Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    Eindelijk dikke diesel voor Mazda3


    Mazda laat in Genève een nieuwe dieselversie van de Mazda3 zien: de 143 pk sterke 2,0-liter CiTD HP. Die laatste letters staan voor "High Power", maar het is vooral het koppel waarmee de Mazda hoge ogen gooit.

    Met een maximum koppel van 360 Nm schaart hij zich in een select groepje waartoe vooralsnog alleen de Toyota Auris 2,2 D4-D (400 Nm) behoort.
    Auto’s als de Honda Civic 2.2i-CTDi (340 Nm) en de vernieuwde BMW 120d (350 Nm) laat hij achter zich. De Mazda3 CiTD HP wordt begin deze zomer in de Nederlandse showrooms verwacht. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...

    Mazda toont de dieselbeul op de Autosalon van Genève. Naast deze auto zijn ook de nieuwe Mazda2 en de Hakaze concept op de stand van het Japanse merk te zien.


    Daar komen die smeerlappen nu mee af. Een toffe gedachte als je weet dat hier in de garage de 1.6 CDVI in de garage staat die amper vooruit gaat. Van dit nieuws ben ik echt slecht geweest.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
      Mooie locatie , is dit aan de dijk in Zeebrugge ??
      Ik heb daar ooit ook nog een fotoshoot gedaan van mijn A-klasse .
      yep

      Volgende week zal ik er misschien een maken in de ardennen en eens dat het mooie weer is zal ik een fotoshoot maken op strand...
      2014 Porsche Boxster 981
      2015 BMW serie 2 Cab 220d

      Comment


      • Mazda is een taaie 25-01-2007 16:32


        Autointernationaal.nl publiceerde in december de resultaten van het 2e AIDI onderzoek, waarin gekeken wordt hoe automodellen internationaal scoren op het gebied van degelijkheid, betrouwbaarheid en bouwkwaliteit. Dit initiatief heeft nu navolging gekregen van garantiespecialist Warranty Direct, die in diverse landen van 33 merken de kans op mechanische storingen in kaart heeft gebracht. In totaal deden 450 duizend auto’s mee aan de ‘steekproef’.
        Uit het onderzoek is gebleken dat Mazda’s goed in elkaar zitten, want van de auto’s die tussen de 3 en 9 jaar oud zijn, deden bij 91,96 % geen mechanische problemen voor. Bij Jeep en Land Rover gaat de kans dat er wel gebreken zijn, richting de 50 %. Stuitend is ook de uitkomst van het vermeende kwaliteitsmerk Saab, terwijl Kia en Citroën juist veel beter scoorden dan je in eerste instantie zou verwachten. Onderstaand een overzicht van de kans oo mechanische gebreken bij auto’s tussen de 3 en 9 jaar oud:

        1. Mazda (8,04 %)
        2. Honda (8,90 %)
        3. Toyota (15,78 %)
        4. Mitsubishi (17,04 %)
        5. Kia (17,39 %)
        6. Subaru (18,46 %)
        7. Nissan (18,86 %)
        8. Lexus (20,05 %)
        9. Mini (21.90 %)
        10. Citroen (25,98 %)
        11. Daewoo (26,30 %)
        12. Hyundai (26,36 %)
        13. Peugeot (26,59 %)
        14. Ford (26,76 %)
        15. Suzuki (27,20 %)
        16. Porsche (27,48 %)
        17. Fiat (28,49 %)
        18. BMW (28,64 %)
        19. Opel (28,77 %)
        20. Mercedes-Benz (29.90 %)
        21. Rover (30,12 %)
        22. Volvo (31,28 %)
        23. Volkswagen (31,44 %)
        24. Jaguar (32,05 %)
        25. Skoda (32,12 %)
        26. Chrysler (34,90 %)
        27. Audi (36,74 %)
        28. Seat (36,87 %)
        29. Renault (36.87 %)
        30. Alfa Romeo (39,13 %)
        31. Saab (41,59 %)
        32. Land Rover (44,21 %)
        33. Jeep (46,36 %)

        bron

        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
          Daar komen die smeerlappen nu mee af. Een toffe gedachte als je weet dat hier in de garage de 1.6 CDVI in de garage staat die amper vooruit gaat. Van dit nieuws ben ik echt slecht geweest.
          Had mazda niet al een 2.0 CDVI in het gamma?

          Comment


          • http://www.youtube.com/watch?v=dd7tA8D_Hd8

            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              Had mazda niet al een 2.0 CDVI in het gamma?
              Ja, maar deze was niet beschikbaar in de 3, tot nu toe dan, enkel in de 5 en de 6.

              Comment


              • lijkt me dus een verbeterde versie van de diesel die al jaaaren draait in de 6.
                Aangezien de 6 in 2008, ten laatste 2009 zijn opvolger krijgt, zou er ook werk mogen gemaakt worden van een betere diesel.
                Ben nieuwgierig ...
                KLIK |&| KLAK

                Comment


                • Filmpje van de nieuwe MAZDA2.

