Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CITROËN Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
    Heb op de site van Citroën gezien dat de C5 geschrapt is...
    Ontdek het uitgebreide aanbod Citroëns: SUV's, Stadsauto's, Hatchbacks, Elektrische auto's. Ontdek aanbiedingen, diensten, financiële diensten & meer.


    Iemand een idee wanneer de opvolger zou komen?
    Deze heeft de eerste jaren toch echt een succes geweest? Hier reden er toch veel rond


    Ze zouden er dus aan bezig zijn....
    Xavier Peugeot, de productverantwoordelijke van Citroën, heeft bevestigd dat het merk werkt aan een grote berline die het roer moet overnemen van de C5. Die krijgt een origineel uiterlijk, geïnspireerd op dat van de concept Cxperience.

    Ik heb dat lang zitten volgen, omdat wij voorheen citroën 'moesten' nemen hier op het werk en ik hoopte dat er snel een nieuwe zou komen. De C5 gaat er nu idd uit. Ze hebben nog een laatste boost willen hebben met die Crosstourer, maar dat was blijkbaar ook maar een farce. Hier mochten we alleen maar de 1.6hdi nemen en 1 collega heeft daardoor dus een C4GP moeten nemen, omdat de C5 enkel en alleen vorig jaar nog in 2.0 te nemen was.

    Ik heb nog al foto's uit boekjes gezien hoe hij ging worden, maar veel verschil met de oude was er niet. En desondanks ik nog steeds vind dat het huidige model zeker langs buiten niet gedateerd uitziet, draait het model al 9 jaar mee. Veeeeeeel te lang voor een automerk. Garages klagen steen en been dat het zo lang duurt eer er nieuwe modellen komen, omdat die C5 nauwelijks nog verkocht geraakte, desondanks de enorm scherpe prijs.

    Ook al een paar keer gelezen dat Citroën de C5 helemaal niet ging vervangen, en zich meer ging bezig houden met de kleinere modellen en DS. Ook deed er zich het verhaal dat Peugeot en Citroën niet meer gingen concurreren met mekaar en dat bv Citroën zich ging richten op de kleintjes en monovolumes en Peugeot op de grotere, SUV's en Crossovers.

    Zal afwachten zijn. Maar de dealers snakken naar nieuwe modellen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

      Ik heb dat lang zitten volgen, omdat wij voorheen citroën 'moesten' nemen hier op het werk en ik hoopte dat er snel een nieuwe zou komen. De C5 gaat er nu idd uit. Ze hebben nog een laatste boost willen hebben met die Crosstourer, maar dat was blijkbaar ook maar een farce. Hier mochten we alleen maar de 1.6hdi nemen en 1 collega heeft daardoor dus een C4GP moeten nemen, omdat de C5 enkel en alleen vorig jaar nog in 2.0 te nemen was.

      Ik heb nog al foto's uit boekjes gezien hoe hij ging worden, maar veel verschil met de oude was er niet. En desondanks ik nog steeds vind dat het huidige model zeker langs buiten niet gedateerd uitziet, draait het model al 9 jaar mee. Veeeeeeel te lang voor een automerk. Garages klagen steen en been dat het zo lang duurt eer er nieuwe modellen komen, omdat die C5 nauwelijks nog verkocht geraakte, desondanks de enorm scherpe prijs.

      Ook al een paar keer gelezen dat Citroën de C5 helemaal niet ging vervangen, en zich meer ging bezig houden met de kleinere modellen en DS. Ook deed er zich het verhaal dat Peugeot en Citroën niet meer gingen concurreren met mekaar en dat bv Citroën zich ging richten op de kleintjes en monovolumes en Peugeot op de grotere, SUV's en Crossovers.

      Zal afwachten zijn. Maar de dealers snakken naar nieuwe modellen.
      Versta het ook echt niet, er zitten toch veel mensen op te wachten volgens me?
      Niet iedereen wil een SUV... En nog veel mensen willen een grote Franse wagen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

        Versta het ook echt niet, er zitten toch veel mensen op te wachten volgens me?
        Niet iedereen wil een SUV... En nog veel mensen willen een grote Franse wagen
        Ne peugeot 508 is toch al in de richting? Ziet er een beetje anders uit, maar voor de rest is onderhuids alles identiek.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Ne peugeot 508 is toch al in de richting? Ziet er een beetje anders uit, maar voor de rest is onderhuids alles identiek.

