Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUBARU Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bertds
    Solberg/Sarrazin/Atkinson hun wagen wordt toch ook in Engeland gemaakt, en hun stuur staat toch ook links?
    Akkoord, maar ik denk niet dat ze de wagen van die mannen naar Japan gaan sturen om ze daar ne keer te laten testen, (met chauffeurs die niet gewoon zijn met LHD) er zijn hier gelegenheden genoeg voor die mannen om zelf hun eigen wagen te testen denk ik.
    Maar wat het ook is, veel is er voor mij niet aan gelegen, het enige dat ik gemerkt heb was dat het een LHD wagen was waar het in Japan RHD is, zodus... Er moet niet meer achter gezocht worden hoor.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door will
      Akkoord, maar ik denk niet dat ze de wagen van die mannen naar Japan gaan sturen om ze daar ne keer te laten testen, (met chauffeurs die niet gewoon zijn met LHD) er zijn hier gelegenheden genoeg voor die mannen om zelf hun eigen wagen te testen denk ik.
      Maar wat het ook is, veel is er voor mij niet aan gelegen, het enige dat ik gemerkt heb was dat het een LHD wagen was waar het in Japan RHD is, zodus... Er moet niet meer achter gezocht worden hoor.
      Ik denk dat voor SWRT, het vlaggeschip van Subaru, het geen verschil maakt of ze voor hen nu LHD of RHD moeten leveren

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
        In Japan ontwikkelen ze nog de 2.0 WRX, dus de Prodrive Group N zal daar ook wel aangepast voor zijn.
        Voor groep N gebruiken ze doorgaans een WRX STI Spec C !

        (die heeft standaard oa twin-scroll turbo , is lichter enz ) .



        Ps : ik heb in station Brussel Zuid in die grootste krantenwinkel in het franstalig Subaru-magzine " SUB " even gebladerd en daar stond een prijslijst in vd Franse markt , een WRX STI MY 2006 kost daar dus iets ve 42 000 Euro .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost
          Voor groep N gebruiken ze doorgaans een WRX STI Spec C !

          (die heeft standaard oa twin-scroll turbo , is lichter enz ) .



          Ps : ik heb in station Brussel Zuid in die grootste krantenwinkel in het franstalig Subaru-magzine " SUB " even gebladerd en daar stond een prijslijst in vd Franse markt , een WRX STI MY 2006 kost daar dus iets ve 42 000 Euro .
          Morgen ben ik daar ook, ga ik ff kopen!
          DIe prijs zal hier ook zoiets zijn, scheelt ongeveer 10k op de STI door hun BMP (toch?)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
            Morgen ben ik daar ook, ga ik ff kopen!
            DIe prijs zal hier ook zoiets zijn, scheelt ongeveer 10k op de STI door hun BMP (toch?)
            Weet je op welke "Relay" ik het heb ?

            Het is tegenover spoor 12 ongeveer , je gaat via dat gangetje ongeveer in het midden waar je rechts een juwelen- en horlogewinkel hebt naar rechts en dan nog iets verder en dan zie je die Relay , als je daar binnen gaat naar links gaan bijna volledig achteraan voorlaatste rayon en "Sub" staat daar op plusminus een meter van rechts (aan de kant waar de motorfietstijdschriften staan , redelijk vanboven ) .

            Dat tijdschrift kost iets ve 6€ dacht ik , er stond wat teveel volk aan te schuiven voor lotto aan de kassa en ik had te weinig tijd om te wachten anders had ik het wss gekocht , hoewel het jammer is dat het niet in het Engels of NL is (lees niet zo graag Fr omdat ze soms nogal rare technische benamingen gebruiken ) .


            Allez nu is het 6€ gespaard voor m'n sportuitlaat .


            Ze hebben daar ook het Engelse magazine "EVO" maar daar is het een naar het Frans vertaalde versie (oa die 800pk WRX STI staat er ook in en Nordschleife-guide ). Maar daar koop je mss beter de originele UK-versie van (hebben ze in Leupegem ook ) .

            Comment


            • Thx, spoor 12 got it.

              Hopelijk krijg ik morgen wat tijd. Onze prof is ook autofan dus ie zal dat wel OK vinden!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                Thx, spoor 12 got it.

                Hopelijk krijg ik morgen wat tijd. Onze prof is ook autofan dus ie zal dat wel OK vinden!

                Dat spoor 12 zal wss wel niet exact zijn maar geeft wel grofweg de richting aan .


                Je hebt als je aan die horlogewinkel naar links gaat ook een Relay maar die heeft kleiner assortiment en helemaal op het einde aan laatste spoor is er nog een nog kleinere Relay maar die heeft meer Duitstalige automagazines .

