Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Subaru brengt weer een extra sportieve vierdeursversie van zijn middenklasser Impreza op de markt. De Subaru WRX STi bestaat vanaf heden dus zowel met vier als met vijf deuren en kreeg enkele esthetische retouches.
De Subaru Impreza WRX STi heet voortaan gewoon WRX STi, en is weer verkrijgbaar in een vierdeursversie. Daarmee keert de supersporter terug naar zijn wortels. Tegelijk met deze nieuwe koetswerkvariant wordt een facelift doorgevoerd, waarbij de neus van de Sedan en de Hatchback zijn opgefrist. De spoiler is hertekend en de diameter van de vier uitlaatpijpen is vergroot tot 80 millimeter. De hele wagenbodem is bekleed en de WRX STi staat op nieuwe 18-duimvelgen.
Het interieur is uitgerust met een nieuwe audio-installatie. Het uitrustingsniveau 'Sport Executive' heeft recht op enkele exclusieve items zoals BBS-velgen, Recaro Sportstoelen, verduisterde zijruiten en keyless go. En voor de nostalgici kan de Sedan worden uitgerust met de enorme kofferspoiler die zo bepalend was voor de look van vorige generatie van de Impreza WRX STi. Hij is echter niet verkrijgbaar op de Sport Executive.
Onder de motorkap ligt nog steeds een 2.5-viercilinderboxer met 300 pk en 407 Nm. Wie de vierwielaangedreven Japanse supersedan in Parijs hoopt te zien, is eraan voor de moeite, want Subaru komt niet naar de Mondial de l'Automobile. Hij is echter al gewoon te aanschouwen bij de dealers. De vijfdeurs WRX STi staat vanaf 42.995 euro in de catalogus, de vierdeursvariant is 1.000 euro duurder.
Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.
Een maat van mij rijdt daarmee rond in Japan. Beenhard afgeveerd, vol met extra gadgets van de vorige eigenaar, maar sneller dan om het even wat je er nog tegenkomt.
Om een of andere reden ziet de wagen er ook veel minder belachelijk uit in het Japanse verkeer dan op onze grijze Vlaamse wegen.
Een maat van mij rijdt daarmee rond in Japan. Beenhard afgeveerd, vol met extra gadgets van de vorige eigenaar, maar sneller dan om het even wat je er nog tegenkomt.
Om een of andere reden ziet de wagen er ook veel minder belachelijk uit in het Japanse verkeer dan op onze grijze Vlaamse wegen.
Kom je hier eventjes droogweg zeggen
Heb je niet meer specs? of vraag dat ie zich eens komt voorstellen op het Subaruforum. Als ik die intercooler al zie steken of dat buisje linksvoor, dan moet het de moeite zijn...
Welk uitlaatsysteem is aan te raden voor de sti hatch? OEM subaru is er niets te krijgen dacht ik? Is Milltek de beste keuze of zijn er nog andere goeie alternatieven?
Comment