                  Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                    Filmpje van de nieuwe MAZDA2.
                    Ik blijf erbij.
                    Mooi (iets te fel gekeken naar de Yaris) maar spijtige keuze?
                    Roomster lijkt toch goed aan te slaan...
                    Dat is wat de nieuwe 2 had moeten zijn.

                    En dit model eventueel de Mazda 1 ?
                    KLIK |&| KLAK

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                      Ik blijf erbij.
                      Mooi (iets te fel gekeken naar de Yaris) maar spijtige keuze?
                      Roomster lijkt toch goed aan te slaan...
                      Dat is wat de nieuwe 2 had moeten zijn.

                      En dit model eventueel de Mazda 1 ?
                      Bah, ik zie er alvast wat elementen in van de Mazda3.
                      bv. De koffer achteraan die ook wat uitsteekt, net zoals bij de 3.

                      't Is alvast een mooie vernieuwing.

                      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                      Comment


                      • Mazda Wins Three Best Car Awards at Thailand Car of the Year 2007 Awards
                        - Mazda3 wins a Best Car award for the third consecutive year -

                        HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation has won three Best Car awards at the Thailand Car of the Year Awards 2007. The announcement was made during a ceremony held on April 3, 2007, at the Bangkok International Trade and Exhibition Centre (BITEC) in Bangkok. Mazda won awards in three categories. Mazda3 Sport Sedan won a best car award for the third consecutive year, this year in the Best Sedan Under 1,600cc category. Mazda MX-5 was named Best Roadster for the second year in a row, and with this award the MX-5 has won Best Roadster four times in the last five years. The Mazda BT-50 Pickup Truck won in the Best High-lifted Pickup 2,500cc category.

                        Now in its ninth year, the Thailand Car of the Year awards have been organized by Grand Prix International Co. Ltd. in cooperation with the Automotive Engineering Association of Thailand, the Car and Motor Reporters Association of Thailand, and the Rachayarnyon Association.

                        Bron

                        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                        Comment


                        • Wereldprimeur ? RX-8 Hi-Power (231pk) met vloeibare LPG-injectie (ICOM JTG ) :









                          Die Revolution des Gasmarktes
                          Das JTG System von icom ist die absolute Neuheit auf dem Markt der Gasanlagen.
                          Das System der Flüssiggaseinspritzung mit flüssigem Gas hat eine kühlende Wirkung in der Brennkammer und ist durch erhöhte Sauerstoffbindung leistungssteigernd. Dabei verzichtet das JTG-System völlig auf eine Steuereinheit oder eine programmierbare ECU. Die absolute Kontrolle der Gasanlage liegt bei dem original Motorsteuergerät. Lediglich ein zeitgesteuertes Relais schaltet die Gasanlage nach 55 Sekunden ein und schaltet das Signal der original Benzin-Einspritzdüsen auf die Gas-Einspritzdüsen.
                          Warum 55 Sekunden? Mit dieser Zeitspanne wird gesichert, dass das gesamte JTG - System mit flüssigem Flüssiggas gefüllt ist, bzw, dass sich keine Gasbläschen mehr im System befinden. Ist das System nun durch das Starten des Benzinmotors in Bewegung gekommen, spült die Gaspumpe im Tank des Reserverades das gesamte System durch, reinigt dabei das System von übriggeblieben, gasförmigen Gasresten. Es schaltet dann, unabhängig von der Wettersituation auf Gas um. Dann fließt das Gas vom Tank zu den Gaseinspritzdüsen und wird dort in die Brennkammern gepumpt. Die Gasmengen, die nicht benötigt wurden, fließen über einen Rücklauf in den Tank zurück.
                          Bilder vom Einbau einer Icom-Gasanlage in diversen Fahrzeugen >>>







                          Er bestaat nu blijkbaar ook een Icom JTG HP (High-Pressure) lpg gasinjectiesysteem voor direct ingespoten benzinemotoren bvb TFSI en FSI :



                          .
                          FSI-Motorentechnik umgerüstet mit Icom-Autogasanlagen. Installieren sie die einzig wahre direkte LPG Einspritzung...
                          benutzen sie das exclusive und innovative System icom JTGHP und fahren sie immer mit Gas, verwenden sie Benzin nur nach ihrer Wahl, oder wenn kein Gas mehr vorhanden ist. Die Leistung ihres Wagens bleibt immer unverändert, sie sparen ab dem ersten Tag und sie schonen gleichzeitig die Umwelt.
                          Nach der Philosophie von ICOM ist die direkt Einspritzung icom JTG HP entworfen worden, durch Verwendung der original Benzineinspritzdüsen ist eine direkt Einspritzung mit LPG möglich.
                          Das System spritzt das Flüssiggas direkt in den Verbrennungsraum wie bei Benzin und garantiert die gleiche Strategie. Mit dem icom JTGHP System wird automatisch nur auf Benzin umgeschaltet wenn der Tank leer ist oder der Fahrer es wunscht. Mit diesem System fährt das Fahrzeug immer und nur auf LPG.
                          Die Fahrleistungen des Fahrzeugs sind immer unverändert. Das icom JTG HP System ist die einzig wahre direkte Einspritzung, weil:
                          Die Gaseinspritzung erfolgt NICHT über zusätzlich eingebaute Düsen in den Ansaugkrummer - im Gegensatzu herkömmlichen Systemen hat das icom JTG HP System einen großen Vorteil...
                          • ....Dieser Vorteil ist die 1OO% Gaseinspritzung ohne die Beimischung von Benzin.

