Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUBARU Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
    Hebben hier ooit een EVO8 in bruikleen gehad.
    Zalig voertuig qua prestaties en motorisatie.

    Voor de rest: absoluut niet gemaakt om lange afstanden mee af te leggen.
    Het interieur was volledig basic. De wagen reed echt 'hard' en je kwam daar gebroken uit na een dagje België te hebben doorkruisd.

    Is dat met de Impreza ook zo?
    Komt dicht in de buurt daarom heb ik hem ook als hobby wagen en niet als dagelijkse

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
      Die EVO8 verbruikte ook enorm veel!
      De Impreza ook, maar dat hangt allemaal van jezelf af.
      Ik kan ook 1op10 rijden met mijn Sub.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
        Zo een EVO heeft naar het schijnt wel een pak minder last van onderstuur dan een Impreza.
        Maar ik zou toch niet willen ruilen, kan niet op tegen de sound van de boxer motor en persoonlijk qua looks vind ik zo een STI ook knapper.
        Maar ... als de Impreza van het jaar 2008 gaat uitkomen, dan gaat mijn voorkeur toch naar een EVO X.
        I quote that.
        En dat onderstuur los je toch op met een DCCD bak

        Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
        Hebben hier ooit een EVO8 in bruikleen gehad.
        Zalig voertuig qua prestaties en motorisatie.

        Voor de rest: absoluut niet gemaakt om lange afstanden mee af te leggen.
        Het interieur was volledig basic. De wagen reed echt 'hard' en je kwam daar gebroken uit na een dagje België te hebben doorkruisd.

        Is dat met de Impreza ook zo?
        Ik heb maar een heel beperkte ervaring van paar honderden km's met een Evo.
        Het interieur is enorm basic, maar dat is bij een WRX ook. Wel kan je de Evo met lederen interieur verkrijgen en dat lijkt dan weer iets luxueuzer. But then again, zo'n wagen koop je daarvoor niet denk ik.

        Toen ik met die demowagen reed, vond ik hem helemaal niet extreem hard.
        Ik rij nu veel harder en in België is dat soms wel een marteling, maar voor wat hoort wat.

        En het is algemeen geweten dat de Evo sowieso iets dorstiger is (en dat de STi beter is )

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
          De Impreza ook, maar dat hangt allemaal van jezelf af.
          Ik kan ook 1op10 rijden met mijn Sub.
          Gij woont echt té dicht in NL é...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
            De Impreza ook, maar dat hangt allemaal van jezelf af.
            Ik kan ook 1op10 rijden met mijn Sub.
            Ja, dat geloof ik best. Het verbruik hangt bij elke wagen af van de manier waarop de chauffeur rijdt.
            Als je zo'n wagen maar voor even hebt, wil je natuurlijk zien wat het qua prestaties en vermogen in zich heeft.
            Hebben veel benzinestations gezien toen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
              Gij woont echt té dicht in NL é...
              Ik koester die kar

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                I quote that.
                En dat onderstuur los je toch op met een DCCD bak
                Wat is een DCCD bak?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                  Ik koester die kar
                  Terecht , same here.
                  En vanaf er weer centjes binnenkomen krijgt de voorkant serieuze update

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                    Terecht , same here.
                    En vanaf er weer centjes binnenkomen krijgt de voorkant serieuze update
                    Wat ga je veranderen?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                      Wat is een DCCD bak?
                      Driver Controlled Center Differential
                      Staat standaard (?) op de nieuwe STi. Hiermee kan je het vermogen tot 35/65 omzetten.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                        I quote that.
                        En dat onderstuur los je toch op met een DCCD bak
                        Dan kun je het denk ik nog niet helmaal verhelpen.
                        Een boxer motor is nu eenmaal meer naar vooren geplaats en ligt iets of wat over de voorste as.
                        Daarmee dat je ook een duik, onderstuur (is nu wel overdreven gezegt) effect hebt met een Impreza ipv. een Evo met een dwars voorin geplaatste 4 in lijn motor.
                        Last edited by ; 09/06/2007, 16:37.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                          Driver Controlled Center Differential
                          Staat standaard (?) op de nieuwe STi. Hiermee kan je het vermogen tot 35/65 omzetten.
                          Bedankt voor de toelichting.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                            Wat ga je veranderen?
                            Momenteel nog niets, maar vanaf ik werk heb: bumper herspuiten en tegelijke nieuwe voorlip, mistlampkapjes en misschien 22B roostertjes (daar twijfel ik nu plots aan)

