Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUBARU Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Driemiljoenste exemplaar geproduceerd
    Mijlpaal voor Subaru Legacy AWD Vilvoorde, 22 maart 2005Ruim zestien jaar nadat de eerste Subaru Legacy in de Gunma Yajima-fabriek in Japan van de band kwam, bereikte dit model een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van Fuji Heavy Industries Ltd.. Op 14 maart jongstleden namelijk, zag het 3.000.000-ste exemplaar het levenslicht!

    De Subaru Legacy gold destijds, in februari 1989, als opvolger van de Subaru Leone, die in Europa veelal als Subaru L-serie werd verkocht. Een auto met een letterlijk onverwoestbare reputatie, mede dankzij de boxermotorentechniek die Subaru tot op de dag van vandaag met veel succes toepast. De L-serie vormde achteraf in elk geval een uitstekende basis voor de eerste én daaropvolgende generaties Subaru Legacy, inclusief varianten als de Touring Wagon AWD en de op de Legacy gebaseerde Subaru Outback AWD. Deze laatste uitvoering, feitelijk één van 's werelds eerste 'crossover sport-utility vehicles', werd in 1995 aan het Subaru-programma toegevoegd. Hij zorgde, samen met de Legacy-reeks, in zowel Japan, de Verenigde Staten als Europa voor een enorme toename van de populariteit van Subaru als 'wereldmerk'. Op dat moment produceerde Subaru overigens al zeven jaar auto's in Indiana in de Verenigde Staten.

    Aanhoudend populair
    Inmiddels, zoals gesteld ruim zestien jaar na de allereerste Subaru Legacy, hebben we te maken met de vierde generatie. Deze modelreeks profiteert ten volle van de sinds 1989 opgedane kennis en staat wereldwijd bekend om zijn voortreffelijke rijeigenschappen, zijn toonaangevende veiligheidsniveau en zijn, nog steeds, onverwoestbare techniek. En dit laatste dan niet alleen op het gebied van de vier- en zescilinder boxermotoren, maar ook als het gaat om het verregaand geperfectioneerde Symmetrical AWD-systeem, waarmee elke Legacy wordt uitgerust. Mede om die redenen is de huidige modelreeks niet alleen onverminderd populair, maar ook talloze malen onderscheiden, onder meer als Auto van het Jaar in Japan (2003-2004). In 2004 bouwde Subaru welgeteld 201.645 exemplaren van de Legacy.

    Enkele mijlpalen
    Januari1989: Legacy-prototype behaalt FIA-snelheidsrecord (gemiddeld 223.345 km/h over 100.000 km)
    Februari1989: Start levering productieauto's in Japan
    April1989: Start levering in de Verenigde Staten
    September1989: Start levering in Europa
    September1989: Start productie in Verenigde Staten
    September1993: Lancering tweede generatie met FIA-snelheidsrecord
    (standaard Touring Wagon, 249.981 km/h, Bonneville)
    Juni1995: Start productie Subaru Outback in VS
    Januari1997: Totale productie 1 miljoen
    April1998: Lancering derde generatie met FIA-snelheidsrecord
    (standaard Touring Wagon, 270.532 km/h)
    Juni1998: Start levering derde generatie in Japan
    December1998: Legacy uitgeroepen tot Japanse Auto van het Jaar (1998-1999)
    Juni2002: Productie in VS-fabriek 1 miljoen
    Mei2003: Start levering vierde generatie in Japan
    November2003: Legacy uitgeroepen tot Japanse Auto van het Jaar (2003-2004)
    Maart2005:Totale productie 3 miljoen

    Comment


    • bron: www.subaru.be
      Ff vergeten

      Comment


      • Nieuwe Impreza?

        Comment


        • Kontje lijkt op een Renault???? Doen ze daar dan ff een 180° mee

          Ik binnenkort ook testritje met de SpecB

          http://www.autoxperience.tv/include/...asp?vid_id=231

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
            Ik binnenkort ook testritje met de SpecB


            ahaaa, dan verwachten we wel een uitgebreid verslagje he

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
              ahaaa, dan verwachten we wel een uitgebreid verslagje he
              Komt er zeker, maar zal nog eens moeten aandringen bij garage.
              Die wagen is heel veel uitgeleend aan de pers, die krijgen voorrang natuurlijk en dan willen ze wel zo een wagen testen, maar veel lees je er dan niet over :s

              Comment


              • Breiden ze het gamma uit bij Subaru? Die Roadster lijkt op hun B9X en de MPV lijkt me wel de Tribeca te zijn (die dan mss toch naar Europa komt!)

                Translated with SYSTRAN from German to English.

                The Japanese specialist for all-wheel drive wants to expand in Europe strongly. Therefore a wave of new Subarus rolls in the next years. Heart of the product offensive is starting from 2007 the new Impreza.

                The Japanese automakers see in Europe still much Wachtumspotenzial - not only to Nippons Branchenprimus Toyota, but also the small manufacturer Subaru, which per year so far builds only 600,000 cars.

                Already 2007 want to sell 750,000 units to Subaru, until 2009 even scarcely 900,000 - of it 100,000 in Europe where the autosection of the Fuji Heavy of Industries company sets today straight times 60,000 off. In Germany, beside Great Britain and Switzerland largest European Subaru market, are to rise the annual sales of 10.000 to 18.000 units.
                The growth path desired can be walked on however only over an expansion of the model program. Therefore numerous Subaru novelties roll in the next four years.
                Most important column of the program is to become the Impreza, so far an outsider, because wrongly positions and in too few karosserievarianten available. But that is to change.

