Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUBARU Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • SUBARU E-WAGON (1994)

    Een Subaru E-wagon is een superklein personenbusje die in z'n thuisland ook als bestelbus en later als pick-up werd geleverd. Met een 3,5 meter lange koets is een E-Wagon net zo lang als een nieuwe Renault Twingo. Qua breedte overtroeft die stadsauto het Japanse busje zelfs met twintig centimeter! Door drie zitrijen kunnen er toch zes mensen in de bus vervoerd worden.

    De E-Wagon is in de basis een rasechte kei-car, de Japanse variant van de dwergauto. Door vastgelegde maximale afmetingen en vermogen levert de kei-car belastings- en verzekeringsvoordeel op aan Japanse eigenaren. Sinds 1961 maakt Subaru deze kei-busjes met de Japanse naam Sambar. In 1984 verscheen de bus als Libero en Sumo op de Westerse markt. Vanaf 1993 werd de tweede generatie Libero geleverd.

    Bijzonder aan de E-Wagon is het elektrische panoramadak en de vierwielaandrijving. Vanaf 1994 was de E-Wagon enkel als AWD te krijgen.






    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Was hier in de buurt een 'groot' gezin (4 kinderen waarvan de laatste twee een tweeling) die hiermee reed destijds. Veel alternatieven waren er toen niet denk ik.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Was hier in de buurt een 'groot' gezin (4 kinderen waarvan de laatste twee een tweeling) die hiermee reed destijds. Veel alternatieven waren er toen niet denk ik.
        Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van hun bestaan afwist, nooit gezien die karretjes
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

          Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van hun bestaan afwist, nooit gezien die karretjes
          Ja, ik ken er ook maar eentje omdat die hier toevallig in de buurt rondreed. Moet ergens in de jaren tachtig geweest zijn. Was wel een koddig zicht. Natuurlijk viel hij toen al op omwille van zijn afmetingen. Maar die bumper en achterbouw waren iets anders dan op de foto hier geloof ik. Herinner me niet dat die bumper zo ver uitstak.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

            Ja, ik ken er ook maar eentje omdat die hier toevallig in de buurt rondreed. Moet ergens in de jaren tachtig geweest zijn. Was wel een koddig zicht. Natuurlijk viel hij toen al op omwille van zijn afmetingen. Maar die bumper en achterbouw waren iets anders dan op de foto hier geloof ik. Herinner me niet dat die bumper zo ver uitstak.
            Zal ingevoerd zijn uit Japan of USA. Hoewel ik op alle Google foto's hetzelfde zie.

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Bij deze laatste is het minder opvallend vind ik. Misschien door de kleur of de wijze van waar de foto getrokken is? T is ook al lang geleden hee, meer dan dertig jaar. Pffff, als je zulke jeugdherinneringen terug ziet besef je maar hoe snel alles gaat

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                T is ook al lang geleden hee, meer dan dertig jaar. Pffff, als je zulke jeugdherinneringen terug ziet besef je maar hoe snel alles gaat
                Tegen wie zeg je het?
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • SUBARU LEONE (1971-1994)

                    Vierwielaandrijving was in de vroege jaren ‘70 weliswaar nog niet standaard voor Subaru; als optie was het wel al verkrijgbaar. En het werd bovendien relatief veel verkocht op de Leone, die zijn introductie in 1971 beleefde. In combinatie met de viercilinder boxermotor vestigde het eigenzinnige Japanse Subaru daarmee de peilers waarop de organisatie tot op de dag van vandaag rust. De eerste serie Leones was leverbaar van 1971 tot en met 1979 en kwam in een keur aan uitvoeringen. Subaru was voor het ontwerp de samenwerking aangegaan met Datsun/Nissan en dat zag je terug in de lijnvoering van de Leone. Naast de vierdeurs sedan was er bijvoorbeeld ook een tweedeurs sedan; een tweedeurs coupe; een pick up en een vijfdeurs station-uitvoering. Wie niet voor vierwielaandrijving koos, kreeg zijn Leone met de aandrijving op de voorwielen. De boxermotor had een inhoud van 1.4- of 1.6 liter en was gekoppeld aan een handgeschakelde vier- of vijfbak of aan een automaat met drie versnellingen. In 1977 was de auto weliswaar al gefacelift, maar de introductie van de ‘serie 2’ gaat pas twee jaar later de boeken in. Deze werd gebouwd tot 1989 en was wederom verkrijgbaar in een brede schakering van uitvoeringen, inclusief een driedeurs hatchback. De vierwielaandrijving kwam nu met een hoge- en lage gearing die in was te schakelen met een eenvoudige druk op de knop. Vanaf 1984 is er derde generatie die ook met een 1.8 liter turbo-motor met multipoint brandstofinjectie leverbaar wordt, maar nu nog maar in drie varianten leverbaar is: als sedan, stationwagon en driedeurs hatchback. Tegen die tijd was het model ook volop leverbaar in Europa, als 1.6 DL; 1.6 GL; 1.8 DL and 1.8 GL met permanente vierwielaandrijving. Overigens is de Leone tevens onder een keur aan andere namen aangeboden in diverse markten; bij ons dus als Subaru GL en –DL, maar voor weer andere markten bijvoorbeeld ook als Subaru Loyale of Subaru Omega. In 1994 kwam het einde van de Leone-productie in zicht. De auto werd dat jaar opgevolgd door de Impreza. Met dat model oogstte Subaru veel succes in de rallysport, maar met de Leone begon men daar overigens al mee. Tussen 1980 en 1989 reed een fabrieksteam in een Leone Turbo met een aantal gerespecteerde coureurs waaronder Ari Vatanen en Per Eklund.










                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment








                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                        Comment


                        • There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                            Er rijdt zo'n Leone mee in Regularity wedstrijden ook. Hij is ingeschreven vor de Regularity bij de Haspengouw, en reed alleszins ook mee in de Zuid-Limburg.

                            Comment


                            • Er stond een paar dagen geleden ook nog een artikel over de SVX in autoblog:

                              De meest pretentieloze alleskunner van zijn generatie. Subaru en de WRX STI verhouden zich een beetje tot Hans Teeuwen en zijn publiek. Zonder een lachend publiek is Hans Teeuwen (naar eigen zeggen) maar een rare jongen. Zonder de snelle Impreza is Subaru eigenlijk maar een raar merk. Vergeet niet dat hun meeste wapenfeiten die we […]


                              Comment


                              • Blijf ik een prachtige wagen vinden.

                                Comment


                                • Zeker voor zijn tijd idd een prachtige verschijning, altijd al gevonden.

                                  Comment


                                  • There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • Subaru 360 Young SS, 1968.
                                      The high-performance version of Subaru’s first car.
                                      This 356 cc 2 stroke 2 cylinder engine had dual BS32 Mikuni Solex carburetors, producing 36hp which was equal to 100hp per litre.







                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • Ooit geadverteerd als 'cheap and ugly'

                                        Comment








                                        • There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X