Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CITROËN Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
    Ik was vandaag bij mn garagist, ze waren aan het werken aan een DS. Schitterende slee, zwart met zwart lederen interieur, heeft ooit voor het Franse parlement gediend.
    Hij had telefoon. In een DS... Ik probeer deze week foto's te nemen.
    Nog met een ouderwetse hoorn, acheraan tussen de voorste zetels. Die klant heeft hem vorige week gekocht voor 55K, hij wordt nu helemaal in orde gezet. Zotjes.
    graag fotos van deze DS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chummy dj Bekijk Berichten
      graag fotos van deze DS
      Ik ben paar dagen later terug geweest, maar hij was al weg, jammer.
      i 1 2 1/2 6

Comment

• Hey, ben eigenaar van het Peugeot Fans Forum en nodig alle Citro Drivers uit

Peugeot Fans Forum = PSA

dus iedereen met een wagen van PSA is welkom

Via deze website kunt u snel, eenvoudig en volledig gratis uw eigen forum maken.

Comment

• Heeft er hier iemand ervaring met een Citroën C2 VTS?

Comment

• howla, wat krijgen we nu

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              howla, wat krijgen we nu
              Mjah.

Comment

• Van de ene kraakmobiel naar de andere. Jij hebt lef.

Comment

• Bedankt voor deze nuttige bijdrage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                    Bedankt voor deze nuttige bijdrage.
                    Het feit dat hier thuis een Citroën staat, zal er waarschijnlijk wel mee te maken hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                      Het feit dat hier thuis een Citroën staat, zal er waarschijnlijk wel mee te maken hebben.
                      Hier staat ook een Citroën, maar daar kraakt niks aan zunne
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Hier staat ook een Citroën, maar daar kraakt niks aan zunne
                        Steekt er nog wel een interieur in?

Nee, voor ons nooit meer een Citroën, kraken tot en met, elke maand ± 200 euro extra uitgeven, nu moet er een nieuwe aircopomp op, de koppeling komt geregeld niet meer naar boven. Dat zou toch niet mogen, vind ik dan.

Maar hey, langs de andere kant ken ik mensen die content zijn van een Citroën.

Comment

Steekt er nog wel een interieur in?

Nee, voor ons nooit meer een Citroën, kraken tot en met, elke maand ± 200 euro extra uitgeven, nu moet er een nieuwe aircopomp op, de koppeling komt geregeld niet meer naar boven. Dat zou toch niet mogen, vind ik dan.

Maar hey, langs de andere kant ken ik mensen die content zijn van een Citroën.
                          Wat voor iets is het en hoe oud?
                          Hier een Saxo, en daar kraakt niks aan en ja het interieur zit er nog in. Ook nog niks kosten aan gehad trouwens, alleen distributieriem moeten vervangen, maar das normaal na 10 jaar of 120.000 km (was bij mij dus 10 jaar). Airco heb ik niet (spijtig genoeg bij het warme weer nu) dus daar heb ik geen last van.
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Wat voor iets is het en hoe oud?
                            Hier een Saxo, en daar kraakt niks aan en ja het interieur zit er nog in. Ook nog niks kosten aan gehad trouwens, alleen distributieriem moeten vervangen, maar das normaal na 10 jaar of 120.000 km (was bij mij dus 10 jaar). Airco heb ik niet (spijtig genoeg bij het warme weer nu) dus daar heb ik geen last van.
                            't Is een Xsara 1.9D van 2001, ondertussen 218k km. We hebben die tweedehands gekocht toen die kar 4 jaar werd, en we hebben er eigenlijk nooit geluk mee gehad.

Ondertussen steekt er al de 4de of 5de uitlaat onder, in de winter kregen we dat ding niet meer gestart(alles was in orde qua batterij en gloeibougies etc.). Toen zijn de kleppen geregeld, dit maakte het niet beter. Uiteindelijk is er gewoon een extra pomp op gezet om meer brandstof bij te pompen. Nu krijgen we hem wel gestart, met veel gas geven. Zonder gas geven lukt dit niet. Echt waar, thuis nooit meer een Citroën.

