Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUBARU Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
    Njammie, njammie!!

Subaru donut
    Subliem filmpje

Voor de kenners:
    Ongeveer een maand geleden moest ik bij iemand gaan vloeren en die vent had een subaru impreza met die velgen (uit het fimpje) en in een lichtblauwe-torkoise kleur. Hij zei dat deze een limited editio was en 320pk had Kan dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
      Subliem filmpje

Voor de kenners:
      Ongeveer een maand geleden moest ik bij iemand gaan vloeren en die vent had een subaru impreza met die velgen (uit het fimpje) en in een lichtblauwe-torkoise kleur. Hij zei dat deze een limited editio was en 320pk had Kan dat?
      Dit kleurtje? Het kan de Solberg editie zijn, die hebben ze in Frankrijk uitgebracht.
      Hij kan ook gewoon de ECUTEK wat aangepast hebben é

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
        Dit kleurtje? Het kan de Solberg editie zijn, die hebben ze in Frankrijk uitgebracht.
        Hij kan ook gewoon de ECUTEK wat aangepast hebben é

http://www.seriouswheels.com/pics-20...g-1024x768.jpg
        Wat is ECUTEK?
        De wagen leek wel op deze

Comment

• Ecu is de chip in een Impreza GT/WRX en ecutek is de herprogramering van die ECU (cfr wat Heinz doet).
          De ecutek is alleen mogelijk op GT's en WRX'en vanaf '99.

Ik veronderstel dat hij ook wel zoiets zou gedaan hebben want voor zover ik weet en na eens rondgevraagd te hebben zou er in Belgie geen Solberg-Edition zijn. Maar als die man dan weer zegt dat het een ltd edition is, dan mss toch !!!
          Geef hem dan maar eens de link van het Belgische Subaru forum dan kan ie binnenkort mee in rondritje

Er stond trouwens ook zo een blauwe bij Troch, wat verlaagd en mooie OZ's onder... Zo mag ie geleverd worden hier zne

Comment

Ecu is de chip in een Impreza GT/WRX en ecutek is de herprogramering van die ECU (cfr wat Heinz doet).
            De ecutek is alleen mogelijk op GT's en WRX'en vanaf '99.

Ik veronderstel dat hij ook wel zoiets zou gedaan hebben want voor zover ik weet en na eens rondgevraagd te hebben zou er in Belgie geen Solberg-Edition zijn. Maar als die man dan weer zegt dat het een ltd edition is, dan mss toch !!!
            Geef hem dan maar eens de link van het Belgische Subaru forum dan kan ie binnenkort mee in rondritje

Er stond trouwens ook zo een blauwe bij Troch, wat verlaagd en mooie OZ's onder... Zo mag ie geleverd worden hier zne
            Waarom stond zijn stuur dan rechts?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
              Waarom stond zijn stuur dan rechts?
              OESJE
              Meen je dat nu??? Dan is de kans héél groot dat het een Solberg edition is...

Een 2.5 boxer met 320 pk en van 0-100 in 4.2 seconden (zoals de 22B ).
              En die mens woont in Belgie, heb je adres

Comment

OESJE
                Meen je dat nu??? Dan is de kans héél groot dat het een Solberg edition is...

Een 2.5 boxer met 320 pk en van 0-100 in 4.2 seconden (zoals de 22B ).
                En die mens woont in Belgie, heb je adres
                Hij woonde tussen Linde en Peer,zeer afgelegen. Ideale streek om eens echt alles open te gooien met al die landweggetjes tussen de uitgestrekte velden. Maar de wagen had een Luxemburgse plaat. Verklaard zeker véél.
                Ik vraag me af of het wel zijne was. Want zijn huis was nu ook niet echt indrukwekkend te noemen .
                Last edited by ; 13/05/2005, 23:53.

Comment

• Damn, die mens moet op de hoogte geraken van ons clubke!!!
                  Ik wist niet dat er eentje rondreed in Belgie!

Tja een 2.5 motor verzekeren hier is ook geen cadeau natuurlijk :S. Maar met da bakske hier op de boerenweggetjes gaan rijden, wat een droom

Comment

• Binnenkort ontmoet ik mss deze droomwagen (hij had ook een P1 maar gestolen :s).

Last edited by ; 18/05/2005, 14:20.

Comment

• Knappe foto

Comment

• Nog nen knappe foto, die Britten kennen er wat van

Comment

• speciaal voor subaru555

Comment

Binnenkort ontmoet ik mss deze droomwagen (hij had ook een P1 maar gestolen :s).

