Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUBARU Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wij rijden met legacy 1.8 van '90!
    Maar dat van je slechte wegligging begrijp ik toch niet al te goed, ik vind net dat wij een uitstekende wegligging hebben (thank you boxer)... ondanks dat ie al 13 jaar oud is en ik voor plots rode lichten moet stoppen of voor iets anders dan blijft onze echte rechtdoor gaan en kan je met manier van spreken je stuur loslaten, zo kaarsrecht!!!
    Als ge veel boven de 5000rpm rijdt dan slikt da inderdaad veel , maar das er wel jammer aan dat ze ietwat meer slikken dan normale auto, maar wat slikken de grote VW's, BMW etc (niets persoonlijk é) niet? ligt toch ongeveer gelijk nie? (weet het niet, vraag het)
    Van dat kapot krijgen, da is zeker, naast die legacy hebben we tijdje een oud Justy'ke gehad, man man man, wat we daar mee uitstaken en da bakske bleef maar rijden....

Onze volgende wordt zeker de nieuwe legacy.

Comment

Bij slechte wegligging bedoel ik het volgende,

als je ff goed op het gas gaat dan trekt de auto zijn neus zo fel naar boven dat het juist is of je geen controle meer hebt over het stuur, of hij begint te zweven.

Over het weggedrag bij een "normale" rijstijl hoor je mij niet klagen. Het gaat natuurlijk over een grote, zware auto.
      Die gooi je niet ff mooi het hoekje om. Ik ben namelijk Vw Polo's gewend, die kun je bij wijze van spreken rondgooien

Het verbruik is het grote nadeel, er zit bij mijn ouders wel een LPG tank in, dat scheelt wel veel. Als Subaru nu eens met een goede, zuinige diesel op de markt kwam denk ik dat de verkoop en het imago zeker de hoogte zouden ingaan.

Comment

ah zo bedoelde, tja da komt ervan é als ge zulke sterke wagens maakt...

En ik denk dat die diesel echt niet zal komen bij Subaru want voorlopig is het nog altijd kiezen: diesel of boxer en Fuji heavy Industries ziet dat blijkbaar nog nie zitten?!

Comment

Hi,

Ik zelf denk dat the Subaru Impreza WRX een van de tofste wagens is die ge (betaalbaar) maar kunt aanschaffen. Zelf was ik op het punt om de Forrester Turbo S te kopen (in 2001) maar de verbruikscijfers schrikten me wat af (en nadat ik de input van ScoobySimon gelezen heb:

Verbruik van 12L ? I wish...

gewone rijstijl: 14-15L
          vlotjes binnendoor: 17-18L
          all hell breaks loose: 37L (gisteren 148km voor 55L)
          met spreekwoordelijk ei onder de rechtervoet: 12.5L
          en dan spreken we over SuperPlus98
          unquote

ben ik content van hem niet gekocht te hebben).

Zeker daar de Forrester Turbo S dezelfde motor is maar met 177 pk waar de WRX er 217 of zo heeft zeker eh, maar de Forrester (en ik ging voor de automatic, dus nog zo'n 10% extra verbruik) weegt redelijk wat zwaarder, dus die nota aan de pomp zou nog wat verder aangedikt zijn dan wat S*S* opgeeft.

Ik heb op het laatste besloten om nen Hippo (Freelander, Freebie, 3Lander) diesel te kopen (die nieuwe Td4 met BMW motor die ook verkrijgbaar was als automatic) en ik ben daar uitzonderlijk tevreden over.

Maar zo'n 30-35 jaar jonger en den Impreza WRX zou mijn 'scheurijzer' zijn, dat is HET wat ne wagen moet zijn, weinig chichi maar waar en wat er moet zitten ZIT er.

