Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
    Kon je de laatste MX-5 in Amerika niet krijgen met turbo?
    Correct. Dat was de Mazdaspeed Miata of beter gekend als MSM.
    Meer info hier: http://www.mazdausa.com/MusaWeb/disp...ehicleCode=MSM

Geruchten kondigen een NC MPS aan, maar nog niets bevestigd door Mazda.
    Jm
    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• TOEKOMSTPLANNEN VAN MAZDA:

Mazda2
      Mazda zelf schijnt niet erg tevreden te zijn over de bouwkwaliteiten van de huidige MZ2. De volgende generatie zal weer gewoon uit Japan komen. De Japanse autobouwer heeft de onthulling van de nieuwe Mazda2 voor de Autosalon van Genève in maart 2007 op de agenda staan. In de zomer zal de nieuwe MZ2 waarschijnlijk in de Belgische showrooms te vinden zijn.
      De Japanners hebben tevens een groot deel van de technische ontwikkeling van de Ford Fiesta voor hun rekening genomen.

Mazda 3
      Er komt nog een nieuwe diesel van 143pk om, samen met de MPS, ervoor te zorgen dat de verkoop niet al te noodlottig zal worden.
      Het is wsl wachten tot 2008 voor de volledig nieuwe 3.

Mazda 6
      Het huidige model stamt uit 2002.
      traditioneel komt er na 4 jaar een update en nog eens 2 jaar later staat het nieuwe model in de toonzaal.
      Het model zal wsl eind 2007 voorgesteld worden, en vanaf 2008 verkocht worden. (zie topic)

Mazda CX7
      De CX9 komt niet, maar de CX7 wel.
      deze CUV geeft plaats aan 5 personen (een gemiste kans?).
      Voorin hangt dezelfde 2.3 liter turbomotor als in de MPS-varianten van de Mazda3 en Mazda6. De direct ingespoten krachtbron is goed voor 258 pk en geneert een koppel van 380 Nm bij 3.000 tpm. Daarmee haalt de CX-7 een topsnelheid van 210 km/h en legt de sprint 0-100 km/h in 7,9 seconden af.
      KLIK |&| KLAK

Comment

• Website waar je de opbouw van een Mazdaspeed MX-5 NC kan bekijken.

RACE READY MAZDA MX-5

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Mistlichtjes zijn geplaatst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Mistlichtjes zijn geplaatst.
            laat de dichte mist nu maar komen
            KLIK |&| KLAK

Comment

• VOOR

Comment

• NA

Comment

• Mazda Motor Europe eindigde de laatste maand van het kalenderjaar 2006 in stijl met 20.400 verkochte eenheden in Europa, een stijging van 12,4% vergeleken met dezelfde maand in 2005. Mede door deze uitstekende score werden de verkoopcijfers van Mazda in Europa over het hele jaar 2006 nog verder opgestuwd naar het beste resultaat in de laatste 15 jaar: 303.600 eenheden betekent 35.000 auto’s meer dan in 2005, een stijging van 13%. Na 1990 en 1991 het beste resultaat ooit in de geschiedenis van het merk Mazda in Europa.

• Verkopen 2006 stijgen met 13%
                  • In december 2006 12,4% meer dan in december 2005
                  • Verkooprecords in Groot-Brittannië, Rusland, Spanje en Portugal
                  • In Duitsland stijging met bijna 10%
                  KLIK |&| KLAK

Comment

• Ik ben fan van de mx-5 geworden!
                    Op het autosalon meerdere malen ingezeten, en blijven naar kijken met wijd opengesperde mond... I LOVE IT!

Vooral de roadster, en met de 10-spaaksvelgen!

@Atenza: véél knapper met de lichtjes! Congrats!

Comment

• Allez proficiat! Mooie upgrade.

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                      NA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                        TOEKOMSTPLANNEN VAN MAZDA:

Mazda 6
                        Het huidige model stamt uit 2002.
                        traditioneel komt er na 4 jaar een update en nog eens 2 jaar later staat het nieuwe model in de toonzaal.
                        Het model zal wsl eind 2007 voorgesteld worden, en vanaf 2008 verkocht worden. (zie topic)
                        *paf*

Comment

• Heb je nu net een mazda 6 gekocht ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            *paf*
                            verklaar *paf*
                            KLIK |&| KLAK

Comment

• weet iemand of er ooit een MX-5 MPS komt? Dat zou echt zalig moeten zijn als je ziet dat de 2.0 nu al in 7.9 naar 100 gaat. het kan toch niet moeilijk zijn de motor van de RX-8 192pk versie er in te pleuren. Zeer lichte motor dus de balans gaat niet verstoord worden.

Comment

• Die bedenking had ik mij ook gemaakt, een MX-5 MPS zou heerlijk zijn!

Over de wankelmotor in de mx-5: de mx-5 verbruikt 7,5l. De RX-8 12l. Zegt genoeg denk ik.

Ik had nog een vraagje: heeft de rx-8 nu voor-of achterwielaandrijving?

Comment

• Car and Driver

2007 Mazda MX-5 Miata - 10Best Cars

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Die bedenking had ik mij ook gemaakt, een MX-5 MPS zou heerlijk zijn!

Over de wankelmotor in de mx-5: de mx-5 verbruikt 7,5l. De RX-8 12l. Zegt genoeg denk ik.

RX8 = Achterwielaandrijving.

Comment

Die bedenking had ik mij ook gemaakt, een MX-5 MPS zou heerlijk zijn!

het verbruik is echt wel de laatste zorg voor een sportwagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        het verbruik is echt wel de laatste zorg voor een sportwagen.
                                        Da's waar. Maar op het autosalon haalden de verkopers zijn lage verbruik toch aan als pluspunt ivgl de concurrentie. En in de tests van autogids en autowereld over de rx-8 spraken ze daar toch ook van hoog verbruik als nadeel.

Comment

Da's waar. Maar op het autosalon haalden de verkopers zijn lage verbruik toch aan als pluspunt ivgl de concurrentie. En in de tests van autogids en autowereld over de rx-8 spraken ze daar toch ook van hoog verbruik als nadeel.
                                          Als je met al die test rekening moet houden dan koop je nooit een wagen. Het lijstje van plus- en minpunten die men altijd geeft is soms echt niet te begrijpen.

Bij een sportwagen moet je niet gaan klagen dat hij een litertje teveel verbruikt. Anders moet je je maar een roetwolk uitblazende diesel kopen. Het verbruik bij zo'n test ligt meestal ook hoger dan het gemiddelde bij 'normaal' gebruik. De manier waarop men die testwagens misbruikt kan je nooit vergelijken met de manier waarop je je wagen dagelijks gebruikt. Het verbruik zal dan sowieso hoger komen te liggen in de test.

Comment

Working...
                                          X