Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SUBARU Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Ik lees hier net een review van iemand die een Subaru Legacy 3.0R heeft.
Hier de link: http://www.autoweek.nl/myreviewautod...10347&cache=no
Die persoon zegt daarin o.a. het volgende:
Heb nu in Duitsland de auto eens goed de sporen kunnen geven. De auto is bij hoge snelheden (200+) zeer stabiel. Comfortabel met 220 kruisen is geen enkel probleem. Op het vlakke loopt ed auto ongeveer 250 volgens de teller en hij draait dan ongeveer 5500 toeren. Bergaf kun je echter veel harder. Ik heb ’m op ca 270-280 gekregen (geschat). De snelheidsmeter draait dan namelijk de schaal uit (die tot 260 km/h loopt). Met die snelheden draait de motor ongeveer 6600 toeren.
Zou die lichtjes overdrijven of zouden dergelijke snelheden echt haalbaar zijn op een afdaling?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den BillieIk lees hier net een review van iemand die een Subaru Legacy 3.0R heeft.
Hier de link: http://www.autoweek.nl/myreviewautod...10347&cache=no
Die persoon zegt daarin o.a. het volgende:
Heb nu in Duitsland de auto eens goed de sporen kunnen geven. De auto is bij hoge snelheden (200+) zeer stabiel. Comfortabel met 220 kruisen is geen enkel probleem. Op het vlakke loopt ed auto ongeveer 250 volgens de teller en hij draait dan ongeveer 5500 toeren. Bergaf kun je echter veel harder. Ik heb ’m op ca 270-280 gekregen (geschat). De snelheidsmeter draait dan namelijk de schaal uit (die tot 260 km/h loopt). Met die snelheden draait de motor ongeveer 6600 toeren.
Zou die lichtjes overdrijven of zouden dergelijke snelheden echt haalbaar zijn op een afdaling?
De 3.0R verschilt motorisch niet van de Spec B met de Bilstein ophaning, dus zover kan ik wel vergelijken: bij snelheden boven de 200 houdt de wagen zich inderdaad heel stabiel oa dankzij de AWD, je kan gerust op wegen en bij verkeer die het toelaten een snelheid van +200 aanhouden maar daar tegenover staat wel dat verbruik dat niet van de poes zal zijn.
Zijn stukje over schakelwegen moet ik toch nuanceren. Zo kort staat de Legacy (Spec B) niet afgesteld, integendeel. Als je dat vergelijkt met een WRX (STI) dan heeft de Legacy zeker stuk langere schakelwegen die ook beter passen bij het rijgedrag en wegen waar je die luxewagen verwacht.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sega
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba
Het archief is weer in orde.
Jammer dat de Pirelli's het niet echt volhouden op warme asfalt. De wagen lijkt alvast terug betrouwbaarder te zijn dan in het begin van het seizoen!
Comment
Comment