Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUBARU Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

    Bouw je eigen WRC

    Comment



    • 150 pk diesel voor Subaru Legacy


      Doorbraak bij Subaru: komend voorjaar start het merk met de verkoop van enkele dieselmodellen. Het gaat om de Legacy en de Outback, die voortaan geleverd kunnen worden met een zelfontwikkelde 4 cilinder boxer dieselmotor van 1.998 cc inhoud en 150 pk/350 Nm. Het maximum vermogen en koppel komt vrij bij 3.600 resp. 1.800 toeren. Common-rail inspuittechniek en een turbo met variabele turbinegeometrie zorgen voor de output en de krachtbron is gekoppeld aan een nieuw ontwikkelde 5 versnellingsbak.
      De uitstoot van CO2 ligt op 148 gram per kilometer, waarmee de Legacy de zuinigste vierwiel aangedreven dieselauto in zijn klasse zou zijn. Een stelling die lijkt te kloppen, want de Skoda Octavia TDI zit in 4x4 uitvoering op minimaal 159 gram. Het verbruik bedraagt gemiddeld 5,5 liter per 100 km en dat is zelfs in vergelijking met enkel voorwiel aangedreven dieselauto’s een keurig cijfer.

      Het motorblok komt in een later stadium ook beschikbaar voor de nieuwe Impreza en Forester. Voor de Tribeca zou een 3,0 liter variant met 6 cilinders in ontwikkeling zijn, maar het is niet zeker of die uitvoering het productiestadium haalt aangezien de afzetaantallen van het betreffende model zeer gering zijn.
      Het showdebuut van de dieselversies is gepland voor de autosalon van Genève, die begin maart wordt gehouden. Naast de bovengenoemde, prima specificaties, is Subaru trots op het feit dat het blok aan de Euro IV-norm voldoet, zeer stillingvrij is, een laag zwaartepunt heeft en bijzonder stijf is. De fabrikant heeft voor extra isolatie van de motorruimte gezorgd en het onderstel aan het wat zwaardere blok aangepast. Ook werd de elektronische stuurbekrachtiging met het oog op een zo laag mogelijk gebruik en stuurgevoel geoptimaliseerd. Verder monteert Subaru grotere remschijven en een sterkere rembekrachtiging.
      De dieselmotor is primair voor de Europese markt ontwikkeld. Subaru rekent op een verkoopaandeel van minimaal 50 %. Met name in landen als Frankrijk, Oostenrijk, België moet de oliegestookte krachtbron dé motorversie worden. Ook in Nederland wordt veel verwacht van de diesel, al ligt het verkoopaandeel van dieselmodellen bij ons wat lager (gemiddeld 33 %).


      komend voorjaar dus al!! das wel snel!

      Wie weet komt er dan wel een legacy diesel hier?

      Comment


      • Die komt ook naar hier

        Comment


        • Bah diesel...
          Het zal wel goed zijn voor hun verkoop, maar als ik een Sub zag had ik zo iets van: "Aah, ne naft..."

          Comment


          • Tgoh, afwachten want ze blijven een relatief onbekend merk.

            Ben wel benieuwd naar de boxerdiesel though. Op 24 maart zullen er alvast twee zijn;

            Comment


            • Gereden: Subaru Legacy Boxer Diesel :

              De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden






              Comment


              • Ik verschiet er echt van dat er door geen enkele Subaru fanaat in dit topic zelfs geen vermelding gemaakt is van dat positieve artikel van de eerste test met de Legacy en Outback 2.0l diesel in de Autogids van 6 Februari ???

                Comment


                • Eindje geleden een Impreza WRX zien en vooral HOREN passeren.

                  Dat is dus die 'burble' waarover ik al gehoord had! Veeeery nice

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                    Eindje geleden een Impreza WRX zien en vooral HOREN passeren.

                    Dat is dus die 'burble' waarover ik al gehoord had! Veeeery nice
                    De ROFL bedoel je?

                    Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                    Ik verschiet er echt van dat er door geen enkele Subaru fanaat in dit topic zelfs geen vermelding gemaakt is van dat positieve artikel van de eerste test met de Legacy en Outback 2.0l diesel in de Autogids van 6 Februari ???
                    Er is een topic bij nieuwe wagens.

                    Comment


                    • Niiiiiiiiiiice

                      AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

                      Comment


                      • Minder goed nieuws

                        Comment


                        • En toch steeds meer aan het denken om iets in de US te gaan halen.
                          Zwakke dollar en sowieso al lagere prijs voor wagens daar.

                          Alleen goedkeuring hier en verschillende veiligheidseisen enzovoort die een probleem vormen.



                          Comment


                          • is dan zo één met SI diff?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              is dan zo één met SI diff?
                              SI Drive, bij de Legacy kan je je diff niet aanpassen.
                              Tenzij je een versnellingsbak met DCCD laat plaatsen achteraf.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                SI Drive, bij de Legacy kan je je diff niet aanpassen.
                                Tenzij je een versnellingsbak met DCCD laat plaatsen achteraf.
                                ja 't was dat wat ik bedoelde

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  ja 't was dat wat ik bedoelde
                                  SI Drive zit daar dus op vanaf de MY06.
                                  Als ge die versies in US ziet, echt vloeken dat ze dit hier niet hebben ingevoerd.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                    SI Drive zit daar dus op vanaf de MY06.
                                    Als ge die versies in US ziet, echt vloeken dat ze dit hier niet hebben ingevoerd.
                                    importeren die handel!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      importeren die handel!
                                      Mja, we hebben al heel concreet gekeken zne.
                                      Maar er komt toch meer bij kijken dan je zou denken. Zeker US specs.

                                      Die hierboven is bv. 20k dollar.
                                      Dus 18k euro - 12k voor de onze = 6k opleggen voor kar die eigenlijk beter is dan een Impreza ...

                                      Maar dan: verschepen, import, US specs omzetten, enzovoort.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                        Mja, we hebben al heel concreet gekeken zne.
                                        Maar er komt toch meer bij kijken dan je zou denken. Zeker US specs.

                                        Die hierboven is bv. 20k dollar.
                                        Dus 18k euro - 12k voor de onze = 6k opleggen voor kar die eigenlijk beter is dan een Impreza ...

                                        Maar dan: verschepen, import, US specs omzetten, enzovoort.
                                        wat moet je dan aan de auto veranderen om hem hier op de baan te zetten?

                                        invoerrechten ook niet vergeten

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          wat moet je dan aan de auto veranderen om hem hier op de baan te zetten?

                                          invoerrechten ook niet vergeten
                                          Moet ik nog eens dubbelchecken, maar al kleine zaken zoals radiofrequenties, GPS en ook ECU zou moeten worden aangepast aangezien wij met 98 rijden hier.

                                          Invoerrechten, deze vallen nog mee.
                                          Zeecontainer op zich ook. Uit Japan naar Zeebrugge was ongeveer 1800 euro en een maand wachttijd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X