Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
MAN, die drie Gumball Impreza's staan vet! Ik weet niet of het door de bestickering komt of omdat het een Amerikaanse-versie is, maar deze IMPREZA's staan zooooooooo vet! Damn!!
Oow ziet dat blinken! Zalig gewoon, prachtige auto!
In knokke overlaatst een zwarte gezien, dat is ook echt wel knap! Maar ik zou het best wel durven om die zwarte zo te bestickeren en velgen te spuiten als die roze die meedoet aan de Gumball! Echte mannen rijden roos!
Hans is er idd heel voorzichtig mee. Afgezien van dat klein ongelukje vorig weekend dan. De Sub reed dan ook maar 40 Km/u, dat is de reden dat er bijna geen schade aan is (motorkap heeft het kofferdeksel van de voorligger op de neus gehad en de bumper is een beetje geschroefd) De wagen was oorspronkelijk de Demo-wagen van Hans. Daarna is hij verkocht aan een echte 'Subaru-freak' Altijd perfect onderhouden (door Hans) en hij stond altijd te blinken (ik passeerde er bijna elke dag)...
Wie deze wagen koopt, zal er een prachtoccasie aan hebben!!
Hans is er idd heel voorzichtig mee. Afgezien van dat klein ongelukje vorig weekend dan. De Sub reed dan ook maar 40 Km/u, dat is de reden dat er bijna geen schade aan is (motorkap heeft het kofferdeksel van de voorligger op de neus gehad en de bumper is een beetje geschroefd) De wagen was oorspronkelijk de Demo-wagen van Hans. Daarna is hij verkocht aan een echte 'Subaru-freak' Altijd perfect onderhouden (door Hans) en hij stond altijd te blinken (ik passeerde er bijna elke dag)...
Wie deze wagen koopt, zal er een prachtoccasie aan hebben!!
Aha, hopelijk staat ie er dan op tegen de meeting.
I know, zie die echt heel graag die velgen maar ons pa is niet zo happig.
Maar heb oplossing gevonden: de 16" die nu onder de nieuwe liggen, leggen we als het kan onder de oude en dan is er plaats voor de 17" onder de 2.0
Het was de witte met aanpassingen van de STI (luchtinlaat, achterspoiler e.d.m.)
Zalig motorgeluid (maar dat wisten jullie al )
Zalige zetels
Comfort valt aardig mee
Eerst handtekening gezet onder papier voor testrit, identiteitskaart laten kopiëren en dan de baan op met eerst mezelf aan passagierszijde... men wilde de motor voor mij wat opwarmen... zelden meegemaakt! Ik al meteen proberen te temperen dat ik niet voluit zou gaan... de gelegenheidspiloot was iemand uit de streek die op een industrieterrein al serieus van jetje gaf! Daar gewisseld... eens achter het stuur viel de enorme luchtinlaat op van de WRX STI (voor mij erover), een subliem weggedrag in bochten, vrij neutraal eigenlijk door de vierwielaandrijving daar waar je anders altijd wel onder- of overstuur krijgt bij andere merken. De motoren zijn bij constante snelheid en autosnelwegversnelling bijna niet meer te horen. Stationair en bij lage toeren is het kicken geblazen... om nog maar te zwijgen toen ik er effe in 2de onder een brug mee doortrok tot 6000 toeren.
De zetels zijn eveneens zeer goed!
Ik heb nog de vergelijking gemaakt met de gewone WRX (luchtinlaat viel best mee!)
en een andere tweedehands WRX ( bouwjaar 2001) en daar vielen de sportzetels me nogal krappekes (smal) uit. Bovendien leek die laatste WRX haast incognito i.v.m. de witte WRX waar ik op pad meegeweest ben.
Ik ben wederom wat wijzer geworden. Wegens opendeur dan ook vroeger testrit gedaan.
WRX blijft mijn voorkeur wegdragen daar waar de WRX STI mij te extreem lijkt.
Eens je hiermee gereden hebt ga je plots veel meer wagens als jeanettebakken beschouwen!
In navolging van Blink360 ben ik, samen met m'n vader, in het kader van de opendeurdagen bij Subaru Troch eveneens naar daar geweest om een testrit te versieren. Mijn vader moest erbij uiteraard, aangezien ik vreesde dat ik anders nooit in een Subaru Impreza WRX zou mogen kruipen (hoe zou je zelf zijn als je als autoverkoper een gastje van 22 ziet afkomen...) .
Wij dus naar Erembodegem, we komen daar aan en ik al snel kijken waar de Impreza WRX stond waarmee ik hopelijk een testrit zou kunnen doen, weliswaar als passagier (en de papa aan't stuur) . Ik had mezelf al voorgesteld dat daar zo'n subarublauw exemplaar zou klaarstaan maar dat zag ik niet. Enkel een licht getuned wit exemplaar waarmee waarschijnlijk geen testritten zouden gedaan worden. Of toch?
Wij (ik en de papa) eens in de toonzaal gelopen, ff in een zwarte Impreza WRX gezeten, fruitsapje dat ons aangeboden werd gedronken, dan ook eens in de Legacy gekropen (meer relevante wagen voor mijn vader) en dan kwam Hans ff kijken. Hij kreeg al snel mijn voorkeur voor een Impreza WRX te horen en kwam plots met de magische woorden "wilt ge zo ne keer enen uitproberen?" . OH MY GOD, er zou een testrit komen met die witte Impreza WRX. Weliswaar met testrijder maar... die bood de sleutels aan aan mijn pa, die zei "mijne zoon zal wel rijden" . Yiiiiiiiiiihaaaaaaaaa.
En ja, dan was het zover, ik, bezitter van een Opel Vectra 1.6i met 80 pk, aan het stuur van een wagen met +/- 230 pk (de STi die vanachter op de wagen staat, zoals zichtbaar op de foto's, is er gewoon opgeplakt maar 't is dus geen STi zei Hans) . Ik ken mijn baan daar natuurlijk niet al te goed dus rustig gereden over 't algemeen, uiteraard wel een paar keer megahard opgetrokken als ik aan een kruispunt moest vertrekken in 1ste of vlak na een scherpe bocht in 2e. Man man man, woooooooooooow, wat een sound, wat een power. Jammer dat een kwartierke zo rap voorbij is.
Maar 't was nog niet gedaan... Toen we terug aan de garage waren stond Hans alweer klaar voor ons en liet de papa op zijn beurt zijn interesse blijken in de Subaru Legacy. Dus stelde Hans voor om ons eens te laten rijden met ... een Subaru Legacy 3.0R Spec B jammie jammie. Ideaal voor de papa om eens te vergelijken met zijn vorige wagen, een 210 pk sterke Opel Omega MV6. De conclusie was al snel getrokken: vinnig, zeer vinnig :-) . Je voelt en hoort natuurlijk niet zozeer hoe snel je wel rijdt, zeer aangename wagen. Een puntje van kritiek bleek echter de zitruimte achterin: zeker voor iemand als ik, 1m83, was het met de knieën tegen de zetel voor mij.
Ik denk wel dat mijn pa zo'n Spec B zou willen kopen, alleen is 't voorlopig financieel niet mogelijk daar in deze zomer onze tuin wordt heraangelegd. En de tuin zal evenveel kosten als de witte Subaru Impreza van hierboven... Maar hij heeft wel gezegd "da's eentje om te onthouden" dus da's al positief
Comment