          Een 508 is ook al einde carriere he... Een Talisman vind ik persoonlijk wel top

          Comment


          • nieuwe 508 komt eraan, citroen is blijkbaar nu meer gericht op het SUV aspect
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Het is toch net Peugeot die al de SUV's in huis heeft, 2008, 3008, 5008
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • alle nieuwe citroëns tot hiertoe zijn bijna allemaal suv's
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • SUV’s bij Citroën is er wa over. Eerder wa crossovers.

                  Comment


                  • Zoals Free_ltd zegt, crossovers ja, maar SUV's, sorry nee.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • voor mij is dat ene pot nat: verhoogde standaard auto's met weinig nut
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Ne crossover is idd een staandaard auto die verhoogd is. Een SUV niet.

                        Comment


                        • what's in a name

                          en waar maakt ge u eigenlijk druk om...
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                            en waar maakt ge u eigenlijk druk om...
                            En dat komt uit uwe mond? Degene die zich continu opjaagt als er ook maar 1 negatief puntje over PSA verschijnt

                            Dus vanaf nu mogen we uw peugeotje dan ook ne shooting break of monovolume noemen?
                            Last edited by ; 19/12/2017, 13:48.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Ne crossover is idd een staandaard auto die verhoogd is. Een SUV niet.
                              Een 2CV was destijds méér dan sommige huidige SUV's. Daarmee kon je komen waar moderne suv's zich waarschijnlijk belachelijk zouden maken

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

                                Een 2CV was destijds méér dan sommige huidige SUV's. Daarmee kon je komen waar moderne suv's zich waarschijnlijk belachelijk zouden maken
                                Dat zit er dik in. Dat waren dan ook enorme funbakjes. Maar wat heeft dat nu met de naam SUV of Crossover te maken?

                                Comment


                                • Comment


                                  • ... geschreven door Laurent Norro op 22-01-2018 ... timetravel has become reality

                                    Citroën bevestigt officieel dat het over 2 jaar een prestigeberline in zijn gamma zal introduceren. Die zal veel inspiratie halen bij de conceptcar CX-perience uit 2016.

                                    Comment


                                    • CITROËN 2CV (1948-1990)

                                      Auto’s worden bij hun onthulling maar zelden zo neergesabeld als Citroëns 2 CV. Bij de onthulling van het model, op de autosalon van Parijs in 1948, staken de journalisten elkaar naar de kroon met termen om de lelijkheid en onbenulligheid van het autootje duidelijk te maken. De vraag ‘krijg je er een blikopener bij?’ werd de running gag van het evenement. Uiteindelijk kregen ze allemaal geen gelijk. Want de kleine Citroën werd een doorslaand succes dat meer dan veertig jaar lang achtereen gebouwd zou worden. Er werden er 5.114.966 gebouwd en daarmee is het één van ’s werelds bestverkopende auto’s geworden. Het oorspronkelijke model woog slechts zo’n 300 kilo, maar kon desondanks toch vier mensen met een vaartje van zo’n 60 km/h comfortabel vervoeren, terwijl het brandstofverbruik van de tweecilinder boxermotor op zijn zachtst gezegd acceptabel bleef.
                                      In Nederland was de auto vanaf 1952 leverbaar en sloeg hij ook goed aan. In de totale productieperiode werden er tal van wijzigingen aan het model doorgevoerd, al bleef de lijn van de auto vrijwel altijd hetzelfde. Het vermogen neemt in die tijd toe van 9- tot 33 pk voor de laatste versie die tot aan 1990 aan de man wordt gebracht. Vanaf 1951 was er ook een bestelvariant en in 1958 komt de 2CV Sahara op de markt: een vierwielaangedreven versie met een extra motor achterin. Van dat model werden er 694 gemaakt en dus is het voor de hand liggend dat de Sahara nu de meest gezochte 2CV is.
                                      In 1997 vond men toevallig drie prototypes, stammend van voor de oorlog, terug in een schuurtje nabij de fabriek.









