Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heeft er iemand al meer nieuw over de legacy sti, heb onlangs gelezen dat het een 3.7 wordt bi-turbo met 450pk,
Weet iemand al iets meer????
Heb de foto's gezien, zeker niet mis
Legacy STI was normaal telkens gebasseerd op de Impreza STI motoro.
3.7 lijkt me net niet juist te zijn, in de US hebben ze wel de 3.6 van de Tribeca ook in de Legacy gelepeld. Dus misschien zijn er daar plannen mee. Maar de STI hebben ze hier nooit ingevoerd (van de Legacy noch Forester) en de 3.6 of GT versies van de Legacy met LHD zijn ook alleen maar in US ingevoerd (helaas )
Gepost op Sunday, 1 June 2008 om 21:52 door wouter in Subaru | 32 Reacties »
De Subaru Legacy is in deze oorden een relatieve onbekende. Dat is spijtig, want het is een strak sturende auto met interessante techniek. Nu schijnt het dat Subaru een hele dikke Legacy STI in voorbereiding heeft.
Volgens AutoExpress krijgt de Legacy STI een 3,7 liter grote boxer zescilinder die met hulp van één of meer turbo’s maar liefst 450 pk levert. Dat dit geen onrealistisch cijfer is, blijkt uit het feit dat de Legacy 3.0R dankzij huis, tuin en garage tuning inclusief turbo’s ook wel op dit vermogen is te krijgen. Daarmee kan de Legacy opeens een heel interessant alternatief gaan vormen voor diegenen die wel vierwielaandrijving, maar geen vier ringen op de grille willen. De komende S4 en de huidige (R)S6 kunnen het er nog zwaar meekrijgen. (via autoblog.com)
Gepost op Sunday, 1 June 2008 om 21:52 door wouter in Subaru | 32 Reacties »
De Subaru Legacy is in deze oorden een relatieve onbekende. Dat is spijtig, want het is een strak sturende auto met interessante techniek. Nu schijnt het dat Subaru een hele dikke Legacy STI in voorbereiding heeft.
Volgens AutoExpress krijgt de Legacy STI een 3,7 liter grote boxer zescilinder die met hulp van één of meer turbo’s maar liefst 450 pk levert. Dat dit geen onrealistisch cijfer is, blijkt uit het feit dat de Legacy 3.0R dankzij huis, tuin en garage tuning inclusief turbo’s ook wel op dit vermogen is te krijgen. Daarmee kan de Legacy opeens een heel interessant alternatief gaan vormen voor diegenen die wel vierwielaandrijving, maar geen vier ringen op de grille willen. De komende S4 en de huidige (R)S6 kunnen het er nog zwaar meekrijgen. (via autoblog.com)
Zelf mocht dit waar zijn (please let it be), dan zie ik hem toch niet naar Europa komen...
Maar Legacy STI is wel mijn persoonlijke droomkar. Zelf al de vorige generatie (S401)
The pocket-sized CS400 starts selling in June. A limited run of only 75 units are being prepared.
Official figures confirm maximum power at 294kW (395bhp / 400PS) made at 5,750rpm, quite a far cry from the standard 221kW (296bhp / 300PS).
The sprint time is even more impressive at 3.7 seconds for the 0 - 62mph (100 km/h) dash. Top speed was not mentioned.
Stopping power is provided by a bespoke brake package consisting of six-pot calipers and 355mm discs at the front.
They were developed in collaboration with AP Racing, a company that supplies brake and clutch components to some Formula One teams and others.
A number of other technical changes, including suspension and exhaust upgrades were made. The exterior and interior also experienced modifications. Further details will be available closer to the date of sale. For now enjoy these teaser images.
Press release :
COSWORTH IMPREZA WILL HAVE SUPERCAR-HUMBLING PACE
The result of one of the most eagerly anticipated automotive collaborations in recent times is heading fast towards Subaru dealerships. The Cosworth Impreza STI CS400 officially goes on sale in June, and is set to offer performance-car fans the thrill of a lifetime.
Subaru has confirmed the car will boast an impressive 400PS (395bhp) at 5,750rpm, sufficient to dispatch the 0-62mph sprint in just 3.7 seconds (compared to 300PS / 296bhp at 6,000rpm,and 5.2 seconds for the standard Impreza WRX STI).
This ensures the Cosworth-tuned car will be one of the most accelerative all-wheel-drive hatchbacks ever.
Subaru also reports that the Cosworth Impreza STI CS400 will feature a bespoke brake package - with six-pot callipers and 355mm discs at the front - developed in partnership with AP Racing, giving the car prodigious stopping power.
Coventry-based AP Racing is a leading supplier of brake and clutch components to teams in the Formula One Championship and the World Rally Championship, as well as to leading supercar brands including Bugatti.
A wide range of further upgrades have been made to the suspension, exhaust and to the donor Impreza's exterior and interior styling.
An exclusive, limited edition run of 75 Cosworth Impreza STI CS400s will be produced, and full details of pricing and technical specification will be announced closer to the on-sale date.
Trust MotorTrend for the best car reviews, news, car rankings, and much more. With more than 70 years of experience, we're your home for everything automotive.
Comment