Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SUBARU Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
150 pk diesel voor Subaru Legacy
Doorbraak bij Subaru: komend voorjaar start het merk met de verkoop van enkele dieselmodellen. Het gaat om de Legacy en de Outback, die voortaan geleverd kunnen worden met een zelfontwikkelde 4 cilinder boxer dieselmotor van 1.998 cc inhoud en 150 pk/350 Nm. Het maximum vermogen en koppel komt vrij bij 3.600 resp. 1.800 toeren. Common-rail inspuittechniek en een turbo met variabele turbinegeometrie zorgen voor de output en de krachtbron is gekoppeld aan een nieuw ontwikkelde 5 versnellingsbak.
De uitstoot van CO2 ligt op 148 gram per kilometer, waarmee de Legacy de zuinigste vierwiel aangedreven dieselauto in zijn klasse zou zijn. Een stelling die lijkt te kloppen, want de Skoda Octavia TDI zit in 4x4 uitvoering op minimaal 159 gram. Het verbruik bedraagt gemiddeld 5,5 liter per 100 km en dat is zelfs in vergelijking met enkel voorwiel aangedreven dieselauto’s een keurig cijfer.
Het motorblok komt in een later stadium ook beschikbaar voor de nieuwe Impreza en Forester. Voor de Tribeca zou een 3,0 liter variant met 6 cilinders in ontwikkeling zijn, maar het is niet zeker of die uitvoering het productiestadium haalt aangezien de afzetaantallen van het betreffende model zeer gering zijn.
Het showdebuut van de dieselversies is gepland voor de autosalon van Genève, die begin maart wordt gehouden. Naast de bovengenoemde, prima specificaties, is Subaru trots op het feit dat het blok aan de Euro IV-norm voldoet, zeer stillingvrij is, een laag zwaartepunt heeft en bijzonder stijf is. De fabrikant heeft voor extra isolatie van de motorruimte gezorgd en het onderstel aan het wat zwaardere blok aangepast. Ook werd de elektronische stuurbekrachtiging met het oog op een zo laag mogelijk gebruik en stuurgevoel geoptimaliseerd. Verder monteert Subaru grotere remschijven en een sterkere rembekrachtiging.
De dieselmotor is primair voor de Europese markt ontwikkeld. Subaru rekent op een verkoopaandeel van minimaal 50 %. Met name in landen als Frankrijk, Oostenrijk, België moet de oliegestookte krachtbron dé motorversie worden. Ook in Nederland wordt veel verwacht van de diesel, al ligt het verkoopaandeel van dieselmodellen bij ons wat lager (gemiddeld 33 %).
komend voorjaar dus al!! das wel snel!
Wie weet komt er dan wel een legacy diesel hier?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk BerichtenEindje geleden een Impreza WRX zien en vooral HOREN passeren.
Dat is dus die 'burble' waarover ik al gehoord had! Veeeery nice
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenIk verschiet er echt van dat er door geen enkele Subaru fanaat in dit topic zelfs geen vermelding gemaakt is van dat positieve artikel van de eerste test met de Legacy en Outback 2.0l diesel in de Autogids van 6 Februari ???
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenis dan zo één met SI diff?
Tenzij je een versnellingsbak met DCCD laat plaatsen achteraf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenSI Drive, bij de Legacy kan je je diff niet aanpassen.
Tenzij je een versnellingsbak met DCCD laat plaatsen achteraf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenja 't was dat wat ik bedoelde
Als ge die versies in US ziet, echt vloeken dat ze dit hier niet hebben ingevoerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenSI Drive zit daar dus op vanaf de MY06.
Als ge die versies in US ziet, echt vloeken dat ze dit hier niet hebben ingevoerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenimporteren die handel!
Maar er komt toch meer bij kijken dan je zou denken. Zeker US specs.
Die hierboven is bv. 20k dollar.
Dus 18k euro - 12k voor de onze = 6k opleggen voor kar die eigenlijk beter is dan een Impreza ...
Maar dan: verschepen, import, US specs omzetten, enzovoort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenMja, we hebben al heel concreet gekeken zne.
Maar er komt toch meer bij kijken dan je zou denken. Zeker US specs.
Die hierboven is bv. 20k dollar.
Dus 18k euro - 12k voor de onze = 6k opleggen voor kar die eigenlijk beter is dan een Impreza ...
Maar dan: verschepen, import, US specs omzetten, enzovoort.
invoerrechten ook niet vergeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenwat moet je dan aan de auto veranderen om hem hier op de baan te zetten?
invoerrechten ook niet vergeten
Invoerrechten, deze vallen nog mee.
Zeecontainer op zich ook. Uit Japan naar Zeebrugge was ongeveer 1800 euro en een maand wachttijd.
Comment
Comment