Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nee, maar als passagier achteraan zit ik liever in een XM eerlijk gezegd. Zeker voor langere ritten. Meer beenruimte, zetels zitten dieper en aangenamer vind ik, meer voiture-gevoel en de C5 vind ik dan niet merkbaar zachter (ik kan enkel vergelijken met de vorige serie).
In mn xm topic heb ik deze al eens gepost, maar bekijk eens die achterbank:
PARIJS - De Franse autoconstructeur Citroën gaat zijn legendarische automodel DS herlanceren. Dat schrijft de Franse krant Les Echos. De DS was Citroën's berline uit de jaren 1950 tot 1970, die bekend werd om onder meer zijn hydropneumatische vering.
Een eerste model van de nieuwe versie van de DS zou volgens de krant deze week onthuld worden. Citroën heeft een hele lijn wagens in de pijplijn, waarvan het eerste model in 2010 gecommercialiseerd zou moeten worden.
In het Frans wordt DS uitgesproken als 'déesse' of godin, in het Nederlands kreeg de wagen de bijnamen snoek en strijkijzer.
De wedergeboorte van de mythische DS kadert in een bredere strategie om het merk Citroën opnieuw naar het luxesegment op te waarderen, schrijft Les Echos.
Van de Citroën DS rolden bijna 1,5 miljoen stuks van de band.
Komt er een nieuwe Citroën DS of niet? Citroën ontkent formeel.
Citroën heeft belangrijk nieuws in petto. Woensdag worden de dealers op de hoogte gebracht en donderdag krijgt de pers te horen wat de plannen zijn van het eigenzinnige Franse merk. Verschillende media berichten over een terugkeer van de DS, het stijlicoon dat tussen 1955 en 1975 te koop was.
Helaas voor de liefhebbers van deze sedan met hydraulische vering: een woordvoerder van Citroën ontkent tegenover AutoScoops dat er een nieuwe DS komt. Het is evenmin de bedoeling om de naam DS te gaan gebruiken als algemene modelaanduiding. Citroën houdt vast aan de type-aanduidingen die met C beginnen.
Welk nieuws Citroën dan wel bekend zal maken? Dat heeft meer te maken met de identiteit van het merk. We zijn benieuwd. Update: Het zou gaan om een nieuw label voor premiummodellen met het voorvoegsel DS (voor Distinctive Series). Er komt dus niet één DS, maar een DS3, DS4 en DS5. De DS-types krijgen een eigen hoekje bij de Citroën-dealers. Op de autoshow van Genève volgende maand presenteert Citroën een concept car als voorbode van de DS3. Wordt vervolgd... ( www.autoscoops.eu )
Die fase ben ik al (lang) voorbij
Toen de C5 pas uit was vond ik die echt super, maar nu, d'r zijn gewoon andere wagen die ik mooier/beter vind.
En dan vooral de Honda Accord en de Opel Insignia.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment