but potentially another game-changing sports car to celebrate its 100th birthday in 2020.
With record profits of just over $1.41 billion in the last Japanese financial year (ending March 31, 2014), the Japanese car-maker is once again investing serious capital into the research and development of high-end 'halo' sports cars.
As we've previously reported, Mazda has registered both the RX-7 and RX-9 nameplates with the Japanese trademark office, and it is expected a new RX-7 will be launched in 2017 to coincide with the Mazda Cosmo rotary-engined sports car's 50th anniversary.
Although Yasuhiro Aoyama, Mazda's General Manager of Global Sales and Marketing, refused to confirm the RX-7 or RX-9, he conceded to motoring.com.au that "this is a very fantastic idea, 2017, [for] a new rotary."
"Fascinating," he remarked with a grin.
"We celebrate the anniversary of rotary in 2017; 50 years. Then 2020 is the Olympics in Tokyo and the 100th anniversary of Mazda," he added.
Although the he wouldn't be drawn on whether we'll see a proper supercar in 2020, Mazda's global marketing and sales boss said "We will defy convention" and noted that the 2020 Tokyo Olympics would shine the spotlight on all things Japanese, while giving the economy much-needed stimulus.
Rivals such as Nissan already have the GT-R NISMO supercar, while the next generation of Japanese supercars will incorporate hybrid technology to meet increasingly strict emissions regulations. Toyota is planning a new sports car for 2017 in conjunction with BMW, while Honda will unleash the fiery NSX hybrid supercar in 2015.
However, Aoyama-san remarked that Mazda doesn't necessarily need a hybrid performance car to remain relevant, noting that the Jinba Ittai ethos – the connection between car and driver – will be the driving force behind any future sports cars.
"We have our own definition of sports and our own definition of how to get Jinba Ittai, the oneness between car and driver – and we do not have to necessarily compete with segments or competitors," he said.
"We won't follow them just for the sake of it.
"We are indifferent to the successes that our rivals are making; we need to make our own success and forge our own way forward."
Clearly Mazda has grand plans for its two big celebrations in 2017 and 2020, and Aoyama said the new MX-5's scalable rear-drive platform could be used for new sports cars, noting the roadster's "chassis may imply future directions [of new cars]".
Above all else they will have to be lightweight, he says, which will also serve to keep CO2 emissions low.
"Lightweight is one of the core elements for our sports cars to have high performance, so all of the vehicles for the next generation will be like this," he stated.
Images: Holiday Auto Magazine
Comment
-
Ik begrijp niet dat ze de wankelmotor weer gaan aanbieden in de toekomstige RX-7. Die heeft altijd al meer nadelen dan voordelen gehad. Liever zie ik een geblazen 2.0 skyactiv met turbo met een vermogen rond de 250pk.
Gaat weer op een flop uitdraaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk begrijp niet dat ze de wankelmotor weer gaan aanbieden in de toekomstige RX-7. Die heeft altijd al meer nadelen dan voordelen gehad. Liever zie ik een geblazen 2.0 skyactiv met turbo met een vermogen rond de 250pk
Da's een grote verjaardagsfuif geven zonder de jarige uit te nodigen.
De wankelmotor heeft nog steeds een tamelijk grote fanbase (zeker in US, Japan en Australië). En terecht want de motor heeft ook voordelen.
Zo is zijn gewicht/vermogen-verhouding zeer sterk, werkt hij zo goed als trillingsvrij, is hij ontzettend klein en dus zeer laag in te bouwen waardoor je een lager zwaartepunt krijgt, kan je hem ook gemakkelijker zo positioneren voor een perfecte 50/50 gewichtsverhouding en zit hij nog steeds veel simpeler in elkaar waardoor het nog steeds relatief eenvoudig is om zelf aan een wankelmotor te werken.
De wankel heeft volgens mij nog een schitterende toekomst voor zich.
Hij werkt namelijk perfect op waterstof. Een wankel presteert volgens mij ook het beste bij een vast toerental waardoor hij in de toekomst mss wel eens ingezet gaat worden om van waterstof elektriciteit op te wekken en zo auto's te laten rijden.
Mazda heeft de 16X wankel trouwens nog liggen. Enkele jaren geleden zo goed als klaar maar door de crisis in geen enkel model terecht gekomen.
300pk. En geen turbo waardoor het gewicht van de motor extreem laag ligt.
Goh, waarom planten ze dat ding zelfs niet in de MX5????
Comment
Comment