Ciao

Comment

Dat is het dus wat de mensen afschrikt! Dat verbruik, eigenlijk nog nooit aan gedacht, want in mijn jeugdig enthousiasme denkte daar nog niet genoeg aan!!
            Een oplossing is misschien wel een LPG tank laten installeren ook al zijn dat dan weer extra kosten maar voor mij weegt diesel nog niet op tegen de boxer-sound

Maar die Forester is ook een enorm goede wagen, een verre buur heeft met zo ene om zijn gemak 250.000km gebold en dan maar een andere subaru gekocht, want das het nadeel als ge nen subaru koopt: ge geraakt er de eerste 10 jaar niet vanaf !! En nen Turbo S is dan natuurlijk dé max é!!!

Comment

Verbruik bij de "gewone" subaru's is wel lang niet zo hoog als bij de WRX en WRX STi modellen...

Een forrester / legacy, zelfs met turbo, zijn helemaal anders afgesteld...

Zuinig zijn ze echter niet te noemen.
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

En wordt Solberg wereldkampioen rally? Ik denk dat het best is dat de rally van GB het laatst is en hoe lastiger en slechter weer hoe beter voor Solberg en zijn Pirellis

Nog paar weekskes geduld é...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                  En wordt Solberg wereldkampioen rally? Ik denk dat het best is dat de rally van GB het laatst is en hoe lastiger en slechter weer hoe beter voor Solberg en zijn Pirellis

Nog paar weekskes geduld é...
                  Hij maakt wel een goede kans denk ik

Comment

Ik denk het ook, zeker tegenover Loeb, tegen Sainz kan het misschien stukje lastiger worden met al zijn ervaring... fingers crossed!!!

Voor de die-hards, een leuke link: http://www.subaru-global.com/topics/ms/tms2003/

Comment

Hoe heet hij weeral? Petter Solberg zeker eh??

Comment

mijn favoriete subaru : de impreza wrx sti

Comment

Ik heb ook al is meegereden met een impreza wrx. Voor de geïnteresseerden: de eigenaar was Patrick De Hooghe, de pianist die in de Humo van deze week samen met Volondat geinterviewd is.

Comment

Straks om 9 uur Top Gear, en er komt een Subaru in voor.
                            bron: dag allemaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
                              dag allemaal
                              hey, oewist ?
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

jep, petter solberg is wereldkampioen 2003. proficiat een de noor en aan de subaru WRC STi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
                                  dag allemaal
                                  hey, oewist ?
                                  Goed, zeer goed dank u! Joepie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bram slootmaeckers
                                    jep, petter solberg is wereldkampioen 2003. proficiat een de noor en aan de subaru WRC STi
                                    Héél sterk gereden, vooral laatste deel van het jaar is de Noor er echt doorgekomen! Zelf als Loeb had mogen doorrijden ging ie er niet voorbij geraakt zijn denk ik!!!
                                    Ik vraag me af wat het zal geven volgend jaar met Burns erbij!!!

PS: wanneer komt er een herhaling van Top Gear van vanavond met de subaru in??8!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bram slootmaeckers
                                      Héél sterk gereden, vooral laatste deel van het jaar is de Noor er echt doorgekomen! Zelf als Loeb had mogen doorrijden ging ie er niet voorbij geraakt zijn denk ik!!!
                                      Ik vraag me af wat het zal geven volgend jaar met Burns erbij!!!

PS: wanneer komt er een herhaling van Top Gear van vanavond met de subaru in??8!
                                      burns is trouwens twijfelachtig. kijk eens in dat andere topic dat ik geopend heb

Comment

ja heb ik net gelezen, zou heel jammer zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno
                                          ok, nu on topic: ik zou er doodgraag ne keer mee rijden, maar ik zie mij nog gene kopen....
                                          voila dat is ook mijn mening .
                                          kan iemand mij hier helpen trouwens ?
                                          ik ben een rallyfan ,en zodoende ben ik wel in bewondering wanneer ik een subaru coupé ziet .
                                          dit is mijn probleem
                                          toen ik in middelkerke op vakantie was ,stond eventjes verder een mooie subaru coupé te koop met spoiler .
                                          op het papier stond alleen : subaru 1989
                                          geen model ,niets !
                                          als het kan helpen : onderaan stond een band getekend met daarop : subaru sport .
                                          wie weet welk model dit is ,en de specificaties ?

Comment

Working...
                                          X