Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CITROËN Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Vandaag reed er een Xantia achter me, het was 17.30, het verkeer vlotte niet al te goed, we haalden 60 waar 90 mag. Plots schiet die xantia uit de rij en vliegt me voorbij. Ik dacht, waar haalt die al die kracht? Toen hij voorbij was zag ik V6 hangen langs achter.

Wie heeft meer info over de Xantia V6?

Comment

211 pk, of 192
      1500 kilo, niet echt een spurtbeest

Comment

211 pk

Comment

ik bleef plakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
            211 pk
            Toch een stuk sneller in inhalen dan ik
            Welke cilinderinhoud? (ik heb geen zin om te googlen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy
              Toch een stuk sneller in inhalen dan ik
              Welke cilinderinhoud? (ik heb geen zin om te googlen)
              Een 3000cc, de C5 heeft nog steeds dezelfde... .

-edit-
              En de C6 blijkbaar ook.

-edit n°2-
              En de C8 ook.
              Last edited by sibi; 13/03/2006, 20:58.
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Heeft er iemand ervaring met de C3, want mijn vriendin krijgt dit als voorlopige vervangwagen in afwachting tot de nieuwe.

Nu zou ik willen weten of de C3 beter rijd dan hij eruit ziet, want vind da niet echt een mooie wagen.

Comment

XM

Ben op zoek naar een confortabele wagen,dacht aan een XM,in dieselversie
                  Heeft er iemand ervaring met deze wagen ?
                  Waarop moet ik letten met de aankoop ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veemaks
                    ik heb niet echt zelf ervaring met een xm, maar wel een ex van me, die nogal redelijk frans-gezind is, ze woont ondertussen ook in la france en ze is de dochter van de architect van het mooieste cc op dit forum

ze heeft een 2.5 turbodiesel automaat van de laatste serie, en behalve een nogal rare sturing van die automaat (die was er van dag 1, als ik me niet vergis is dat een zf automaat) scheelt er weinig tot op heden aan die wagen...de wagen is 9 jaar oud en behalve normale zaken hoor ik ze er weinig over klagen...maar ik hoor ze maar 1 of 2 keer per jaar

volgens mij is zij wel de enige zonder klachten mss

Comment

Dat de hydraulische ophanging niet versleten is.
                      Dat de airco nog werkt.
                      De servo nog niet versleten is.
                      Indien automaat: zien dat die geen gekke kuren krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                        Dat de hydraulische ophanging niet versleten is.
                        Dat de airco nog werkt.
                        De servo nog niet versleten is.
                        Hoe kan ik weten dat de ophanging versleten is ? Wordt deze na een aantal km vervangen ?
                        Om hoeveel km wordt de distributieriem vervangen ? ik heb gehoord dat de hele motor daarvoor eruit moet ?

Comment

Hoe kan ik weten dat de ophanging versleten is ? Wordt deze na een aantal km vervangen ?
                          De onze zakte opeens plots door zijn veren tijdens het rijden
                          't Is vooral levensgevaarlijk als je de auto op de ophanging op de hoogste stand laat gaan om even onder de auto te zijn (bv reservewiel), mijn pa was een seconde onder de auto uit en *baf*
                          En dan ging hij traag, doch zeker, schokkend terug omhoog...
                          Geen idee na hoeveel km die vervangen wordt normaal, maar ik weet dat onze BX'en er na 70 en 80000km ook al problemen mee hadden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                            das dus kompleet normaal blijkbaar, want ik ken die xm vanaf hij nieuw was en toen had hij er ook al wat last van

de ophanging kun je best kontroleren door er eens achter of voor te rijden en zien of de wagen niet stuitert, normaal is een xm een tapijt, maar als de bollen op zijn dan begint de wagen te stuiteren

of je laat hem keuren bij de vab

Comment

met dank aan beemer, want deze hoort hier wel thuis

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER

Comment

magnifiek

alleen ontbreekt de achterspoiler

Comment

Het voorbije weekend ben ik een C6 gepasseerd, ter hoogte van de Mechelse veiling.
                                  Niet echt mijn type wagen, maar dit neemt niet weg dat het een frisse verschijning is in het verkeer!

Comment

PSA Peugeot Citroen sluit vestiging in VK

ANTWERPEN - De Franse autobouwer PSA Peugeot Citroen wil in 2007 zijn productievestiging in het Britse Ryton, nabij Coventry, sluiten. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend in een persbericht. Er werken 2.300 mensen op de productiesite in Ryton.

De voorzitter van PSA Peugeot Citroen, Jean-Martin Folz, maakte het voornemen van het bedrijf dinsdag bekend aan de werknemers en vakbonden van de vestiging. De Franse autobouwer gaat over tot de sluiting nadat een onderzoek eerder dit jaar op een aantal zwakheden van de vestiging in Ryton wees. Zo maken de hoge logistieke en productiekosten de noodzakelijke investeringen voor de productie van de nieuwe Peugeot 206 onmogelijk. Bovendien wordt de situatie van de vestiging in Ryton nog bemoeilijkt door de problematische situatie waarin de Europese automarkt zich momenteel bevindt, klinkt het in het persbericht.

De sluiting van de vestiging in Ryton zal in twee fasen verlopen, meldt PSA Peugeot Citroen. Vanaf juli 2006 zal er nog maar een in plaats van twee ploegen werken. De productie zal dan uiteindelijk voor de eerste helft van 2007 worden stilgelegd. De directie heeft intussen onderhandelingen met de vakbonden gestart. TNL
                                    Bron: De Standaard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                      cc

Comment

WTF

C6 als opvolger van DS?

NEEEEEEEE

Comment

Leuk gedaan die foto's. Ben trouwens al een paar keer een C6 in het wild tegengekomen en het is echt een kwijlbak!! Klasse gewoon !

Comment

Working...
                                          X