Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Hopelijk wel met een 2.0 of 2.5 turbo ipv de zoveelste keer proberen de wankelmotor weer te herlanceren.
    Jeuj voor de liefhebbers maar helaas voor jouw vrees ik daar toch voor.
    Concept is inderdaad voor 2017 omdat het dan exact 50 jaar geleden is dat de Cosmo Sport gelanceerd werd.
    Sommigen dromen van een RX7 in 2017 en een RX9 in 2020, wat wel kan aangezien de nieuwe RX7 op het onderstel van de MX5 zou staan.
    Maar persoonlijk geloof ik eerder in een concept in 2017 en een productieversie in 2020.
    In 2020 viert mazda zijn 100-jarig bestaan (in 1920 werd Toyo Cork Kogyo opgericht, het werd pas in 1931 Mazda, maar dan kunnen we 11 jaar later nog eens feesten hé) en worden de Olympische spelen in Japan georganiseerd. En dan mag er wel eens een folieke komen.

    Maar RX betekent bij mazda dat er een wankelmotor in zal liggen. Dat ze eventueel zoals vroeger 2 varianten bouwen en enkel die met wankelmotor RX noemen zou prima zijn, maar een RX zonder wankelmotor.....

    Tegen 2020 hoop ik wel dat we bvb qua waterstof al enorm ver zitten en dat de RX7 een wankelmotor bevat op waterstof die op die manier elektriciteit opwekt. Een wankelmotor is hiervoor ideaal. Hij draait al vlekkeloos op waterstof (denk aan de Premacy & RX8 Hydrogen RE) en is dé perfecte motor om voortdurend op eenzelfde toerental te laten werken.
    KLIK |&| KLAK

    Comment


    • Op bovenstaande foto wordt de RX7 uit 2002 vergeleken met die van 2017.
      Maar 2002 verschilt toch amper met de originele FD uit 1992.
      Dus 25 jaar na de introductie van de laatste RX7 zouden ze een nieuwe (concept) presenteren.
      Kwestie van mensen op hun honger te laten zitten kan dat tellen
      KLIK |&| KLAK

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
        Mazda Releases...Reassuring Statement On Emissions Compliance


        Sometimes you really do have to strike while the iron is hot and that's exactly what Mazda is looking to do by releasing this statement regarding this entire emissions fiasco.


        When you're constantly battling against strong rivals on all continents, you need all the help you can get in order to find an edge, any edge, and win more customers.


        So by reassuring people that their company doesn't use any illegal software and that their vehicles aren't cheating on their emissions tests, the Japanese manufacturer comes off looking not just confident, but also clean.


        Here's what Mazda stated:


        "In compliance with the law, Mazda works hard to ensure that every gasoline and diesel engine it makes fully complies with the regulations of the countries in which they are sold. Mazda never uses illegal software or defeat devices. Mazda's customers may rest assured that their vehicles are fully compliant with all regulations.


        Now and into the future, Mazda remains committed to improving fuel efficiency and reducing CO2, as well as making exhaust emissions as clean as possible, while continuing to offer driving pleasure. Mazda will continue developing new technologies and working towards achieving “ideal combustion” in the internal combustion engine.


        A number of countries around the world are investigating new homologation testing methods based on real driving conditions, such as Worldwide harmonized Light-duty Test Cycles and Real Driving Emissions. Mazda supports these initiatives and will cooperate with any requests from authorities."


        The fact that Mazda came out with this statement at such a difficult time for the automotive industry means that they're either very clean or very confident that no "irregularities" will ever be found as far as they're concerned.


        There's no reason not to trust them on this issue, therefore it wouldn't make sense for them to draw this much attention to themselves only for us to find out later on that Dieselgate is some worldwide conspiracy.

        bron: carscoops
        Ik geloof hen wel. In de Japanse cultuur is geen plaats voor leugenaars en bedriegers. In de Duitse duidelijk wel.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Ik geloof hen wel. In de Japanse cultuur is geen plaats voor leugenaars en bedriegers. In de Duitse duidelijk wel.
          Ook bvb een verklaring waarom de afgelopen jaren in alle tests blijkt dat de op papier minst zuinige skyactiv-d in de testen toch als zuinigste geboekt wordt.
          Niet (alleen) omdat rightsizing lijkt te kloppen ivm downsizing maar misschien ook omdat mazda testresultaten niet beïnvloedt.
          KLIK |&| KLAK

          Comment


          • De meeste mensen willen dan ook bedrogen en belogen worden.
            Misschien is dat de vertaling van 'premium'.

            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Ik geloof hen wel. In de Japanse cultuur is geen plaats voor leugenaars en bedriegers. In de Duitse duidelijk wel.

              Japanners liegen niet zeker???
              Je zou al serieus verbaast zijn, het is juist het tegengesteld
              2014 Porsche Boxster 981
              2015 BMW serie 2 Cab 220d

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                Japanners liegen niet zeker???
                Je zou al serieus verbaast zijn, het is juist het tegengesteld
                Verklaar U nader

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Verklaar U nader
                  De japans "werk" mentaliteit is niet deze van heerlijkheid maar van onderdanigheid en trouw.
                  Een bediende zal zonder probleem liegen om zijn baas of de firma te dekken....
                  Er is geen ethiek van heerlijkheid en ik spreek over eigen ervaring, doofpot is daar een gewone zaak



                  nb:
                  Mazda is bekend om de officiele prestatie cijfers aan te passen aan de hierarchie in hun gamma. (elke grotere versie moet beter presteren dan de lagere, maar dat is zo niet in testen)
                  2014 Porsche Boxster 981
                  2015 BMW serie 2 Cab 220d

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                    De japans "werk" mentaliteit is niet deze van heerlijkheid maar van onderdanigheid en trouw.
                    Een bediende zal zonder probleem liegen om zijn baas of de firma te dekken....
                    Er is geen ethiek van heerlijkheid en ik spreek over eigen ervaring, doofpot is daar een gewone zaak



                    nb:
                    Mazda is bekend om de officiele prestatie cijfers aan te passen aan de hierarchie in hun gamma. (elke grotere versie moet beter presteren dan de lagere, maar dat is zo niet in testen)
                    Dat vind ik best interessant! Heb je daar toevallig een voorbeeld van?

                    Comment


                    • heerlijkheid of eerlijkheid ?

                      Comment


                      • Comment






                        • Comment






                          • Comment


                            • Comment


                              • Comment


                                • Comment


                                  • echt properkes (maar de 'gele' lichten hadden niet gehoefd)

                                    Comment


                                    • vroege kei cars : Mazda Carol

                                      Comment

                                      Working...
                                      X