Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Subaru's upcoming 7-seat XUV to carry $40,000 price tag
Vehicle slated to compete against BMW X5, Volvo XC90
By YUZO YAMAGUCHI | Automotive News
TOKYO - Subaru will price its large crossover vehicle at about $40,000 when it arrives in the United States in the middle of next year.
The automaker expects the seven-seater, which will be powered by a 3.0-liter engine and feature all-wheel drive, to compete with upscale SUVs such as the BMW X5 and Volvo XC90.
The X5's base sticker is $40,995 and the XC90's base price is $35,475. Both prices include destination charges.
The Subaru nameplate, dubbed the XUV, must satisfy demand from American buyers for "a big but fuel-efficient vehicle," says Kyoji Takenaka, president of Fuji Heavy Industries Ltd., which manufactures Subarus.
"That's a key" to differentiate the XUV from its rivals, he says.
The company will strive to reduce the vehicle's weight to boost fuel efficiency, Takenaka says.
Subaru has set a monthly sales target of 3,000 for the crossover. That plan is expected to increase total U.S. Subaru sales to 250,000 in the fiscal year ending in March 2007. In 2003, Subaru sold 186,819 vehicles in the United States.
The new vehicle also will help raise the automaker's U.S. market share from 1.1 percent last year to 1.5 percent in the fiscal year ending in March 2007.
The Japanese brand aims particularly to boost its share in the Sun Belt.
To reach its sales goal, Subaru plans to boost the ratio of dealerships that sell exclusively Subarus from 33 percent today to 42 percent by March 2007.
The automaker will keep the total dealership number at about 600.
lol, en dan post je simultaan een topic over pechstatistieken
Nu, de wagen blijft wel rijden natuurlijk... maar inderdaad, ik zou dat toch ook regelmatig controleren, ik vermoed alleen dat hij dat niet deed. Hij kreeg namelijk plots het brandend olielampje te zien, maar we zijn onmiddellijk gestopt voor olie. (was trouwens ook vlakbij de dealer in Vilvoorde, dus hij weet zijn plaats wel te kiezen )
Allee, als het een gebrek aan olie is... kan zoiets bij elk merk voorvallen natuurlijk. Procentueel heb je meer mensen bij bijvoorbeeld VW die nog nooit de oliepeilstok in handen hebben gehad. Dus zoiets heeft echt zijn invloed als we spreken over "betrouwbaarheid" van een merk. Ook bij Alfa ken ik een verhaal waarbij iemand zijn 2.0TS finaal om zeep geholpen heeft door het oliepeil niet te controleren. Zo kom je dus in de pechstatistieken
tja als je sportief wilt rijden met je ook op tijd is alles controleren (dees week is nog een lancia thesis testvoertuig om zeep geholpen tijdens de duurzaamheidstesten, de kiekes waren vergeten olie te controleren na de eerste run ).
Laat iets weten of het dat was... laten we hopen van wel. PS: nen scooby van welk jaar?
I'll keep you posted. Hij zal daarmee morgen of overmorgen wel langs de dealer moeten, hopelijk herstelling onder garantie. Dat hij eerst nog genoeg olie in de wagen doet zodat ze bij de dealer daarover alvast niet moeilijk kunnen doen. Hij heeft die nu bijna een jaartje, eentje van 2003 dus...
tja als je sportief wilt rijden met je ook op tijd is alles controleren (dees week is nog een lancia thesis testvoertuig om zeep geholpen tijdens de duurzaamheidstesten, de kiekes waren vergeten olie te controleren na de eerste run ).
Sorry voor de offtopic, maar is dat de gewoonte om productiewagens te blijven testen zolang ze nog in productie zijn? Of waren ze dit gewoon nog vergeten te doen?
Comment