VET!! Wat maakt die 22B eigelijk zo speciaal t.o.v. een 'gewone' Impreza Coupé?
                            Last edited by ; 18/05/2005, 17:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                              speciaal voor subaru555
                              De prullenbak staat daar nogal lullig..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              cc

Comment

Knappe foto

Met een beetje geluk dit weekend testrit in zo ene!
                                Peugeot 307 Sw 1.4HDI
                                & BMW E36 318TDS Touring

Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
                                http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

Ode aan de eigen wagen!
                                Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

Comment

• bon ik had hier al 2x een superlange tekst over den 22B getypt en telkens viel PC uit, nu derde keer proberen op goed geluk

@ tuscani: merci mate, dat doet me nu ietske

@ Blink360: het zal Troch zijn witte niet zijn é, klein accidentje gehad met nen Accord. Ik heb mijn uitnodiging trouwens ontvangen vandaag. Ik weet alleen nog niet wanneer we precies gaan maar ik denk dat het zondag zal zijn. Ik kan al niet meer wachten op de Spec B en WRX;

@ sepultura: ff een korte uitleg over de 22B

De wagen werd gebouwd ter gelegenheid van de 40e verjaardag van Subaru. In tegenstelling tot wat iedereen denkt staat de 22 niet voor de 2.2liter en staat de B ook niet voor Bilstein (cfr. ophanging Legacy SpecB). De 22 is het hexadecimaal (aantalbasis 16, die in de codage van computerprogramma's wordt gebruikt waar de brief A aan F voor aantallen 10 tot 15) van 555, de bekende oude sponsor van Subaru SWRT.
                                  Om dit te bewijzen, neem een rekenmachine en voeg het volgende in het geheugen toe.

2x16x16 = 512
                                  2x16 = 32
                                  B = 11
                                  Totaal = 555

Aanvankelijk was het aantal gelimiteerd op 400 maar uiteindelijk zijn er 426 gebouwd, en allemaal werden ze met de hand gebouwd waardoor elke 22B aparte eigenschappen vertoont en uniek is. Er zijn er drie met '000' als serienummer en die zijn de eigendom van Colin McRae, Nicky Grist and David Lapworth. Er is geen nr. 13 (bijgelovig Japan zeker) en 24 waren voor buiten Japan bestemd. Van die 24 kwamen er 16 naar de UK en kregen de naam 22B Type UK. De andere 8 gingen wereldwijd over de toonbank maar de sultan van Brunei zou er enkele hebben naar het schijnt.

(en net toen ik dit stukje postte viel PC weer uit, maar de helft kwijt)

Er zit een 2.2 liter onder de motorkap en in tegenstelling tot de oorspronkelijke 2liter heeft hij zo'n 70pk meer en dat al aan 3000 toeren. Hij is volgens Japanse normen gelimiteerd op 276pk maar de meeste Type UK's halen al snel 350+. Hij haalt de 0-100 in zo'n 4.5 seconden.
                                  Hij beschikt over een IHI VF23 turbo die zeer grote massa's lucht erdoor jaagt maar met lage inertie-eigenschappen. De versnellingsbak is dezelfde als in de STI IV type R. De voor- en achtertrein werden respectievelijk 40 en 80mm verlaagd en er kwamen gouden BBS 17x8.5� met helderrode remschijven voor en achteraan (vooraan 295mm)

Voila, hier wat korte filmpjes:
                                  Motorweek 22B"A flat 4 that will flatten the average V8"
                                  Last edited by ; 18/05/2005, 21:11.

Comment

• Ik heb hier weer wat bijgeleerd vandaag. Vergeet vooral geen foto's te pakken van dat testritje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                                      Ik heb hier weer wat bijgeleerd vandaag. Vergeet vooral geen foto's te pakken van dat testritje.
                                      Hmmm zelf rijden zal er niet inzitten vrees ik zne (ik hoop van wel natuurlijk)

Er komt schot in de zaak, de eerste meeting van 'Belgisch Clubje' zou 26 juni worden. Hopelijk kunnen die Britten ook komen

Comment

• GADANGGGG

Comment

• oe oe ist waar, is de witte van mere geveld in de strijd.
                                          is het trouwens al opendeurdag geweest? Ben kompleet die datum vergeten.

Comment

Working...
                                          X