                            Comment


                            • [quote=Lotus freak;1925356][quote=Subaru555;1925337]I quote that.
                              En dat onderstuur los je toch op met een DCCD bak

                              Dan kun je het denk ik nog niet helmaal verhelpen.
                              Een boxer motor is nu eenmaal meer naar vooren geplaats en ligt iets of wat over de voorste as.
                              Daarmee dat je ook een duik, onderstuur (is nu wel overdreven gezegt) effect hebt met een Impreza dan een Evo met een dwars 4 in lijn motor.
                              Jeps, maar voor wat hoort wat.
                              Ik vind de betere wegligging dankzij dat lager zwaartepunt toch belangrijker. Dat onderstuur kan je nog altijd verhelpen met een scandinavian flick (niet dat ik dat allemaal kan... maar dat wordt toch gezegd. In al mijn bescheidenheid)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                Momenteel nog niets, maar vanaf ik werk heb: bumper herspuiten en tegelijke nieuwe voorlip, mistlampkapjes en misschien 22B roostertjes (daar twijfel ik nu plots aan)
                                Nice!

                                Zeker een Before & After foto plaatsen dan.

                                Comment


                                • [quote=Subaru555;1925363][quote=Lotus freak;1925356]
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                  I quote that.
                                  En dat onderstuur los je toch op met een DCCD bak

                                  Jeps, maar voor wat hoort wat.
                                  Ik vind de betere wegligging dankzij dat lager zwaartepunt toch belangrijker. Dat onderstuur kan je nog altijd verhelpen met een scandinavian flick (niet dat ik dat allemaal kan... maar dat wordt toch gezegd. In al mijn bescheidenheid)
                                  Heb je het hier over de rijstijl ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                    Nice!

                                    Zeker een Before & After foto plaatsen dan.
                                    Doe ik
                                    Maar das nog niet voor direct.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten

                                    Heb je het hier over de rijstijl ?
                                    Dat is zo een techniek om overstuur uit te lokken.
                                    Als je bv. een bocht naar links heb, dan geef je eerst knikje naar rechts om dan vol links in te sturen. Zo kan je dus overstuur uitlokken. (persoonlijk nog nooit écht gedaan)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                      Doe ik
                                      Maar das nog niet voor direct.



                                      Dat is zo een techniek om overstuur uit te lokken.
                                      Als je bv. een bocht naar links heb, dan geef je eerst knikje naar rechts om dan vol links in te sturen. Zo kan je dus overstuur uitlokken. (persoonlijk nog nooit écht gedaan)
                                      Ah nu weet ik wat je bedoelt, ik ga sebiet karten daar word dat ook toegepast maar zelf nog nooit met de Sub geprobeert.
                                      Ik ben bang dat ik er iets stuk aan doe
                                      Ben het wel met de vervangwagen wat ik nu heb gaan oefenen in Brustem op de oude vlieg bassis

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                                        Heb je het hier over de rijstijl ?
                                        De Scandinavian flick is inderdaad een techniek die in de rally wordt gebruikt, zoals hierboven aangehaald. De techniek wordt in het volgende filmpje uitgelegd en gedemonstreerd met een Mitsubishi Galant VR-4.

                                        Klik
                                        Last edited by ; 09/06/2007, 16:55.

                                        Comment


                                        • Ik durf het ook niet goed, ik denk dat de AWD het dan wel zwaar te verduren krijgt. Mechanisch ben ik nog zovéél aan het bijleren, dat is wel het leuke aan al die fora en meetings!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X