Dat bedoel ik, 50j. en die motor staat nog steeds niet op punt. Met moeite haalt die de 100.000km. En dat zuipen krijgen ze hem ook niet afgeleerd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Dat is inderdaad nog een probleem bij wankelmotor, en daarom is hij vooral geschikt voor liefhebbers.
Na het stevig doorrijden zou je hem eerst even stationair moeten laten draaien voor je hem stil legt. Doe je dat niet (vaak om praktische redenen) dan heb je idd vaak al voor de 100.000km problemen.
Liefhebbers halen met weinig maar correct onderhoud 300.000km
Op dit moment is een gewone wankel op benzine veel minder geschikt als daily, daar heb je overschot van gelijk in.
Maar in mijn ogen wil dat niet zeggen dat je die grote fanbase die je hebt niet mag verwennen en tegelijk je imago hoog houden (fuck de rest, wij doen ons ding).
En met een wankel is nog zoveel progressie dat het er alleen maar serieus kan verbeteren.
2020, dan is het tijd voor een midlife-crisis. Laat die RX9 maar komen !!!!Last edited by severijns; 22/08/2014, 10:52.
Comment
-
Merkimago is zwaar overroepen. Kijk eens naar Porsche. Toen de Cayenne kwam schreeuwde iedereen moord en brand want dat was een verloochening van het merk. Tegenwoordig maken ze daar meer tractors dan sportwagens.
BMW met z'n zescilinders. Vroeger was alles vanaf een 2.0L een zesser, nu quasi alleen nog maar geblazen viercilinders.
Mercedes met z'n A en B-klasse. Gedaan om meer jong volk te krijgen. Heb ze allebei gereden een paar weken terug. Gewoon onwaardig voor het merk. Afwerking vond ik niet alles, veel bandengeruis enz...
Als er een nieuwe RX-7/9 komt met een geblazen viercilinder (of een nieuw ontwikkelde zescilinder of eentje geleend van een ander merk) dan zou ik die serieus overwegen en vele anderen met mij. Komt die met een wankel dan laat ik hem staan. Ge kunt wel een wagen ontwikkelen voor een kleine groep liefhebbers maar daar gaat ge niet veel winst mee draaien.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenNog 2 dagen tot de voorstelling van de nieuwe MX-5.
Comment
-
Als we morgen wakker worden, weten we eindelijk hoe de nieuwe Mazda MX-5 eruit ziet. Maar wat als we je vertellen als je ‘m allang gezien hebt? De kans is namelijk groot dat dit ‘m is. De renders zouden namelijk afkomstig zijn van Seth Elson. Nu zegt deze naam je waarschijnlijk niet zoveel, maar een […]
Comment
-
-
Japanese brand to stage global reveal of its all-new baby SUV in just three weeks
Mazda will unveil its first compact SUV at next month's Los Angeles motor show, motoring.com.au has learned.
The all-new CX-3 will make its world-first appearance at the final major motor show of 2014, before going on sale globally next year.
Mazda Australia refused to comment on the surprise news from our Japanese sources, who have confirmed the long-awaited Mazda2-based crossover is indeed just three weeks away from its international premiere.
It will debut in LA alongside a facelifted version of the larger CX-5, Australia's top-selling SUV, and a third, as-yet-unnamed world premiere from Mazda.
The CX-3 will be the Japanese brand's first direct rival for small SUVs like the Hyundai ix35, Subaru XV, Holden Trax, Mitsubishi ASX, Nissan QASHQAI and JUKE, Volkswagen Tiguan and Ford EcoSport.
The fastest growing new vehicle segment will also be joined in 2015 by the all-new Honda HR-V, Jeep Renegade, Renault Captur and Suzuki Vitara, plus a redesigned ix35 and, in early 2016, Fiat's all-new 500X. Toyota and Kia are also likely to join the pint-size soft-road brigade in coming years.
Based on the third-generation Mazda2 hatchback to be launched in Australia next week, the five-door CX-5 wagon will share the same new SKYACTIV chassis, powertrains and technologies.
That means a higher ride height, new body panels and chunkier offroad-style appendages, as indicated by our rendering, and a new 1.5-litre four-cylinder petrol engine delivering about 80kW and 140Nm.
As for the new 2, transmission options will include six-speed manual and automatic transmissions, and the CX-3 is also likely to be a front-wheel drive only model.
Like the next Mazda2, the CX-3 should be available in up to three equipment grades, fitted with a host of advanced technologies including i-ACTIVSENSE safety aids and MZD Connect infotainment.
It's not clear whether the CX-3 will be produced in Thailand alongside Australia's Mazda2, or together with the Japanese- or Mexican-built Mazda2.
Either way, given the existing CX-5 currently opens at $27,880, CX-3 pricing will be competitive with its rivals, starting from under $25,000.
As we reported earlier this month, Mazda is planning a new model avalanche over the next few years.
Having launched the all-new CX-5 and new Mazda6 and Mazda3 since 2012, Mazda has said its new 2 would be the first of five new models by March 2016.
The next will be the lighter, smaller and cheaper new fourth-generation MX-5 roadster, which launches here with a downsized 1.5-litre engine priced from under $40,000.
After the CX-3 will come a redesigned CX-9 large SUV – the final Mazda model to be given the SKYACTIV treatment, including a downsized 2.5-litre turbo engine – and a new Mazda5 people-mover, which remains unlikely for Australia.
Beyond that from later in 2016, however, Mazda is understood to be planning a host of sports and green models, including a Mazda6 coupe, MPS versions of the Mazda2, 3 and 6, and a diesel-hybrid Mazda6.
A successor for the Japanese market's previous Mazda2-based Verisa premium compact model has also been rumoured, along with an all-new Mazda1 for emerging markets, also based on the new 2.
But Mazda's move to its next-generation SKYACTIV II technologies from 2018 is also expected to bring the Japanese car-maker's first all-electric and plug-in hybrid powertrains, the latter employing rotary range-extender technology from the previous Mazda2 PHEV concept.
However, Mazda's renaissance will be complete by 2020 – its centenary year – when it will reincarnate its trademark rotary-powered coupe as the all-new RX-9 flagship.
The long-overdue RX-7 replacement will emerge in concept form as early as 2017 – when Mazda's original Cosmo Sports rotary turns 50 – powered by a 335kW-plus two-stage turbo hybrid powertrain.
bron: www.motoring.com
Comment
-
Ziet er een mooie 6 uit. Let even op roest aan de binnen kant van de wielkasten en de binnen kant van de kofferklep. Daar kunnen ze soms wat last van hebben.(Binnen kant kofferklep had ik last van) Distributieriem heeft hij niet is een ketting dus daar moet je niet op letten. Succes met wat je beslist en laat het ons even weten.Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk BerichtenZiet er een mooie 6 uit. Let even op roest aan de binnen kant van de wielkasten en de binnen kant van de kofferklep. Daar kunnen ze soms wat last van hebben.(Binnen kant kofferklep had ik last van) Distributieriem heeft hij niet is een ketting dus daar moet je niet op letten. Succes met wat je beslist en laat het ons even weten.
ik heb die van mij een heel stuk goedkoper gevonden maar wel een benzine, minder km, paar opties meer, ...
moet je zeker eens een proefrit mee maken, en zeker niet te lang wachten want ze gaan heel vlug weg
veel succes
extra leesvoer : Mazda6 Forum • Forumoverzichthttp://www.mazda6forum.nl/forum
Comment
Comment