                New Impreza also basis for Kompaktvan and roadster
                First of all come to the IAA in the autumn of this yearly a Facelift and more achievement for the two-litre double-piston engine, which there is to then be uniformly with 160 HP. The Impreza is correctly again presented to Tokyo engine show in the autumn 2007. It is to carry the new Markenlook of Greek chief Designer Andreas Zappatinas come of Alfa Romeo as the first Subaru Serienauto. Planned are from the new Impreza beside the four-door sedan also a Coupé, a combination and a Minivan. Also a compact roadster as competition to the Mazda MX-5 is to be based on this platform.
                A further key to larger Subaru spreading in Europe might be the first box he turbo-Diesel of the mark. The four-cylinder debuetiert 2007 together with the Impreza, has somewhat more than two litres capacity and is to carry at least 160 HP out. The engine comes starting from 2008 then also in the new edition of the Forester to the employment as well as in the Legacy.
                In order the siebensitzigen SUV named B9 Tribeca in Europe well marked out to be able, is missing still another six cylinder turbo-Diesel double-piston engine. That does not come however 2008 ago - so for a long time prospective customers with the thirsty 250-PS-Sechszylinder-Benziner must take before dear. Zurzeit is homologiert the large SUV for the employment in Europe. The Potenzial for the German market sees annually limited managing director Jens Becker without Diesels on 500 units: "with Diesel we could sell the quadruple surely."
                Increase gives it however not only in the Top segment, but also at the basis. Seriously is considered the import of the small car g 1, which was shown for the first time on the of this year Geneva salon the European public. For local conditions the only 660 cubic centimeters measuring four-cylinder turbo engine would have to yield however a larger engine. And whether it would be at all competitive with a price of 10.000 euro in the competition-intensive surrounding field, it remains being waiting. It stands firmly however that the next Minicar generation is developed by Subaru, which already rolls in two years from the outset for European requirements with.

                The new Impreza:


                The new Impreza MPV:


                The new Roadster:


                please visit the source: http://auto-motor-und-sport.de/d/79170

                Comment


                • vandaag tegen gekomen:



                  Percies nogal een zware versie: had twee uitlaten, eentje langs weerszijden

                  Comment


                  • De Outback heeft standaard 2 uitlaten, is een 2.5 of 3.0. Maar ik dacht dat die van Discovery 3.0's zijn!

                    Ze hebben er 13 en ze springen er niet al te voorzichtig mee om: spiegels en ruitenwisser achteraan als opstapje om aan dak te geraken en zulke zaken
                    Subaru sponsort Lance Armstrong ook persoonlijk.

                    Comment


                    • Heb ze ook al een paar keer tegen gekomen...

                      Plus een toyota previa van davitamon

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                        De Outback heeft standaard 2 uitlaten, is een 2.5 of 3.0. Maar ik dacht dat die van Discovery 3.0's zijn!

                        Ze hebben er 13 en ze springen er niet al te voorzichtig mee om: spiegels en ruitenwisser achteraan als opstapje om aan dak te geraken en zulke zaken
                        Subaru sponsort Lance Armstrong ook persoonlijk.
                        Volgens mij is het een 2.5...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tdi130
                          Volgens mij is het een 2.5...
                          Zou goed kunnen, ziet er een donker interieur uit en de 3.0 heeft licht, leder interieur

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                            Zou goed kunnen, ziet er een donker interieur uit en de 3.0 heeft licht, leder interieur
                            Dus de 3.0 heeft sowieso een licht interieur?
                            nls2000

                            Comment


                            • Hmmm niet altijd

                              Ofwel kies je deze:


                              Ofwel kies je deze:


                              Ik zal eens aan Hans vragen of het 2.5 of 3.0 zijn bij Discovery.

                              Comment


                              • Mooie zetels in elk geval!
                                nls2000

                                Comment


                                • Knap nagemaakte rally-uitvoering:

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                                    De Outback heeft standaard 2 uitlaten, is een 2.5 of 3.0. Maar ik dacht dat die van Discovery 3.0's zijn!

                                    Ze hebben er 13 en ze springen er niet al te voorzichtig mee om: spiegels en ruitenwisser achteraan als opstapje om aan dak te geraken en zulke zaken
                                    Subaru sponsort Lance Armstrong ook persoonlijk.
                                    Ik zag onlangs zelfs een Mercedes CLS als volgwagen in een wielerkoers. Dat moet dus minstens een 350 geweest zijn...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                                      Zou goed kunnen, ziet er een donker interieur uit en de 3.0 heeft licht, leder interieur
                                      Bij de gewone Legacy & Legacy Touring heb je keuze tussen zwart en ivoor leder maar niet bij de Outback geloof ik. Bij de Outback 3.0R heb je automatische licht ivoor leder en deze zal wel een 2.5 zijn ?

                                      http://www.subaru.be/nl/lineup/outba...erior/seat.cfm

                                      http://www.subaru.be/lineup/legacy/w...erior/seat.cfm

                                      Comment


                                      • Zo kom je er vaak tegen op rally's

                                        En de zetels zitten héél goed en ondersteunen je perfect!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door tdi130
                                          Bij de gewone Legacy & Legacy Touring heb je keuze tussen zwart en ivoor leder maar niet bij de Outback geloof ik. Bij de Outback 3.0R heb je automatische licht ivoor leder en deze zal wel een 2.5 zijn ?

                                          http://www.subaru.be/nl/lineup/outba...erior/seat.cfm

                                          http://www.subaru.be/lineup/legacy/w...erior/seat.cfm
                                          Dus toch é. Was even mijn kluts kwijt, zal de vermoeidheid zijn zeker.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X