                En meer naar spoor 1 (Eurostar /Thalys ) is er aan de andere kant ook een grote boekenwinkel maar daar heb ik nog niet binnengeweest omdat dat buiten mijn normale staproute is en wat afgelegen tov de normale sporen .


                PS : als je "SUB" koopt kun je dat artikel ivm die elektronisch gestuurde dumpvalve of wastegate (weet niet exact meer wat het was) eens vertalen of moest er een link bijstaan naar de producent/ verkoper deze posten ?
                stond iets in v sneller turboreactie waardoor in elke versn bij opschakelen redelijk wat tijdswinst geboekt kon worden .





                .
                Last edited by ; 13/10/2005, 22:58.

                Comment


                • OK, morgen eens kijken dan.
                  Spoor 12, rechtegenover en dan rechts aan juwelenwinkel!

                  Merci!

                  Comment


                  • Subaru Australia is adding a new turbocharged Liberty GT to its performance stable with the introduction of a variant tuned by Subaru Tecnica International (STI).
                    subaru chase subaru chase subaru chase subaru chase








                    Unveiled at the Sydney International Motor Show, the Liberty GT Tuned by STI features several engineering and cosmetic upgrades.

                    Nick Senior, Managing Director, Subaru Australia said: “The Liberty GT Tuned by STI is the result of customer feedback, our strong relationship with Fuji Heavy Industries and Subaru Tecnica International in Japan, and the commitment and skill of our Australian engineering and development team based in Sydney and at Subaru Interactive @ Docklands in Melbourne.

                    “The team from FHI spent time in Australia working with the Subaru Australia engineering and motor sport team to produce a variant developed especially for the Australian market, and I believe we have come up with a very exciting and appealing package.�

                    Under the bonnet an upgraded Electronic Control Unit (ECU) increases peak power from 190 Kilowatts to 200kW and torque from 330 Newtonmetres to 343Nm in the manual and 180kW to 190kW and torque from 310Nm to 343Nm in the automatic. This represents more than five per cent increase in power across both transmissions.

                    Engine performance is improved with acceleration and throttle response becoming more linear, allowing superior acceleration at lower engine speed.

                    Two STI twin tip sports mufflers complete the engine upgrade components, enhancing exhaust flow and providing better turbo response and a sportier sound.

                    Suspension upgrades include STI lowered springs that drop the car by 15mm, sports tuned Bilstein front and rear struts, and a titanium look front strut brace increases the vehicle’s rigidity, enhancing handling and steering response.

                    An STI rear lateral link set reduces suspension friction, improving ride, roadholding and steering precision.

                    Customised body styling complements the vehicle’s performance capabilities and includes a front lip and rear boot spoiler* enhancing down force and improving the front lift coefficient (clf) by approximately 80% **.

                    Unique 18-inch wheels feature a wider, 7.5-inch, rim and Pirelli P Zero Rosso (215/45R1 tyres maximise grip, especially in wet conditions. Subaru Motorsport Manager Greg Foletta says the decision to use Pirelli Tyres comes from Subaru and Pirelli’s strong rally heritage.


                    Subaru and Pirelli have developed a strong relationship through rallying and to be able to work with Pirelli on this occasion was fantastic.

                    “Pirelli P Zero Rossos are high performance tyres, offering outstanding wet and dry grip as well as enhancing ride comfort, making them perfectly suited for the GT Tuned by STI.�

                    Inside, an all-black interior features leather seats with STI embroidered alacantara inserts, complete with trademark red stitching, offering increased comfort levels.

                    Titanium finish trim on the dash, centre console, door trim and an aluminium pedal set give the vehicle a modern, sporty edge.

                    STI-red luminescent dash cluster lights complete the interior upgrades.

                    “Our goal was to refine, not redesign with the key focus being on enhancing all driving aspects. Subaru customers who purchase this variant are interested in the next level when it comes to performance, and a unique driving experience.

                    “Both of these elements were top of mind when our engineers designed this special edition,� said Mr Senior.

                    The Liberty GT Tuned by STI is available as a sedan and wagon in both automatic and manual transmissions.

                    The manual variant features a quick shift gear lever resulting in a quicker, more responsive and sporty gear change.

                    Available in Black, Premium Silver and Urban Grey the Liberty GT Tuned by STI will offer two alloy rim colours. Black vehicles will feature charcoal wheels while Premium Silver and Urban Grey vehicles will feature brushed silver wheels.

                    With a limited production of 300 vehicles, the Liberty GT Tuned by STI will be on sale from January 2006.

