gewoon een Legacy Touring...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SUBARU Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Blijkbaar is het de auto van een Engelse Scooby-lover; want op zijn site vind je foto's terug van een andere Legacy Touring, een Impreza WRX en Impreza WRX STI....
http://homepages.nildram.co.uk/~swells/My%20Cars/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nlsIs de 3.0R SpecB te herkennen aan die velgen?
Wat zijn de specificaties daarvan?
topsnelheid:233 km/h
basisprijs:40.995(incl.btw)
Afmetingen: L x B x H: 4.720 x 1.730 x 1.475 mm.
Motor: 6-cilinder boxermotor, DOHC, 24 kleppen.
Inhoud: 3.000 cm3.
Max. vermogen:180 kW (245 pk) / 6.600 tpm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tdi130
Blijkbaar is het de auto van een Engelse Scooby-lover; want op zijn site vind je foto's terug van een andere Legacy Touring, een Impreza WRX en Impreza WRX STI....
http://homepages.nildram.co.uk/~swells/My%20Cars/
- SpecB
- nen 3.0 of 2.5
- WRX STI
- WRX
- Range
Comment
-
Nee, maar er waren geruchten dat er een 3de face-lift zou komen, en dan vooral eerst op de WRC, maar blijkbaar dan toch geen face-lift.
En de verschillen zijn:
Het bredere spoor. Het nieuwe WK-reglement laat toe dat de Impreza 30 mm. breder is geworden. Dat verhoogt de stabiliteit en verbetert de balans, zeker op asfalt.
De voorbumper is helemaal hertekend. De koeling zou nu niet meer mogen verstikt worden, als de Impreza door water en stof moet. Vorig jaar was dat de achillespees van de Impreza.
Ook aan de boxermotor is gewerkt, maar volgens de eerste berichten zou Petter Solberg niet tevreden zijn met de nieuwe krachtbron.
pitstop
Op deze foto kan je duidelijk zien dat hij breder is geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bertdsNee, maar er waren geruchten dat er een 3de face-lift zou komen, en dan vooral eerst op de WRC, maar blijkbaar dan toch geen face-lift.
En de verschillen zijn:
Het bredere spoor. Het nieuwe WK-reglement laat toe dat de Impreza 30 mm. breder is geworden. Dat verhoogt de stabiliteit en verbetert de balans, zeker op asfalt.
De voorbumper is helemaal hertekend. De koeling zou nu niet meer mogen verstikt worden, als de Impreza door water en stof moet. Vorig jaar was dat de achillespees van de Impreza.
Ook aan de boxermotor is gewerkt, maar volgens de eerste berichten zou Petter Solberg niet tevreden zijn met de nieuwe krachtbron.
pitstop
Op deze foto kan je duidelijk zien dat hij breder is geworden.
Ik hoop dat de Impreza eens wat beter presteert op (droog) asfalt. Dan zou de strijd ook in deze rally's op het scherpst van de snee gevoerd kunnen worden!
Al moeten we nu natuurlijk afwachten hoe de Pirelli's het zullen doen onder de Peugeots en in mindere mate onder de Lancer. Misschien is het wel goed voor Subaru dat ze niet meer de enige zijn met het Italiaanse rubber.
Comment
-
Er is nog maar net een update gebeurd vd Impreza (remmen + ophanging + stuurinrichting + bediening klimaatregeling met dezelfde look als de Saab-Subaru 9-2X , 1 groter uitlaateindstuk ipv 2 kleinere uitlaateindpijpjes ) en de facelift dateert nog maar v 2003 !
Ze kunnen toch moeilijk elk jaar met een face-lift komen ,want dan wil er niemand nog ene kopen want het jaar erop rij je met een verouderd model .
De enige realistische verbeteringen voor een Impreza WRX (STI) zijn :
-betere kunstofafwerkingskwaliteit voor het dashboard (ziet er nu nog ietwat goedkoop uit met die harde kunststoffen tov die soft-touch lederlook dahsboards v Recticell in bvb een BMW 3-reeks ) .
-standaard boordcomputer en/of olietemperatuurmeter + oliedrukmeter + turbodrukmeter monteren
-Xenonkoplampen standaard of in optie aanbieden (net zoals in de USA of Japan , HID's )
-een gereedschapskoffertje voorzien met plaats om dop om anti-diefstalwielbouten te bewaren (niet dat je het gereedschap veel nodig hebt bij Subaru ,maar het gedacht dat je in geval v nood toch je plan kan trekken is ook al veel waard ) + een opbergvak voor de gevarendriehoek (zodat die niet meer ligt rond te slingeren in de kofferruimte) .
-de binnenkant vh kofferdeksel voorzien ve vorm v beschermende bekleding + ruimtebesparende kofferscharnieren monteren (zoals bvb op BMW 3-reeks) ,die niet diep in de kofferruimte dringen en geen reiskoffers kunnen beschadigen zoals de huidige wel kunnen als je niet oplet bij het inladen .
-een pietluttig detail : een display-tje dat aanduidt welke deur of het kofferdeksel en/of motorkap niet geod gesloten zijn .
-De batterij verhuizen naar de koffer (voor de gewichtsverdeling + om de levensduur vd batterij te verlengen doordat ze 's winter minder in de koude rijwind zit en 's zomers minder opwarmt door de motorwarmte .
-standlichtjes die per kant kunnen ontstokken worden ipv het Japans systeem waarbij ze steeds allemaal branden
-Eventueel een tankinhoud die een 10 a 15 tal liter groter is .
-wit pinkerglas ipv oranje
-terug aanbieden ve teruggetunede versie vd WRX waarvoor minder BIV opgehoest moet worden (minder dan 210pk = minder dan 2500€ BIV tov nu bijna 5000€ BIV voor 225pk ).
-dieselmotor aanbieden om marktaandeel in Europa te verhogen
-Zeer belangrijk : dichter dealernetwerk maken in Belgie want doordat er zo weinig dealers zijn geniet Subaru hier erg weinig bekendheid en is de drempel om een Subaru te kopen voor velen te hoog !
Comment
Comment