                          Somit ist sichergestellt das ihr Fahrzeug immer und ausschließlich mit LPG betrieben wird.
                          Bei anderen Systemen wird weiterhin ein Wasseranschluss, eigene Düsen und ein Verdampfer im Fahrzeug verbaut und kann somit nicht ohne eine Beimischung van Benzin betrieben werden.

                          Last edited by ; 03/01/2009, 01:50.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                            Wereldprimeur ? RX-8 Hi-Power (231pk) met vloeibare LPG-injectie (ICOM JTG ) :









                            .


                            Ha, tof. Dan krijg je tenminste een brandstofrekening van een vergelijkbare auto
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                              Ha, tof. Dan krijg je tenminste een brandstofrekening van een vergelijkbare auto
                              verbruikt een rx8 dan zoveel meer dan bvb een porsche cayman, een mercedes CLK350 of zelfs een iets tragere opel vectra OPC ?

                              Zitten qua acceleratie allemaal tss de 6 en 6.5 seconden en voor verrbuik volgens mij allemaal tss de 10 en de 11 liter gemiddeld.
                              KLIK |&| KLAK

                              Comment


                              • Een rx-8 gaat toch makkelijk richting 14-15 liter.

                                Da's het grootste probleem of 'nadeel' van de wankelmotor: ze zijn (nog) niet zuinig genoeg.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Een rx-8 gaat toch makkelijk richting 14-15 liter.
                                  Da's het grootste probleem of 'nadeel' van de wankelmotor: ze zijn (nog) niet zuinig genoeg.
                                  makkelijk lijkt me toch een groot woord, toch volgens mijn ervaringen.
                                  Als je vlot normaal rijdt, dan kom je met een tankbeurt ca 450km ver.
                                  en dan tank je een 53 tal liters benzine.
                                  dus da's minder dan 12 liter. En da's dan gewone weg, nihil autostrade.

                                  *edit*
                                  autozine heeft een testverbruik van 1 op 9.2
                                  als ik me niet vergis is 1 liter per 9.2 km gelijk aan 10.86 liter per 100km.
                                  Last edited by severijns; 24/05/2007, 20:50.
                                  KLIK |&| KLAK

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                    makkelijk lijkt me toch een groot woord, toch volgens mijn ervaringen.
                                    Als je vlot normaal rijdt, dan kom je met een tankbeurt ca 450km ver.
                                    en dan tank je een 53 tal liters benzine.
                                    dus da's minder dan 12 liter. En da's dan gewone weg, nihil autostrade.

                                    *edit*
                                    autozine heeft een testverbruik van 1 op 9.2
                                    als ik me niet vergis is 1 liter per 9.2 km gelijk aan 10.86 liter per 100km.
                                    Mja, autoweek komt aan 11,5l. Maar ik heb al uit verschillende hoeken gehoord dat als je zeer sportief rijdt het verbruik toch wel hoog oploopt...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                      Mja, autoweek komt aan 11,5l. Maar ik heb al uit verschillende hoeken gehoord dat als je zeer sportief rijdt het verbruik toch wel hoog oploopt...
                                      en bij welke benzineauto is da nie zo?
                                      ik verbruik meestal tss de 7l en de 7.2l
                                      ma als ik zeer sportief rij, dan ga'k ook naar 8.5l
                                      da's ook 20% extra

                                      Maar hoedanook mag minder verbruik altijd
                                      en 't is beter voor't milieu zekerst
                                      dus schoon evolutie.
                                      KLIK |&| KLAK

                                      Comment


                                      • Nieuw voor Mazda is het gebruik van LED-lampen in de koplampen! Jawel.. we zagen het al eerder bij Audi (R en Lexus (LS600h) maar Mazda doet lekker ook mee met deze fraaie trend. Het schijnt dat de nieuwe Mazda3 dit ook krijgt. Achter krijgen ze sowieso LEDjes wat nu ook goed te zien is.


                                        KLIK |&| KLAK

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          Een rx-8 gaat toch makkelijk richting 14-15 liter.

                                          Da's het grootste probleem of 'nadeel' van de wankelmotor: ze zijn (nog) niet zuinig genoeg.
                                          Naar verluidt zouden ze bij Mazda daaraan trachten te verhelpen met de volgende generatie Renesis :


                                          De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X