                    Pricing for the Liberty GT Tuned by STI starts at $59,490 for the five-speed manual sedan.

                    Endspr28-05

                    * Rear boot spoiler on sedan variant only
                    ** Based on wind-tunnel testing with both front and rear spoiler fitted to the vehicle

                    Comment



                    • Subaru Applies to the FIA for Group N Homologation



                      Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), a global manufacturer of transportation and aerospace-related products and the maker of Subaru automobiles, today announced that it would submit a homologation application to the Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) for the finely tuned new Subaru Impreza WRX STI spec C to rally as a Group N vehicle in 2006*.



                      To enter FIA-approved racing and rallying championships that take place around the world, cars must be homologated according to the FIA regulations. Group N (production cars) is one of the rally and off-road vehicle groups set forth by the FIA.

                      Defined as large-scale series production touring cars, Group N homologation imposes strict limits on modifications to production models and is known as the category that best reflects the performance inherent to the basic production model.



                      WRX STI spec C is very suitable for racing due to its lightened body and high performance engine.

                      Therefore, the application embodies the company’s plan to position this model as a key competitor in motorsport activities for 2005 and beyond.

                      Last year, Subaru Impreza WRX STI spec C �WR-Limited 2004� was applied for the FIA homologation.



                      FHI will produce more than 1,000 units of the Impreza WRX STI spec C during 2005, which is the minimum level of production required for Group N classification, and the company is planning to have the vehicle homologated before the 2006 rally season begins.




                      Major Features of the finely tuned new Impreza WRX STI spec C


                      * Compared to the Impreza WRX STI, Impreza WRX STI spec C is about 70 kilograms lighter through the adaptation of lighter glass, a trunk lid composed of aluminum, and thinner roof construction.

                      * Reinforcing braces have been added to the front strut tower on the WRX STI spec C.
                      In addition, the solid bars used to connect the front pillar and upper frame have been replaced by enhanced hollow bars and rigidity of chassis have been improved
                      * A rear crossbar has been fitted to further improve body rigidity.

                      * The turbocharger in the Impreza WRX STI spec C uses precise ball bearings in the shaft to reduce friction, thereby offering a smooth and speedy turbo boost and providing ideal engine response.

                      * A large water reservoir for the intercooler water spray as well as an air-cooled engine oil cooler have been implemented to ensure stable engine performance.

                      * Applicable 17inch tire specification only









                      WRX STI9 Spec C
                      Last edited by ; 15/10/2005, 02:26.

                      Comment


                      • Deze is wel héél geil!!!! :o

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                          Deze is wel héél geil!!!! :o

                          Dat is inderdaad heel geil!!!

                          Comment


                          • *loopt naar boven en telt spaarcentjes*


                            ... doeme, net niet genoeg

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                              *loopt naar boven en telt spaarcentjes*


                              ... doeme, net niet genoeg
                              Voor het stikkertje!?

                              Comment


                              • Voor den auto gij roodkapje

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                                  De Nederlandse prijzen voor de nieuwe Subaru Impreza MY06 zijn bekend:

                                  Prijzen Subaru Impreza 2006

                                  2.0R €25.995
                                  2.0R automaat €27.995
                                  2.0R Plus €26.495
                                  2.0R Plus automaat €28.495
                                  2.5 WRX €32.745
                                  2.5 WRX STI €51.245

                                  http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=38666

                                  INstapprijs voor met Subaru te rijden zal serieus omhoog gaan me dunkt. Maar je krijgt wel direct meer, zo zal de 2.0R al 170Pk hebben :o
                                  Natuurlijk is de WRX en STI nu wel een 2.5l en de STi heeft nu wel standaard 280 pk, xenon en DCCD

                                  En al getest
                                  @ Mister M3: dit zijn ze voor Nederland.
                                  Een STI zal dan al gauw rond de 40-42000 euro draaien denk ik. Nu was het verschil ook iets van een 10.000 euro met beide landen.

                                  Ik hoop om zondag naar Bitburg te kunnen gaan, dan kan ik hem IRL zien (met tuning)

                                  Comment


                                  • Subaru op Tokyo Motorshow

                                    360° view op B5-TPH proto

                                    Comment


                                    • Gisteren was m'n broer op bezoek, meteen even de scooby gewassen.

                                      Foto's zijn niet echt super, zijn genomen bij valavond.





                                      Bijgevoegde Bestanden

                                      Comment


                                      • Oud VW busje met Subaru-power :












                                        specs:

                                        5.66 sec van 0-100km/h (gemeten met Apexi RSM)

                                        14.56 sec op de 400m

                                        Comment

                                        Working...
                                        X