De volgende wat hier gekocht wordt door de ouders is terug een Opel. De Astra voor de Citroën had ± 370k km zonder ooit kosten gehad te hebben. De Ascona ervoor had 300k km toen die weggedaan werd. Ikzelf ben wel niet zo voor Opel, maar mijn ouders zoeken geen bochtenwonder, enkel een betrouwbare, comfortabele en niet te dure auto.

Comment

't Is een Xsara 1.9D van 2001, ondertussen 218k km. We hebben die tweedehands gekocht toen die kar 4 jaar werd, en we hebben er eigenlijk nooit geluk mee gehad.

Ondertussen steekt er al de 4de of 5de uitlaat onder, in de winter kregen we dat ding niet meer gestart(alles was in orde qua batterij en gloeibougies etc.). Toen zijn de kleppen geregeld, dit maakte het niet beter. Uiteindelijk is er gewoon een extra pomp op gezet om meer brandstof bij te pompen. Nu krijgen we hem wel gestart, met veel gas geven. Zonder gas geven lukt dit niet. Echt waar, thuis nooit meer een Citroën.

De volgende wat hier gekocht wordt door de ouders is terug een Opel. De Astra voor de Citroën had ± 370k km zonder ooit kosten gehad te hebben. De Ascona ervoor had 300k km toen die weggedaan werd. Ikzelf ben wel niet zo voor Opel, maar mijn ouders zoeken geen bochtenwonder, enkel een betrouwbare, comfortabele en niet te dure auto.
                              Ja, das pech he, kan gebeuren. Maar kan spijtig genoeg wel bij elk merk voorkomen.
                              Voor de Saxo had ik ook een Opel, een Vectra. En eerlijk gezegd ben nu van zin om er terug eentje te kopen. Alhoewel de Saxo een heel tof bakske is om mee te rijden, maar een 1.1 met 60pk is niet echt een snelheidswonder, aan 120 km/h doet dat motortje echt te veel moeite om die sneheid aan te houden (hoewel hij tot 160 geraakt, maar dan lijkt het of de boel elke moment kan ontploffen)

Comment

Ja, das pech he, kan gebeuren. Maar kan spijtig genoeg wel bij elk merk voorkomen.
                                Voor de Saxo had ik ook een Opel, een Vectra. En eerlijk gezegd ben nu van zin om er terug eentje te kopen. Alhoewel de Saxo een heel tof bakske is om mee te rijden, maar een 1.1 met 60pk is niet echt een snelheidswonder, aan 120 km/h doet dat motortje echt te veel moeite om die sneheid aan te houden (hoewel hij tot 160 geraakt, maar dan lijkt het of de boel elke moment kan ontploffen)
                                't Kan zeker gebeuren bij elk merk, alleen moet ik dan niet bedankt worden voor "deze nuttige bijdrage"

Nu denk ik nog aan iets, zwoemba. Elke VTS die ik al heb zien rijden, vormde een blauwe wolk uit de uitlaat. Olieverbruik dus... Of het ligt aan het warmrijden of de motor op zich, dat weet ik niet. Ik geef het je alleen maar even mee.

Comment

• Merci, da's info die ik zoek

Nuja, ben maar aan het uitkijken hoor... Alfa herstellen, VTS of Swift Sport

Comment

• @ Driver-W:

Mag ik vragen wat voor Citroën jullie thuis hebben staan? Ben er nu wel erg nieuwschierig naar. Voor het geval ik eroverheen heb gelezen: Excuses.

Comment

• 't Is een Xsara 1.9D van 2001. Enkele posts hierboven staan enkele problemen omschreven.

Comment

't Is een Xsara 1.9D van 2001, ondertussen 218k km.
                                        Post 373

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                          Merci, da's info die ik zoek

Nuja, ben maar aan het uitkijken hoor... Alfa herstellen, VTS of Swift Sport
                                          euh ... herstellen???

wat is er gebeurd en waar is het topic van je sleurbak naartoe?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X