                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • CITROËN DYANE (1967-1984)

                                        Zoals de Mini Clubman de gewone Mini zou moeten vervangen, zo werd de Citroën Dyane in 1967 aangekondigd als opvolger voor de 2CV. Als ‘eend van de toekomst’, zeg maar. Motor en versnellingsbak waren afkomstig van de Ami 6 (en dus eigenlijk ook van de 2CV) en net als die auto moest de Dyane vooral de concurrentie met de Renault 4 aan gaan. Dat was dan ook de voornaamste reden van zijn vijfde deur. Belangrijke eis van Citroën was dat hij op dezelfde productielijn als de 2CV zou kunnen worden gebouwd, en dus mocht de opvolger ook weer niet ál te veel afwijken van het origineel. De vlakke deuren van de 2CV verdwenen, niet alleen uit stilistisch oogpunt, maar vooral ook om ze steviger te maken. Het liefst had Citroën ze bol gemaakt, maar omdat de eerdergenoemde 2CV-lijn dat qua breedte niet aankon, werden ze dus maar hol. Het was ook de bedoeling dat de Dyane vierkante koplampen kreeg, maar ook dat bleek te duur. De oplossing was eenvoudig: de ronde koplampen – nu in, in plaats van op de spatborden gemonteerd – werden afgewerkt met een vierkante sierlijst. Van 1967 tot en met 1984 werden er ruim 1,4 miljoen Dyanes gebouwd, maar dan laten we Acadiane nog buiten beschouwing. Van die bestelvariant werden er nog eens een royale 250.000 aan de man gebracht. Een echte opvolger van de 2CV werden zowel de Dyane als de Acadiane niet, want de Deux Cheveaux bleef al die tijd ook nog gewoon te koop, en zelfs ruim er na nog. Pas in 1990 viel het doek definitief voor die Citroën.









                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • CITROËN TRACTION AVANT (1934-1957)

                                          Traction Avant betekent natuurlijk niets anders dan aandrijving voor, en dat is dan ook precies wat deze auto bij zijn introductie in 1934 bijzonder maakte. Voorwielaandrijving was weliswaar al veel eerder en vaker toegepast, maar Citroën was de eerste die het systeem grootschalig toepaste op een productiemodel. En ook voor de zelfdragende carrosserie ging iets soortgelijks op. Overigens heette de Citroën binnen deze serie officieel anders, want ze werden aangeduid met hun fiscale vermogen. De reeks begon bij de 7 CV (met 32 dan wel 36 pk sterke viercilinder met een inhoud van 1.628 cc), gevolgd door de 11 CV (46, 56 en 60 pk uit een 1.911 cc viercilinder) en de 15 CV, die volgde in 1938 (77 dan wel 80 pk sterke zes-in-lijn met een inhoud van 2.867 cc).
                                          Het brein achter deze vooroorlogse Citroën is André Lefèbvre, die voor die tijd bij Renault werkte, terwijl de carrosserie werd getekend door Flaminio Bertoni. De ontwikkeling van de auto ging overigens niet geheel van een leien dakje, temeer omdat de Citroen-directie nogal haast had. Zo was er de automatische versnellingsbak waarmee de auto oorspronkelijk standaard zou worden uitgerust, die een bron van problemen was. Uiteindelijk werd kort voor de onthulling besloten de automaat te laten varen en werd er hals over kop een handgeschakelde driebak gemaakt, die niettemin in de behuizing van de automaat moest passen. Het was slechts een van de problemen waarmee het team te kampen had. De auto was leverbaar als sedan met vier deuren, maar er kwamen kort na de introductie verschillende varianten. Een bredere versie bijvoorbeeld, maar ook een roadster, coupé en de langere Familiale met zes in plaats van vier zijruiten en opklapbare stoeltjes voor de kleinste kinderen. De roadster en coupé werden na de oorlog geschrapt.
                                          Het model werd pas in 1952 echt bijgeschaafd toen het reservewiel in plaats van op het kofferdeksel erin verdween. Ook werden de ruitenwissers verplaatst naar de onderzijde van de voorruit – daarvoor waren ze er boven gemonteerd, en werd het interieur gemoderniseerd. Weer twee jaar later, in april 1954, zette Citroen de eerste stap naar een hydropneumatisch veersysteem op de 15 CV – een systeem waarmee het merk later beroemd werd. Naast de fabriek in Parijs, werden Traction Avants ook in het Belgische Vorst en het Engelse Slough gebouwd. In de zomer van 1957 viel het doek voor het model. Tegen die tijd waren er ruim 770.000 Traction Avants gebouwd.









                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X